ПРО ВТІЛЕННЯ ТРАДИЦІЙ САЛОННОЇ МУЗИКИ У ТВОРАХ ДЛЯ ФЛЕЙТИ І ФОРТЕПІАНО Г. ФОРЕ, Ф. ГОБЕРА І С. ШАМІНАД

Автор(и)

  • Ганна Олександрівна Лукацька Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147619

Ключові слова:

флейта, салон, салонний стиль, камерна музика, стиль, жанр, традиція, стильова специфіка.

Анотація

Мета статті – визначити основні принципи втілення традицій салонного стилю в творах французьких композиторів для флейти і фортепіано. Методологія спирається на музикознавчі теорії стилю і жанру, стильового аналізу, а також музично-культурологічний підхід, який дозволяє розглянути композиторський стиль в широкому контексті музичної традиції. Наукова новизна полягає в розгляді камерно-ансамблевих творів французьких композиторів другої половини XIX століття в аспекті успадкування традицій салонного стилю. Будучи класикою виконавського репертуару флейтиста, дані твори досі не стали об'єктом спеціального дослідження. Висновки. В еволюції французької камерно-ансамблевої музики культура салону займає значне місце, оскільки саме в ній формувалися функціональни, структурні, естетичні і жанрово-стильові основи даної сфери композиторської творчості. У творах для флейти і фортепіано Г. Форе, Ф. Гобера і С. Шамінад оригінально втілилися традиції салонного стилю, обумовлені загальним національно-культурним контекстом творчості французьких авторів. Основними принципами втілення традицій салонного стилю з'явилася опора на його жанрово-стильові показники і особливості побутових умов створення музичного твору.

Біографія автора

Ганна Олександрівна Лукацька, Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової

концертмейстер кафедри концертмейстерства

Посилання

Антонец Е. А. Эволюция салонной музыки в европейской культуре: дисс. … канд. искусств.: 17.00.03 / Сумской гос. пед. универ. Сумы, 2006. 216 с.

Лукацька Г. Французька флейтова камерно-ансамблева музика на межі XIX-XX століть в контексті салонної культури. Українська музика: науковий часопис. 2016. Число 4 (22). С. 70-77.

Мартен-Фюжье А. Элегантная жизнь или Как возник «весь Париж», 1815-1848. М.: Издательство им. Сабалиниковых, 1998. 480 с.

Польська І. Камерний ансамбль: теоретико-культурологічні аспекти: автореф. дис… докт. мистец.: 17.00.03 / Нац. муз. академія України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2003. 32 с.

Сигитов С. Габриель Форе. М.: Советский композитор, 1982. 280 с.

Харнонкурт Н. Музика як мова звуків. Шлях до нового розуміння музики. Суми: Собор, 2002. 184 с.

Чередниченко Т. Салонная музыка // Музыкальный энциклопедический словарь. Москва: Советская энциклопедия, 1990. С. 482.

Юровский В. Краткая история оркестра, от древнейших времён до Бетховена. URL: http://arzamas.academy/mag/216-orchestra

Pendle K., Boyd M. Women in Music. A Research and Information Guide. New York: Routledge Taylor & Francis Group. 2010.

Phillips T. K. A Performance Guide to the Music for Flute and Piano by Philippe Gaubert. New York: Routledge Taylor & Francis Group. 2006. Retrieved from http://purl.flvc.org/fsu/fd/FSU_migr_etd-0948

Antonets, E. (2006). Evolution of salon music in European culture: diss. … сandidate of Arts: 17.00.03 / Su-my State Pedagogical University. Sumy [in Russian].

Lukatskaya, G. (2016). French flute chamber and ensemble music at the turn of the XIX-XX centuries in the context of salon culture. Ukrainian music: scientific journal. No. 4 (22). Lviv: LNMA N. Lysenko [in Ukrainian].

Marten-Fugier, A. (1998). Elegant Life or How "all Paris" arose, 1815-1848. Moscow: Publishing house of Sabalinnikovs [in Russian].

Polskaya, I. (2003). Chamber Ensemble: theoretical and cultural aspects: the diss. author's abstract …of the doctor of Art: 17.00.03 / NMA of Ukraine P. I. Tchaikovsky. Kyiv [in Russian].

Sigitov, S. (1982. Gabriel Faure. Moscow: Soviet composer [in Russian].

Harnunkurt, N. (2002). Music as a language of sounds. The path to a new understanding of music. Sumy: Cathedral [in Ukrainian].

Cherednichenko, T. (1990). Salon music. Music encyclopedic dictionary. Moscow: Soviet Encyclopedia [in Russian].

Yurovsky, V. Brief history of the orchestra, from the most ancient times to Beethoven. Retrieved from : http://arzamas.academy/mag/216-orchestra [in Russian].

Pendle, K., Boyd, M. (2010). Women in Music. A Research and Information Guide. New York: Routledge Taylor & Francis Group [in English].

Phillips, T. (2006). A Performance Guide to the Music for Flute and Piano by Philippe Gaubert. New York: Routledge Taylor & Francis Group. Retrieved from http://purl.flvc.org/fsu/fd/FSU_migr_etd-0948 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство