КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНИХ ПРОСОДИЧНИХ НАВИЧОК У ГОВОРІННІ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ

Автор(и)

  • Віра Пономарьова Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1880-4691
  • Аліна Сікорська Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6980-6366

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.05

Ключові слова:

навчання просодії, інтонація, просодична компетентність учнів, просодична складова англійського мовлення, просодичний компонент якості вимови

Анотація

У статті визначено роль володіння просодичними навичками усного англійського мовлення описано основні шляхи їхнього формування в учнів старших класів загальноосвітніх шкіл. Проаналізовані роботи вітчизняних та зарубіжних учених із визначення компонентного складу просодичної компетентності учнів, які вивчають англійську мову в старших класах загальноосвітніх шкіл. Пильну увагу авторів привертає аналіз особливостей реалізації кожного компоненту англійської просодичної складової, схожість та відмінність реалізації кожного з них в англійській та українській мовах та запропоновано комплекс вправ та завдань для удосконалення володіння англійською просодичною складовою учнями старших класів загальноосвітніх шкіл.

Біографії авторів

Віра Пономарьова, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Аліна Сікорська, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Магістр кафедри методики викладання української та іноземних мов та
Літератури. Її наукові інтереси включають вивчення інтонації та просодії іноземних мов, прозодичне втручання.

Посилання

Crystal, D. (2003). The Cambridge Encyclopedia of the English Language: 2-nd edition. Cambridge: CUP.

Hancock M. (2015). English Pronunciation in Use Intermediate. Second Edition. Cambridge: CUP.

Hewings, M. (2007). English pronunciation in use. Advanced. Cambridge: CUP.

Judy G. B. (2005). Clear Speech. Cambridge: CUP.

Kingdom, K. (1958). The Groundwork of English Intonation. London.

Lumsden, M. (1957). English Speech Rhythm in Theory and Practice. London: Macmillan St. Martin’s press.

Roach P. (2012). English phonetics and phonology. 4th edition. Cambridge: CUP.

Антипова, А. М. О ритме английской речи. Иностранные языки в школе. 1990. № 2. С. 55–60. (Antipova, A. M. O ritme angliyskoy rechi (1990). Inostrannyye yazyki v shkole. № 2. S. 55-60).

Антипова, А. М. Ритмическая организация английской речи : дис. на соискание наук. степени докт. филолог. наук. Москва, 1980. 447 с. (Antipova, A. M. (1980). Ritmicheskaya organizatsiya angliyskoy rechi: Dis. na Soiskaniye nauk. stepeni dokt. filolog. nauk. Moskva).

Ахманова, О. С. Словарь лингвистических терминов. Изд. 4-е. Москва : КомКнига, 2007. 576 с. (Akhmanova, O. S. Slovar' lingvisticheskikh terminov. Izd. Chetvortoy. Moskva: KomKniga, 2007. 576 s.) Print.

Ковалевська, Т. І. Інтонаційніі засоби актуалізації емоційного висловлювання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 9. Сучасні тенденції розвитку мов. № 5, 2011. С. 140–143. (Kovalevskaya, T. I. (2011). Intonatsiynii sredstva aktualizatsii emotsional'nogo vyrazheniya. Nauchnyy zhurnal Natsional'nogo pedagogicheskogo universiteta imeni M.P. Dragomanova. Seriya 9. Sovremennyye tendentsii razvitiya yazykov. № 5. S. 140-143).

Теоретична фонетика англійської мови : навч. посіб. для студентів факультетів іноземних мов. // Проект / Колектив авт.: Колесник, О. С., Гаращук Л. А., Гаращук К. В. Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2015. 226 с. (Teoreticheskaya fonetika angliyskogo yazyka: ucheb. posobiye. dlya studentov fakul'tetov inostrannykh yazykov (2015) // / Kolektyv avt. Kolesnik, A. S., Garashchuk L. A., Garashchuk K. V. Zhitomir: Izd-vo ZHDU imeni Ivana Franko) .

Корунець, І. В. Порівняльна типологія англійської та української мов : навч. посіб. Вінниця : «Нова книга», 2004. 464 с. (Korunets', I. V. (2004). Sravnitel'naya tipologiya angliyskogo i ukrainskogo yazykov: ucheb. posobiye. Vinnitsa: «Novaya kniga»).

Паращук, В. Ю. Теоретична фонетика англійської мови : навч. посіб. для студ. ф-тів ін. мов. Вінниця : НОВА КНИГА, 2009. 232 с. (Parashchuk, V. Y. (2009). Teoreticheskaya fonetika angliyskogo yazyka: ucheb. posobiye. dlya stud. f-tov dr. yazykov. Vinnitsa: NOVAYA KNIGA).

Соколова, М. А. Теоретическая фонетика английского языка : учеб. для студ. высш. учеб. заведений. Изд 3-е. М. : ВЛАДОС, 2004. 286 с. (Sokolova, M. A. (2004). Teoreticheskaya fonetika angliyskogo yazyka: ucheb. dlya stud. vyssh. ucheb. zavedeniy. Izd 3-ye. M.: VLADOS).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Як цитувати

Пономарьова, В., & Сікорська, А. (2019). КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНИХ ПРОСОДИЧНИХ НАВИЧОК У ГОВОРІННІ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ. ARS LINGUODIDACTICAE, 1(4), 34–43. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.05

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ