ALGORITHMIC APPROACH TO RESEARCH DIAGNOSTIC ACTIVITY PROBLEMS OF FUTURE CLASS TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171914Ключові слова:
algorithm, algorithmic approach, diagnostics, diagnostic activity, future class teacher, the training of future teacher-educators.Анотація
Abstract. The article raises the problem of the diagnostic activity of a future class teacher. The problem field
of the research object is shown. Based on the experience of psychological and pedagogical literature, they studied the algorithmic approach to the diagnostic activity of a teacher, and the concept of "diagnostic activity algorithm" was considered. It is proved that, despite the existing theoretical reserve, it is necessary to study the diagnostic activity of a future class teacher in connection with the specificity of his future educational activity. Based on the analysis of the ascertaining experiment results, a conclusion is drawn about the need to develop diagnostic tasks that are necessary in the educational activity of future class leaders. Also, the authors see the need for the algorithmization of diagnostic tasks, the purpose of which is to train future educators to reflect on their diagnostic activity, its timely correction, and
further planning.
Keywords: algorithm, algorithmic approach, diagnostics, diagnostic activity, future class teacher, the training of future teacher-educators.
Посилання
Mikhailova, D.I., 2016. The development of the diagnostic culture of a future class teacher in the process of professional training at a university. Belgorod, 224p. (In Russian).
Ostapenko, S.I., 2013. The development of algorithmic culture of future teachers in the process of distance learning. Belgorod, 175 p. (In Russian).
Khasanova, M.L., Aksenova, L.N., Rudnev, V.V., 2016. The quality of practical training improvement among experts by using algorithmic teaching methods. Modern Higher School: Innovative Aspect. 8(3): 121-126. (In Russian).
Asadullaev, R.G., Lomakin,V.V., Zaharov,V.M., Dakhova,M.N., Bugaeva,E.S., 2015. Algorithm for individual learning content formation in automated machine learning system. International Journal of Soft Computing, 10(6):427-430.
Suleri, J., and Cavagnaro, E. (2016). Promoting Pro-environmental Printing Behavior: The Role of ICT Barriers and Sustainable Values. Dutch Journal of Finance and Management, 1(1), 38.
https://doi.org/10.20897/lectito.201638
Murtuzalieva, A.C., 2010. Algorithmic preparation optimization model for a future teacher of vocational training. Scientific journal "Informatics and Education", 9: 125-128. (In Russian).
Sligina, V.I., 2016. The development of algorithmic culture for an independent study of mathematics. The academy of pedagogical ideas "Novation". Series: Student Scientific Bulletin, 9: 3-13. (In Russian).
Bernasconi, Andrés, and Emilio Rodríguez-Ponce. "Importancia de la gestión institucional en los procesos de acreditación universitaria en Chile." Opción 34.86 (2018): 20-48.
Busarova, O.R., 2015. Developing of student diagnostic skills for working with adolescents with deviant behavior as a factor in the ethical principle of objectivity. Psychology and Law, 5(3): 51–60.
Chekin, A.L., 2015. Mathematics teaching in primary school: an algorithmic meaningful line. School of the future, 2:154-159.
Saravani, Sedigheh, Afsaneh Marziyeh, and Hossein Jenaabadi. "The Relationship of the Dimensions of Perceived Teaching Style with Students’ Mathematics Achievement and Self-Efficacy." IEJME 12.2 (2017): 349-358.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.