ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ СТАРШОЇ ШКОЛИ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МЕТОДОМ ПРОЕКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.1721/2663-0303.2019.3.01Ключові слова:
методика навчання української літератури, методична компетентність, метод проектів, старша школаАнотація
У статті окреслено поняття методичної компетентності вчителя української літератури старшої школи, описані завдання навчальної дисципліни «методика навчання української літератури в старшій школі», у межах якої відбувається формування окресленої компетентності, конкретизовано знання, уміння, здатність та готовність майбутніх учителів до планування, організації та контролювання процесу навчання української літератури в старшій школі. Розроблено сім навчальних проектів, які покликані сформувати основні складові методичної компетентності вчителя української літературиПосилання
Navchalʹna prohrama z dystsypliny (2018): Metodyka navchannya ukrayinsʹkoyi literatury u starshiy profilʹniy shkoli (Навчальна програма з дисципліни: Методика навчання української літератури у старшій профільній школі // Шовковий В.М. – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2018. – 11 с.). Print.
Yevseyev A. B. (2011). Kompetentnostnyy podkhod k professional’no-yazykovoy podgotovke menedzherov turizma v vuze (Евсеев А. Б. Компетентностный подход к профессиональноязыковой подготовке менеджеров туризма в вузе: автореферат дис. ... кандидата педагогических наук: 13.00.08 / Евсеев Андрей Борисович; [Место защиты: Моск. гос. ун-т культуры и искусств]. – 24 с.). Print.
Ibragimova L. A., Kompetentnostnyy podk-hod: metodologicheskaya osnova sovremennogo obrazovaniya (Competence approach the meth-odological basis of modern education) / Ibragimo-va L. A., Petrova G. A., Trofimenko M. P. // Vestnik NVGU. 2010. No1. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/kompetentnostnyy-podhod-metodolog-icheskaya-osnova-sovremennogo-obrazovaniya (data obrashcheniya: 28.01.2018).
Semenoh O.M. (2005). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv ukrayinsʹkoyi movy y literatury:monohrafiya (Семеног О.М. Профе-сійна підготовка майбутніх учителів україн-ської мови і літератури : монографія / Олена Миколаївна Семеног. – Суми : ВВП «Мрія-1» ТОВ, 2005. – 404 с.). Print.
Sydorenko V.V. (2010). Modelʹ profesiynoyi kompetentnosti vchytelya ukrayinsʹkoyi movy y literatury v konteksti Vprovadzhennya kompetentnisnoho pidkhodu (Сидоренко В.В. Модель професійної компетентності вчите-ля української мови і літератури в контексті впровадження компетентнісного підходу / В.В. Сидоренко // Наукова скарбниця освіти Донеччини : науково-методичний журнал. – Донецьк. – 2010. – No 2. – С. 11-17.). Print.
Simonenko L. YU. (2013). Metodychna kompetentnistʹ yak skladnyk profesiynoyi kompetentnosti vchytelya ukrayinsʹkoyi movy (Сімоненко Л. Ю. Методична компетентність як складник професійної компетентності вчи-теля української мови [Електронний ресурс] / Л. Ю. Сімоненко // Науковий вісник Донбасу. – 2013. – No2. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/nvd_2013_2_28.pdf.). Print.
Studenikina V. (2010). Linhvodidaktichna kompetentnistʹ uchyteliv ukrayinsʹkoyi movy v strukturi metodychnoyi (Студенікіна В. Лінг-водидактична компетентність учителів укра-їнської мови в структурі методичної [Елек-тронний ресурс] /Студенікіна В. // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. ‒ No 22 (209). ‒ Ч. І. ‒ 2010. ‒ С. 85‒90. ‒ Режим доступу : http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlush/Ped/2010_22_1/12.pdf). Print.
Tumasheva O. V. (2009). Pro metodychnoyi kompetentnosti vchytelya (Тумашева О. В. О методической компетентности учителя // Вестник КГПУ им. В.П. Астафьева. 2009. No1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/o-metodicheskoy-kompetentnosti-uchitelya (дата обращения: 15.02.2019).). Print.
Cherchatа L. (2015). Metodychna kompetentnistʹ maybutnʹoho vchytelya-filoloha: aspekty formyrovanye (Черчата Л. Методич-на компетентність майбутнього вчителя-фі-лолога: аспекти формування // Витоки педагогічної майстерності. 2015. Випуск 16. – С.292-299.). Print.
Shovkovyy V. (2018). Formuvannya v maybutnikh vykladachiv Klasychnyy mov metodychnoyi kompetentnosti metodom proektiv (Шовковий В. Формування в майбутніх викла-дачів класичних мов методичної компетентно-сті методом проектів // Ars linguodidacticae. – No2 (2018). – С. 29-38.). Print.
Polat Ye. (2004). Metod proyektov: tipologiya i struktura (Полат Е. Метод проектов: типоло-гия и структура // Лучшие страницы педаго-гической прессы. – No1. – С. 9-17). Print.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 В’ячеслав Шовковий
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.