КОНТРОЛЬ ТА ОЦІНЮВАННЯ У НАВЧАННІ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.06

Ключові слова:

навчання граматики, контроль як засіб інформування та керування, проблеми в оволодінні граматичним матеріалом, об’єкти контролю, тестові завдання

Анотація

У статті розглядається контроль у навчанні англомовної граматики як інструмент оптимізації процесу формування іншомовної граматичної компетентності, інформування про проблеми та керування навчальним процесом студентів-філологів. З метою локалізації труднощів у засвоєнні граматичного матеріалу було проведено емпіричне дослідження, в якому взяли участь студенти 4 року навчання (n=63). Задля реалізації цілей дослідження було визначено об’єкти контролю граматики, відібрано тестові завдання, розроблено пілотний тест з граматики англійської мови та укладено анкету для самооцінювання та визначення рівня складності завдань.. Аналіз результатів дослідження уможливив визначення проблем та труднощів в оволодінні студентами-філологами граматичною стороною мовлення та сформульовані висновки щодо шляхів подолання цих труднощів у навчанні граматики англійської мови.

Біографії авторів

Тамара Кавицька, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, асистент,

кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Інститут філології

Вікторія Осідак, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент,

кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Інститут філології

Посилання

Black, P., Wiliam, D. (1998). Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, Vol. 5, Issue 1 // Assessment and classroom learning. Print.

Breigyna, M.Ye., Klymentenko, A.D. (1979). Kontrol v obuchenii inostranym yazykam u uchashchichsya srednich proftechuchilishch: Metod.posobiye. – M.: Vysshaya shkola, – 63 s. (Брейгина, М.Е., Климентенко, А.Д. Контроль в обучении иностранным языкам у учащихся средних профтехучилищ: Метод. пособие. – М.: Высшая школа, 1979. – 63 с.). Print.

Boud, D. and Falchikov, N. (2006). Australia Aligning assessment with long-term learning // Assessment & Evaluation in Higher Education. – Vol. 31, No. 4. – P. 399–413. Print.

Celce-Murcia, M., Dȍrnyei, Z., Thurrell, S. (1995). Communicative Competence: A pedagogically motivated model with content specifications. – Retrieved from: www. zoltandorneyi.co.uk/uploads/1995–celce–mrcia–dorneyi–thurrell–ial.pdf.

Gao, C.Z. (2001). Second Language Learning and the Teaching of Grammar // Education 2. − P. 326–336 Print.

Golovach, Yu.V. (1997). Kontrol urovnya sformirovanosti profesionalno-foneticheskoi kompetentsii studentov pervogo kursa yazykovogo pedagogicheskovo vuza (na materialye angliiskogo yazyka): Dis. … kand.ped.nauk: 13.00.02 / Kievsk. gos. ped. un-t. – К., – 189 s. (Головач, Ю.В. Контроль уровня сформированности професионально-фонетической компетенции студентов первого курса языкового педагогическово вуза (на материале английского языка): Дис. … канд.пед.наук: 13.00.02 / Киевс. гос. пед. ун-т. – К., 1997. – 189 с.). Print.

Kontrol v obuchenii inostranym yazykam v srednyei shkolye (1986). Kn. Dlya uchitelya: iz opyta shkoly / Ped.–sost. V.A.Slobodchikov. – M.: Prosveshcheniye, – S.13–19 (Контроль в обучении иностранным языкам в средней школе: Кн. для учителя: Из опыта школы / Ред.–сост. В.А.Слободчиков. – М.: Просвещение, 1986. – С. 13–34) Print

Heaton, J.B. (1991). Writing English language tests. – New York: Longman Inc ., – 192 p. Print.

Larsen-Freeman, D. Teaching Language: From Grammar to Grammaring. − Boston, MA: Heinle&Heinle. − Retrieved from: https://www.uibk.ac.at/anglistik/staff/freeman/course-documents/tesfl_-_teaching_grammar.pdf.

Nikolayeva, S.Yu. (1996). Praktykum z metodyky testuvannya inshomovnoi leksychnoi kompetentsii ( na materiali angliiskoi movy): Navch. Posibnyk. – K.:IZMN, – 312 s. (Ніколаєва, С.Ю. Практикум з методики тестування іншомовної лексичної компетенції (на матеріалі англійської мови): Навч. посібник. – К.: ІЗМН, 1996. – 312 с.) Print.

Osnovy metodiki prepodavaniya inostranych yazykov (1986) / Pod red. V.A. Buchbindera, V. Shtraysa. – K.: Vysshaya shkola, – 334 s (Основы методики преподавания иностранных языков / Под ред. В.А.Бухбиндера, В.Штрауса. – К.: Высшая школа, 1986. – 334 с.) Print.

Petrashchuk O.P. (1999). Testovyi control u navchanni inozemnoi movy v serednii zaralnoosvitnii shkoli: Monograph. – K.: Vydavnychyi tsentr KDLU, – 241 s. (Петращук, О.П. Тестовий контроль у навчанні іноземної мови в середній загальноосвітній школі: Монографія.– К.: Видавничий центр КДЛУ, 1999. – 241 с.) Print.

Curriculum for English Language development in universities and institutes (Draft 2) (2001) / Kolektyv avt.: S.Yu. Nikolayeva, M.I.Solovei (kerivnuky), Yu.V.Golovach ta in.; Kyiv.derzh.lingv. university ta in. – K.: British Counsil, – 245 s. (Програма з англійської мови для університетів/інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / Колектив авт.: С.Ю.Ніколаєва, М.І.Соловей (керівники), Ю.В.Головач та ін.; Київ. держ. лінгв. університет та ін. − К.: Британська Рада, 2001. – 245 с.) Print.

Sklyarenko, N.K. (1985). Kontrol stepeni sformirovanosti gramaticheskich navykov ustnoi rechi // Prakticheskiye voprosy kontrolya pri obuchenii inostrannym yazykam v srednei shkolye: Sb. nauchn. tr. – M.: Izd. NII shkol MP RSFSR,. – S. 69–75 (Скляренко, Н.К. Контроль степени сформированности грамматических навыков устной речи // Практические вопросы контроля при обучении иностранным языкам в средней школе: Сб. научн. тр. – М.: Изд. НИИ школ МП РСФСР, 1985. – С. 69–75) Print

Swan, M. (2004). Teaching grammar – does grammar teaching work? – Retrieved from: http://www.mikeswan.co.uk/elt-applied-linguistics/teaching-grammar.htm.

The impact of formative assessment and learning intentions on students’ achievements. – Hanover: Hanover research, – 16 p. Print.

Ur, P.A. (2009). Course in language teaching. Practice and theory. – Cambridge University Press. – 388 p. Print.

Weir, C.J. (2005). Language Testing and validation: An evidence-based approach. Palgrave Macmillan, – 316 p. Print.

Widodo, H.P. (2006). Approaches and procedures for teaching grammar // English Teaching: Practice and Critique, – Vol.5, No1. – P. 122–141. Print.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Як цитувати

Кавицька, Т., & Осідак, В. (2018). КОНТРОЛЬ ТА ОЦІНЮВАННЯ У НАВЧАННІ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ. ARS LINGUODIDACTICAE, (2), 45–55. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.06

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МОВ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ