ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2020.5.02

Анотація

У статті розглядаються сучасні тенденції викладання спеціальних дисциплін англійською мовою, які набирають обертів у світі та в Україні. Викладання англійською (ЕМІ) є ознакою інтернаціоналізації вищої освіти та впливу глобалізації. Зріст кількості іноземних студентів слугує своєрідним показником якості освітніх послуг, що надаються університетами, сприяють підвищенню їх рейтингів та конкурентної спроможності. Проте провайдери ЕМІ у різних країнах продовжують стикатися з низкою проблем та викликів. Серед них – неадекватний рівень володіння англійською викладачами та студентами, які не є носіями цієї мови. Метою статті є дослідження стану підготовки українських викладачів до викладання спеціальних дисциплін англійською. Авторами проведене опитування, дані якого дозволяють порівняти стан підготовки та атестації викладачів ЕМІ в Україні та країнах ЄС (O’Dowd 2015). Поряд з досить низьким рівнем володіння англійською викладачами, що бажають викладати свої дисципліни англійською, респонденти обох опитувань зазначають недостатність уваги адміністрації університетів до організації та якості мовної та методичної підготовки. Ця підготовка відбувається, здебільшого, на основі програм, розроблених викладачами-мовниками цього ж університету, які, у свою чергу, також не мають достатньої спеціальної підготовки. Відтак, основна увага на заняттях англійської для викладачів ЕМІ приділяється вивченню граматики, а такі вагомі навчальні аспекти як «написання проектів», «участь у дискусії за темою лекції», тощо, розглядаються у недостатній мірі. За допомогою опитування потреб у мовній підготовці викладачів ЕМІ визначені такі актуальні напрями, як англійська академічного спрямування, інноваційні навчальні форми (воркшоп, он-лайн та змішане навчання), методика розробки навчальних матеріалів та інструментів контролю та оцінювання. Як висновок, авторами пропонується переглянути зміст лінгвістичної та методичної підготовки викладачів, зокрема запроваджувати нові, інтерактивні прийоми викладання. До перспектив дослідження належить розробка системи оцінювання ефективності вивчення дисциплін англійською мовою.
Ключові слова: викладання дисциплін англійською мовою, рівень володіння англійською, методи викладання та оцінювання, сертифікація викладачів.

Біографії авторів

Ольга Квасова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Olga Kvasova, PhD, Associate Professor at the Department of teaching Ukrainian and foreign languages and literatures at Taras Shevchenko national University of Kyiv.

Her research interests include teaching academic English, language testing and assessment, curricula and material design.

Керолін Вестбрук, British Council, London

Carolyn Westbrook, Test Development Researcher at the British Council, London. Formerly an Associate Professor of EFL, she is a Senior Fellow of the Higher Education Academy and has been a teacher, trainer, tester and author for 25 years.

Her main research interests are: EAP and ESP testing.

Кевін Вестбрук, Peter Sharma Associates Ltd

Kevin Westbrook, a Director of Training at Peter Sharma Associates Ltd and has been involved in EFL teaching since 1997. He has accumulated significant experience in EAP, ESP, the use of learning technologies.

His main research interests are: ESP and language assessment.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-20

Як цитувати

Квасова, О., Вестбрук, К., & Вестбрук, К. (2020). ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ. ARS LINGUODIDACTICAE, (5), 11–21. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2020.5.02

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ