КОНТРОЛЬ ТА ОЦІНЮВАННЯ У НАВЧАННІ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2018.2.06Ключові слова:
навчання граматики, контроль як засіб інформування та керування, проблеми в оволодінні граматичним матеріалом, об’єкти контролю, тестові завданняАнотація
У статті розглядається контроль у навчанні англомовної граматики як інструмент оптимізації процесу формування іншомовної граматичної компетентності, інформування про проблеми та керування навчальним процесом студентів-філологів. З метою локалізації труднощів у засвоєнні граматичного матеріалу було проведено емпіричне дослідження, в якому взяли участь студенти 4 року навчання (n=63). Задля реалізації цілей дослідження було визначено об’єкти контролю граматики, відібрано тестові завдання, розроблено пілотний тест з граматики англійської мови та укладено анкету для самооцінювання та визначення рівня складності завдань.. Аналіз результатів дослідження уможливив визначення проблем та труднощів в оволодінні студентами-філологами граматичною стороною мовлення та сформульовані висновки щодо шляхів подолання цих труднощів у навчанні граматики англійської мови.
Посилання
Black, P., Wiliam, D. (1998). Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, Vol. 5, Issue 1 // Assessment and classroom learning. Print.
Breigyna, M.Ye., Klymentenko, A.D. (1979). Kontrol v obuchenii inostranym yazykam u uchashchichsya srednich proftechuchilishch: Metod.posobiye. – M.: Vysshaya shkola, – 63 s. (Брейгина, М.Е., Климентенко, А.Д. Контроль в обучении иностранным языкам у учащихся средних профтехучилищ: Метод. пособие. – М.: Высшая школа, 1979. – 63 с.). Print.
Boud, D. and Falchikov, N. (2006). Australia Aligning assessment with long-term learning // Assessment & Evaluation in Higher Education. – Vol. 31, No. 4. – P. 399–413. Print.
Celce-Murcia, M., Dȍrnyei, Z., Thurrell, S. (1995). Communicative Competence: A pedagogically motivated model with content specifications. – Retrieved from: www. zoltandorneyi.co.uk/uploads/1995–celce–mrcia–dorneyi–thurrell–ial.pdf.
Gao, C.Z. (2001). Second Language Learning and the Teaching of Grammar // Education 2. − P. 326–336 Print.
Golovach, Yu.V. (1997). Kontrol urovnya sformirovanosti profesionalno-foneticheskoi kompetentsii studentov pervogo kursa yazykovogo pedagogicheskovo vuza (na materialye angliiskogo yazyka): Dis. … kand.ped.nauk: 13.00.02 / Kievsk. gos. ped. un-t. – К., – 189 s. (Головач, Ю.В. Контроль уровня сформированности професионально-фонетической компетенции студентов первого курса языкового педагогическово вуза (на материале английского языка): Дис. … канд.пед.наук: 13.00.02 / Киевс. гос. пед. ун-т. – К., 1997. – 189 с.). Print.
Kontrol v obuchenii inostranym yazykam v srednyei shkolye (1986). Kn. Dlya uchitelya: iz opyta shkoly / Ped.–sost. V.A.Slobodchikov. – M.: Prosveshcheniye, – S.13–19 (Контроль в обучении иностранным языкам в средней школе: Кн. для учителя: Из опыта школы / Ред.–сост. В.А.Слободчиков. – М.: Просвещение, 1986. – С. 13–34) Print
Heaton, J.B. (1991). Writing English language tests. – New York: Longman Inc ., – 192 p. Print.
Larsen-Freeman, D. Teaching Language: From Grammar to Grammaring. − Boston, MA: Heinle&Heinle. − Retrieved from: https://www.uibk.ac.at/anglistik/staff/freeman/course-documents/tesfl_-_teaching_grammar.pdf.
Nikolayeva, S.Yu. (1996). Praktykum z metodyky testuvannya inshomovnoi leksychnoi kompetentsii ( na materiali angliiskoi movy): Navch. Posibnyk. – K.:IZMN, – 312 s. (Ніколаєва, С.Ю. Практикум з методики тестування іншомовної лексичної компетенції (на матеріалі англійської мови): Навч. посібник. – К.: ІЗМН, 1996. – 312 с.) Print.
Osnovy metodiki prepodavaniya inostranych yazykov (1986) / Pod red. V.A. Buchbindera, V. Shtraysa. – K.: Vysshaya shkola, – 334 s (Основы методики преподавания иностранных языков / Под ред. В.А.Бухбиндера, В.Штрауса. – К.: Высшая школа, 1986. – 334 с.) Print.
Petrashchuk O.P. (1999). Testovyi control u navchanni inozemnoi movy v serednii zaralnoosvitnii shkoli: Monograph. – K.: Vydavnychyi tsentr KDLU, – 241 s. (Петращук, О.П. Тестовий контроль у навчанні іноземної мови в середній загальноосвітній школі: Монографія.– К.: Видавничий центр КДЛУ, 1999. – 241 с.) Print.
Curriculum for English Language development in universities and institutes (Draft 2) (2001) / Kolektyv avt.: S.Yu. Nikolayeva, M.I.Solovei (kerivnuky), Yu.V.Golovach ta in.; Kyiv.derzh.lingv. university ta in. – K.: British Counsil, – 245 s. (Програма з англійської мови для університетів/інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / Колектив авт.: С.Ю.Ніколаєва, М.І.Соловей (керівники), Ю.В.Головач та ін.; Київ. держ. лінгв. університет та ін. − К.: Британська Рада, 2001. – 245 с.) Print.
Sklyarenko, N.K. (1985). Kontrol stepeni sformirovanosti gramaticheskich navykov ustnoi rechi // Prakticheskiye voprosy kontrolya pri obuchenii inostrannym yazykam v srednei shkolye: Sb. nauchn. tr. – M.: Izd. NII shkol MP RSFSR,. – S. 69–75 (Скляренко, Н.К. Контроль степени сформированности грамматических навыков устной речи // Практические вопросы контроля при обучении иностранным языкам в средней школе: Сб. научн. тр. – М.: Изд. НИИ школ МП РСФСР, 1985. – С. 69–75) Print
Swan, M. (2004). Teaching grammar – does grammar teaching work? – Retrieved from: http://www.mikeswan.co.uk/elt-applied-linguistics/teaching-grammar.htm.
The impact of formative assessment and learning intentions on students’ achievements. – Hanover: Hanover research, – 16 p. Print.
Ur, P.A. (2009). Course in language teaching. Practice and theory. – Cambridge University Press. – 388 p. Print.
Weir, C.J. (2005). Language Testing and validation: An evidence-based approach. Palgrave Macmillan, – 316 p. Print.
Widodo, H.P. (2006). Approaches and procedures for teaching grammar // English Teaching: Practice and Critique, – Vol.5, No1. – P. 122–141. Print.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тамара Кавицька, Вікторія Осідак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.