Лінгвальні та екстралінгвальні засади формування перськомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх перекладачів у сфері забезпечення державної безпеки
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.8.02Ключові слова:
методика навчання перської мови, перськомовна компетентність в діалогічному мовленні, перекладач у сфері забезпечення державної безпеки, перська моваАнотація
У статті окреслені лінгвальні та екстралінгвальні засади формування перськомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх перекладачів у сфері забезпечення державної безпеки. Визначено, що в професійній сфері спілкування таких фахівців використовуються переважно такі функціональні типи діалогів: діалог-розпитування, діалог-домовленість, діалог-обговорення, які реалізуються за допомогою комунікативних стратегій (стратегія налагодження та підтримки відносин, стратегія уникнення конфлікту, аргументативна стратегія, стратегія дискредитації); також описано мовні засоби перської мови, які використовуються для реалізації означених стратегій. Описано також структурно-композиційні та лінгвальні особливості жанрів ділової бесіди, ділової телефонної розмови, дискусії, а також описані невербальні засоби комунікації та невербальна поведінка, притаманні іранцям у ситуаціях ділової комунікації.
Посилання
Avramenko O. O., Yakovenko L. V.,Shyyka V. YA (2015) Dilove spilkuvannya: Navchalʹnyy posibnyk. / Za nauk. red. O. O. Avramenko. Ivano-Frankivsʹk, «Lileya-NV», 160.
Barebina N. S. (2012) Kognitivnyy aspekt kontrargumentatsii // Vestnik IGLU. 1 (17).
Bezuhla L. R. (2008) Komunikatyvnoprahmatychni kharakterystyky implitsytnykh smysliv u nimetsʹkomovnomu dyskursi: dys. … dokt. filol. nauk: 10.02.04 «Hermansʹki movy» / Bezuhla Liliya Rostyslavivna. Kharkiv. 570
Bosak K.I., Syvak L.M. (2016) Spivvidnoshennya ponyatʹ «superechka», «dyskusiya» i «polemika». Etychni aspekty kulʹtury dyskusiy / K. I. Bosak, L. M. Syvak // Molodyy vchenyy. 4. 346-349.
Halayevsʹka L. (2020) Vyvchennya movlennyevoho zhanru telefonna rozmova na urokakh ukrayinsʹkoyi movy v starshiy shkoli. Ukrayinsʹka mova i literatura v shkoli, 2-7.
Informatsiynyy visnyk OTU SBU za napryamom operatyvno-sluzhbovoyi diyalʹnosti z reyestratsiyi ta obrobky audioinformatsiyi. Kyyiv, 2002. 42. 17. Inv. №13/9410, tayemno.
Korobeynikova T. I. (2013) Formuvannya anhlomovnoyi kompetentnosti v dialohichnomu movlenni maybutnikh uchyteliv z vykorystannyam informatsiynokomunikatsiynykh tekhnolohiy : avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya kand. ped. nauk : spets. 13.00.02 «Teoriya ta metodyka navchannya: hermansʹki movy» / T. I. Korobeynikova. Kyyiv. 23.
Kosareva Ye.V. (2016) Zhanrovoye svoyeobraziye delovoy besedy v aspekte russkogo yazyka kak inostrannogo // MNIZH. 2-4 (44).
Kosachova O. O. (2014) Spetsyfika vedennya dyskusiy u politychnykh tok-shou na vitchyznyanomu telebachenni [Elektronnyy resurs] / O. O. Kosachova // Kulʹtura Ukrayiny. Vyp. 45. 193-201.
Ma Minʹ (2018) Metodyka navchannya usnoho kytaysʹkoho dialohichnoho movlennya maybutnikh filolohiv. Kvalifikatsiyna naukova pratsya na pravakh rukopysu. Dys. kand. ped. nauk : 13.00.02 – teoriya ta metodyka navchannya (skhidni movy). Kyyivsʹkyy natsionalʹnyy universytet imeni Tarasa Shevchenka. Kyyiv, 199.
Oganesyan, Suren Gaykovich (1997) Argumentatsiya, yeyo predmetnaya oblast’ i vozmozhnosti : avtoreferat dis. ... doktora filosofskikh nauk : 09.00.01. Yerevan. 39.
Osnovy metodiki prepodavaniya inostrannykh yazykov (1986): [pod red. V. A. Bukhbindera, V. Shtrausa]. Kiyev : Vishcha shkola. 335.
Palekha YU. I. (2007) Etyka dilovykh vidnosyn: Navch. posib. Kyyiv: Kondor. 359.
Problemy dilovoho spilkuvannya po telefonu // http://www.etica.in.ua/problemi-dilovogospilkuvannya-po-telefonu/
Khitsenko L.I. (2016) Formuvannya sotsiokulʹturnoyi kompetentnosti maybutnikh spivrobitnykiv Sluzhby bezpeky Ukrayiny u protsesi inshomovnoyi profesiynoyi pidhotovky : dys. … kan. ped. nauk : 21.07.03 / Nats. akademiya SB Ukrayiny. Kyyiv. 271.
Chornobay O. (2016) Dovedennya (dokaz) i sprostuvannya yak vydy arhumentatsiyi / O. Chornobay // Visnyk Natsionalʹnoho universytetu „Lʹvivsʹka politekhnika». Seriya : Yurydychni nauky. 855. 264-273
Shadurskaya L. I. (2017) Natsional’nokul’turnaya spetsifika kommunikativnogo povedeniya iranskikh studentov // Belarus’– Iran –Rossiya: sotrudnichestvo v oblasti prepodavaniya russkogo yazyka kak inostrannogo: Materialy telemosta, 24 noyabrya 2016 g. / Redkol.: T.N. Mel’nikova (otv. red.) [i dr.]. – Minsk: BGMU. 137–142.
Yakubinskiy L. P. (1996) )Yazyk i yego funktsionirovaniye [Tekst] / L. P. Yakubinskiy / otv. red. A. A. Leont’yeva. Moskva: Nauka. 208.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 В’ячеслав Шовковий, Тетяна Ільчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.