ПРО ВТІЛЕННЯ ТРАДИЦІЙ САЛОННОЇ МУЗИКИ У ТВОРАХ ДЛЯ ФЛЕЙТИ І ФОРТЕПІАНО Г. ФОРЕ, Ф. ГОБЕРА І С. ШАМІНАД
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147619Ключові слова:
флейта, салон, салонний стиль, камерна музика, стиль, жанр, традиція, стильова специфіка.Анотація
Мета статті – визначити основні принципи втілення традицій салонного стилю в творах французьких композиторів для флейти і фортепіано. Методологія спирається на музикознавчі теорії стилю і жанру, стильового аналізу, а також музично-культурологічний підхід, який дозволяє розглянути композиторський стиль в широкому контексті музичної традиції. Наукова новизна полягає в розгляді камерно-ансамблевих творів французьких композиторів другої половини XIX століття в аспекті успадкування традицій салонного стилю. Будучи класикою виконавського репертуару флейтиста, дані твори досі не стали об'єктом спеціального дослідження. Висновки. В еволюції французької камерно-ансамблевої музики культура салону займає значне місце, оскільки саме в ній формувалися функціональни, структурні, естетичні і жанрово-стильові основи даної сфери композиторської творчості. У творах для флейти і фортепіано Г. Форе, Ф. Гобера і С. Шамінад оригінально втілилися традиції салонного стилю, обумовлені загальним національно-культурним контекстом творчості французьких авторів. Основними принципами втілення традицій салонного стилю з'явилася опора на його жанрово-стильові показники і особливості побутових умов створення музичного твору.
Посилання
Антонец Е. А. Эволюция салонной музыки в европейской культуре: дисс. … канд. искусств.: 17.00.03 / Сумской гос. пед. универ. Сумы, 2006. 216 с.
Лукацька Г. Французька флейтова камерно-ансамблева музика на межі XIX-XX століть в контексті салонної культури. Українська музика: науковий часопис. 2016. Число 4 (22). С. 70-77.
Мартен-Фюжье А. Элегантная жизнь или Как возник «весь Париж», 1815-1848. М.: Издательство им. Сабалиниковых, 1998. 480 с.
Польська І. Камерний ансамбль: теоретико-культурологічні аспекти: автореф. дис… докт. мистец.: 17.00.03 / Нац. муз. академія України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2003. 32 с.
Сигитов С. Габриель Форе. М.: Советский композитор, 1982. 280 с.
Харнонкурт Н. Музика як мова звуків. Шлях до нового розуміння музики. Суми: Собор, 2002. 184 с.
Чередниченко Т. Салонная музыка // Музыкальный энциклопедический словарь. Москва: Советская энциклопедия, 1990. С. 482.
Юровский В. Краткая история оркестра, от древнейших времён до Бетховена. URL: http://arzamas.academy/mag/216-orchestra
Pendle K., Boyd M. Women in Music. A Research and Information Guide. New York: Routledge Taylor & Francis Group. 2010.
Phillips T. K. A Performance Guide to the Music for Flute and Piano by Philippe Gaubert. New York: Routledge Taylor & Francis Group. 2006. Retrieved from http://purl.flvc.org/fsu/fd/FSU_migr_etd-0948
Antonets, E. (2006). Evolution of salon music in European culture: diss. … сandidate of Arts: 17.00.03 / Su-my State Pedagogical University. Sumy [in Russian].
Lukatskaya, G. (2016). French flute chamber and ensemble music at the turn of the XIX-XX centuries in the context of salon culture. Ukrainian music: scientific journal. No. 4 (22). Lviv: LNMA N. Lysenko [in Ukrainian].
Marten-Fugier, A. (1998). Elegant Life or How "all Paris" arose, 1815-1848. Moscow: Publishing house of Sabalinnikovs [in Russian].
Polskaya, I. (2003). Chamber Ensemble: theoretical and cultural aspects: the diss. author's abstract …of the doctor of Art: 17.00.03 / NMA of Ukraine P. I. Tchaikovsky. Kyiv [in Russian].
Sigitov, S. (1982. Gabriel Faure. Moscow: Soviet composer [in Russian].
Harnunkurt, N. (2002). Music as a language of sounds. The path to a new understanding of music. Sumy: Cathedral [in Ukrainian].
Cherednichenko, T. (1990). Salon music. Music encyclopedic dictionary. Moscow: Soviet Encyclopedia [in Russian].
Yurovsky, V. Brief history of the orchestra, from the most ancient times to Beethoven. Retrieved from : http://arzamas.academy/mag/216-orchestra [in Russian].
Pendle, K., Boyd, M. (2010). Women in Music. A Research and Information Guide. New York: Routledge Taylor & Francis Group [in English].
Phillips, T. (2006). A Performance Guide to the Music for Flute and Piano by Philippe Gaubert. New York: Routledge Taylor & Francis Group. Retrieved from http://purl.flvc.org/fsu/fd/FSU_migr_etd-0948 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.