Інноваційні форми організації навчання української літератури учнів 7-го класу середньої школи
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.8.04Ключові слова:
урок, інноваційний урок, учні 7 класу, середня школа, форма організації навчання, навчальний процесАнотація
Стаття присвячена питанням розвитку інноваційної освіти та впровадженню іннoвaцiйних фopм opгaнiзaцiї нaвчaння укpaїнcькoї лiтepaтуpи в навчальний процес учнiв 7 клacу. Розглянуто поняття «інноваційний урок» в порівнянні з класичним уроком. У роботі схарактеризовано підходи до визначення поняття інноваційного уроку; подано класифікації сучасних інноваційних уроків, які застосовують учителі в навчально-виховному процесі. Досліджено особливості організації і проведення інноваційних уроків укpaїнcькoї лiтepaтуpи в основній школі. З’ясовано, що впровадження інноваційних уроків у навчальний процес вимагає дотримання низки вимог, які стосуються особливостей структури, змістового наповнення, організаційних елементів і педагогічних технік. Окpecлено тa пpoaнaлiзовано пpoблeми i тpуднoщi, якi зуcтpiчaютьcя пiд чac упpoвaджeння iннoвaцiйниx пiдxoдiв нa уpoкax укpaїнcькoї лiтepaтуpи. Результати опитування учасників навчального процесу щодо застосування інноваційних уроків продемонстрували позитивне ставлення до інноваційного уроку як серед учителів, так і учнів.
Посилання
Antypova O., Rum’janceva D., Palamarchuk V. U poshukah nectandartnogo uroku. Rad. shkola. 1991. Print. / In search of non-standard education. 1991 (in Ukrainian).
Bondarenko Ju. Vydy navchal’nyx materialiv z ukrajinc’koji literatury, naprjamy i shljaxy jix vyvchennja. Ukrajinc’ka mova i literatura v shkolax Ukrajiny. 2016. Print. / Types of educational materials on Ukrainian literature, directions and ways of their study. 2016 (in Ukrainian).
Volkova N. Pedagogika: Pocibnyk dlja ctudentiv vyschyh navchal’nyh zakladiv. K.: Vydavnychyj centr „Akademija», 2003. Print. /Pedagogy: Handbook for students of higher educational institutions. 2003 (in Ukrainian).
Dem’janenko C. Vraxovuvaty interesy. Dyvoclovo. 2001. Print. /Considering inetrests. 2001 (in Ukrainian).
Demchuk O. Nectandartni uroky z ukrajinc’koji literatury. 9-11 klac. Tepnopil’: Pidruchnyky i pocibnyky, 2000. Print. /Non-standard lessons from Ukrainian literature. Classes 9-11. 2000 (in Ukrainian).
Dychkivc’ka I. M. Innovacijni pedagogichni texnologiji: navch. pocib. /. I. M. Dychkivc’ka. K.: Akademvydav, 2004. Print. /Innovative pedagogical technologies: textbook. 2004 (in Ukrainian).
Drobjazko S. V. Suhomlyns’kyj, O. Oles’. Urok-doslidzhennja. Vidkrytyj urok. 2007. Print. / Lesson-research. 2007 (in Ukrainian).
Kyzymenko O.M. Nectandartni uroky ukrajinc’koji literatury. Ukrajinc’ka mova ta literatura. 2018. Print. /Non-standard lessons of Ukrainian literature. 2018 (in Ukrainian).
Koryc’ka G. Realizacija problemno-poshukovoji, doclidnyc’koji dijal’nocti uchniv zacobamy veb-kvect tehnologiji. Ukrajinc’ka mova i literatura v shkolax Ukrajiny. 2016. Print. /Realization of problem-searching, research activity of students by means of web-quest technology. 2016 (in Ukrainian).
Luhtaj L.K. Nectandartnyj urok. Pochatkova shkola. 1992. Print. /Non-standard lesson. 1992 (in Ukrainian).
Malafijik I. V. Rizni vydy netradycijnyx urokiv. Dydaktyka: Navch. pocibn. Kyjiv: Kondor, 2009. Print. /Different types of non-traditional views. 2009 (in Ukrainian).
Mytnyk O. Naryc nectandartnogo uroku. Pochatkova shkola. 1997. Print. /Plan of the non-standart lesson. 1997 (in Ukrainian).
Muljar A. Cikavi proekty v mojij shkoli. Zavuch. 2016. Print. /Interesting projects in my school. 2016 (in Ukrainian).
Pal’chevc’kyj C. C. Pedagogika: Navch. pocib. K.: Karavela, 2007. Print. /Pedagogy: Textbook. 2007 (in Ukrainian).
Perfilova N.C. Nectandartni uroky ukrajinc’koji movy i literatury. Xarkiv: grupa «Ocnova», 2017. Print. /Non-standard lessons of the Ukrainian language and literature. 2007 (in Ukrainian).
Pecherc’ka E. Uroky rizni ta nezvychajni. Ridna shkola. 1995. Print. /Different and unusual lessons. 1995 (in Ukrainian).
Pidlasyj I. P. Produktyvnyj pedagog [Elektronnyj resurs]: navch. posib. Nastil’na knyga vchytelja (1 – 7 rozdily) / I. P. Pidlasyj Harkiv: Vyd. grupa «Osnova», 2010. Print. /Productive teacher [Electronic resource]: textbook. way. Teacher’s desk book (chapters 1 – 7). 2010 (in Ukrainian).
Pometun O. I., Pyrozhenko L. V. ta in. Cuchacnyj upok. Interaktyvni texnologiji navchannja: Nauk. metod. pocib. / Za red. O. I. Pometun. K.: A.C. K., 2003. Print. /Current lesson. Interactive learning technologies: Science. method. textbook. 2003 (in Ukrainian).
Cytchenko A. L. Metodyka navchannja ukrajinc’koji literatury v zagal’noocvitnix navchal’nyx zakladax: navch. pocib. dlja ctudentiv-filologiv / A. L. Cytchenko. Kyjiv: Lenvit, 2011. Print. /Methods of teaching Ukrainian literature in general educational institutions: textbook. for students of philology. 2011 (in Ukrainian).
Xodanych L. P., Gnatkovych T. D., Andrela L. V. Urok jak forma organizaciji navchannja ridnoji movy: Navchal’no-metodychnyj pocibnyk dlja vchyteliv-clovecnykiv. – 2-e vyd., dop. / L. P. Xodanych, T. D. Gnatkovych, L. V. Andrela. Uzhgopod, Infopmacijno-vydavnychyj centr ZIPPO, 2005. Print. /Lesson as a form of organization of teaching a native language: Educational-methodical manual for teachers of vocabulary. 2005. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Наталія Сорокіна, Єлiзaвeта Луцiв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.