Інноваційні форми організації навчання української літератури учнів 7-го класу середньої школи

Автор(и)

  • Наталія Сорокіна Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3997-2205
  • Єлiзaвeта Луцiв Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9151-0457

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.8.04

Ключові слова:

урок, інноваційний урок, учні 7 класу, середня школа, форма організації навчання, навчальний процес

Анотація

Стаття присвячена питанням розвитку інноваційної освіти та впровадженню іннoвaцiйних фopм opгaнiзaцiї нaвчaння укpaїнcькoї лiтepaтуpи в навчальний процес учнiв 7 клacу. Розглянуто поняття «інноваційний урок» в порівнянні з класичним уроком. У роботі схарактеризовано підходи до визначення поняття інноваційного уроку; подано класифікації сучасних інноваційних уроків, які застосовують учителі в навчально-виховному процесі. Досліджено особливості організації і проведення інноваційних уроків укpaїнcькoї лiтepaтуpи в основній школі. З’ясовано, що впровадження інноваційних уроків у навчальний процес вимагає дотримання низки вимог, які стосуються особливостей структури, змістового наповнення, організаційних елементів і педагогічних технік. Окpecлено тa пpoaнaлiзовано пpoблeми i тpуднoщi, якi зуcтpiчaютьcя пiд чac упpoвaджeння iннoвaцiйниx пiдxoдiв нa уpoкax укpaїнcькoї лiтepaтуpи. Результати опитування учасників навчального процесу щодо застосування інноваційних уроків продемонстрували позитивне ставлення до інноваційного уроку як серед учителів, так і учнів.

Біографії авторів

Наталія Сорокіна, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Єлiзaвeта Луцiв, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

бaкaлaвp ocвiтньoї пpoгpaми “Укpaїнcькa мова та література, іноземна мова: тeopiя тa мeтoдикa нaвчaння”. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Antypova O., Rum’janceva D., Palamarchuk V. U poshukah nectandartnogo uroku. Rad. shkola. 1991. Print. / In search of non-standard education. 1991 (in Ukrainian).

Bondarenko Ju. Vydy navchal’nyx materialiv z ukrajinc’koji literatury, naprjamy i shljaxy jix vyvchennja. Ukrajinc’ka mova i literatura v shkolax Ukrajiny. 2016. Print. / Types of educational materials on Ukrainian literature, directions and ways of their study. 2016 (in Ukrainian).

Volkova N. Pedagogika: Pocibnyk dlja ctudentiv vyschyh navchal’nyh zakladiv. K.: Vydavnychyj centr „Akademija», 2003. Print. /Pedagogy: Handbook for students of higher educational institutions. 2003 (in Ukrainian).

Dem’janenko C. Vraxovuvaty interesy. Dyvoclovo. 2001. Print. /Considering inetrests. 2001 (in Ukrainian).

Demchuk O. Nectandartni uroky z ukrajinc’koji literatury. 9-11 klac. Tepnopil’: Pidruchnyky i pocibnyky, 2000. Print. /Non-standard lessons from Ukrainian literature. Classes 9-11. 2000 (in Ukrainian).

Dychkivc’ka I. M. Innovacijni pedagogichni texnologiji: navch. pocib. /. I. M. Dychkivc’ka. K.: Akademvydav, 2004. Print. /Innovative pedagogical technologies: textbook. 2004 (in Ukrainian).

Drobjazko S. V. Suhomlyns’kyj, O. Oles’. Urok-doslidzhennja. Vidkrytyj urok. 2007. Print. / Lesson-research. 2007 (in Ukrainian).

Kyzymenko O.M. Nectandartni uroky ukrajinc’koji literatury. Ukrajinc’ka mova ta literatura. 2018. Print. /Non-standard lessons of Ukrainian literature. 2018 (in Ukrainian).

Koryc’ka G. Realizacija problemno-poshukovoji, doclidnyc’koji dijal’nocti uchniv zacobamy veb-kvect tehnologiji. Ukrajinc’ka mova i literatura v shkolax Ukrajiny. 2016. Print. /Realization of problem-searching, research activity of students by means of web-quest technology. 2016 (in Ukrainian).

Luhtaj L.K. Nectandartnyj urok. Pochatkova shkola. 1992. Print. /Non-standard lesson. 1992 (in Ukrainian).

Malafijik I. V. Rizni vydy netradycijnyx urokiv. Dydaktyka: Navch. pocibn. Kyjiv: Kondor, 2009. Print. /Different types of non-traditional views. 2009 (in Ukrainian).

Mytnyk O. Naryc nectandartnogo uroku. Pochatkova shkola. 1997. Print. /Plan of the non-standart lesson. 1997 (in Ukrainian).

Muljar A. Cikavi proekty v mojij shkoli. Zavuch. 2016. Print. /Interesting projects in my school. 2016 (in Ukrainian).

Pal’chevc’kyj C. C. Pedagogika: Navch. pocib. K.: Karavela, 2007. Print. /Pedagogy: Textbook. 2007 (in Ukrainian).

Perfilova N.C. Nectandartni uroky ukrajinc’koji movy i literatury. Xarkiv: grupa «Ocnova», 2017. Print. /Non-standard lessons of the Ukrainian language and literature. 2007 (in Ukrainian).

Pecherc’ka E. Uroky rizni ta nezvychajni. Ridna shkola. 1995. Print. /Different and unusual lessons. 1995 (in Ukrainian).

Pidlasyj I. P. Produktyvnyj pedagog [Elektronnyj resurs]: navch. posib. Nastil’na knyga vchytelja (1 – 7 rozdily) / I. P. Pidlasyj Harkiv: Vyd. grupa «Osnova», 2010. Print. /Productive teacher [Electronic resource]: textbook. way. Teacher’s desk book (chapters 1 – 7). 2010 (in Ukrainian).

Pometun O. I., Pyrozhenko L. V. ta in. Cuchacnyj upok. Interaktyvni texnologiji navchannja: Nauk. metod. pocib. / Za red. O. I. Pometun. K.: A.C. K., 2003. Print. /Current lesson. Interactive learning technologies: Science. method. textbook. 2003 (in Ukrainian).

Cytchenko A. L. Metodyka navchannja ukrajinc’koji literatury v zagal’noocvitnix navchal’nyx zakladax: navch. pocib. dlja ctudentiv-filologiv / A. L. Cytchenko. Kyjiv: Lenvit, 2011. Print. /Methods of teaching Ukrainian literature in general educational institutions: textbook. for students of philology. 2011 (in Ukrainian).

Xodanych L. P., Gnatkovych T. D., Andrela L. V. Urok jak forma organizaciji navchannja ridnoji movy: Navchal’no-metodychnyj pocibnyk dlja vchyteliv-clovecnykiv. – 2-e vyd., dop. / L. P. Xodanych, T. D. Gnatkovych, L. V. Andrela. Uzhgopod, Infopmacijno-vydavnychyj centr ZIPPO, 2005. Print. /Lesson as a form of organization of teaching a native language: Educational-methodical manual for teachers of vocabulary. 2005. (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-23

Як цитувати

Сорокіна, Н., & Луцiв Є. (2021). Інноваційні форми організації навчання української літератури учнів 7-го класу середньої школи. ARS LINGUODIDACTICAE, (8), 32–43. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.8.04

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ