ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ УЧНІВ 10-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ БЛОГ-РЕСУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.02

Ключові слова:

англомовна компетентність учнів 10-го класу в читанні, блог-ресурси, контекстна ситуація навчання, лексичний запас, комплекс вправ і завдань

Анотація

У статті окреслено теоретичні засади формування англомовної компетентності в читанні у 10-му класі на уроках англійської мови засобами блог-ресурсів. Розглянуто, зокрема, визначення та компонентний склад англомовної читацької компетентності та характерні особливості її формування; проаналізовано поняття блог-ресурсу, його основні типи та класифікації за різними критеріями; окремо у переліку подано класифікацію блогів, що є доречною для використання на заняттях іноземної мови. Детальний науковий аналіз застосування різних типів блогів дав змогу авторам визначити їхні переваги та доцільність застосування для формування англомовної компетентності в читанні учнів 10-го класу. Доведено, що добір й адаптація автентичних текстів блогів повинні відповідати зазначеним вимогам і мати високий потенціал щодо забезпечення мотивації та змістовності читання. Виявлено, що використання блог-ресурсів як засобу навчання має: розвивати сприйняття контексту ситуації спілкування, збагачувати лексичний запас учнів, удосконалювати граматичні навички, тренувати складні випадки вимови. Комплекс вправ і завдань для читання блогів за такими орієнтирами сприяє ефективній організації навчального процесу вчителем, підвищенню рівня засвоєння знань учнями, а також стимулює активність та зацікавленість школярів у вивченні англійської мови.

Біографії авторів

Наталія Сем'ян, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат педагогічних наук, доцент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Тетяна Денисенко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

магістр програми "Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в старшій профільній школі"

Посилання

Arena, C. (2008). Blogging in the language classroom: It doesn't ''simply happen''. TESL-EJ, 11(4), 1–7.

Barger, J. (2019). Weblog resources FAQ. http://www.robotwisdom.com/weblogs

Barrow, M. (n.d). Foods in Britain. http://projectbritain.com/food/dishes.htm

Bax, S. (2003). The end of CLT: A context approach to language teaching. ELT journal, 57(3), 278-287. https://doi.org/10.1093/elt/57.3.278

Bigych, O.B. (2017). Blog I podcast tehnologii formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti na riznyh stupeniah navchannia inizemnoi movy [Blog and podcast technologies of forming intercultural competence on the different stages of teaching foreign language]. Inozemni Movy", 2, 3-9. (In Ukrainian) https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122608

Bloch, J. (2007). Abdullah's blogging: A generation 1.5 student enters the blogosphere. Language Learning & Technology, 11(2), 128–141.

Blood, R. (2000). Weblogs: A history and perspective. Rebecca's pocket. http://www.rebeccablood.net/essays/weblog_history.html.

Boas, I. V. (2011). Process writing and the Internet: Blogs and Ning networks in the classroom. English Teaching Forum, 49(2), 26–33.

Byriuk, O. (2019, April 9-10). Benefits of professional competence development for foreign language learners [Conference proceedings]. Thinking Globally – Teaching Locally: National TESOL-Ukraine Convention, Karkiv, Ukraine.

Butt, A. (2014). Student views on the use of a flipped classroom approach: Evidence from Australia. Business Education & Accreditation, 6(1), 33–43.

Campbell, A.P. (2003). Weblogs for use with ESL classes. The Internet TESL Journal, 9(2). http://iteslj.org/Techniques/Campbell-Weblogs.html/

Churchill, D. (2009). Educational applications of Web 2.0: Using blogs to support teaching and learning. British Journal of Educational Technology, 40(1), 179–183. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2008.00865.x

Council of Europe. (2020). Common European framework of reference for languages (CEFR): Learning, teaching, assessment – Companion volume. Council of Europe. www.coe.int/lang-cefr.

Dennen, V. P. (2014) Becoming a blogger: Trajectories, norms, and activities in a community of practice, Computers in Human Behavior, 36, 350–358. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.03.028

Ducate, L. C., & Lomicka, L. L. (2005). Exploring the blogosphere: Use of web logs in the foreign language classroom. Foreign Language Annals, 38(3), 410–421. https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2005.tb02227.x

Herring, S. C., Scheidt L. A., Bonus S., & Wright E. (2004). Bridging the Gap: A Genre Analysis of Weblogs. Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences. http://dx.doi.org/10.1109/HICSS.2004.1265271

Johnson, D. (2010). Teaching with authors' blogs: Connections, collaboration, creativity. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 54(3), 172–180. https://doi.org/10.1598/JAAL.54.3.2

Kononova, O. L. (2013). Vykorystannia blogresursiv na zaniattiah z inozemnoi movy [The use of blogs in language teaching] [Proceedings of the 3rd international conference]. Suchasni pidhody do navchannia inozemnoi movy: shliahy intehratsii shkoly ta VNZ. Kharkiv, Ukraine (in Ukrainian).

Links.net. (n. d.). Latest news. http://linksnet.net/

Lytvynenko, I. U. (2015). Metodyka navchannia studentiv technichnyh spetsialnostei anglomovnogo chytannia na zasadah intehratsii [Peculiarities of methods of teaching English reading to students of technical specialties on integration principles] [PhD thesis]. Kherson State University (in Ukrainian). https://bit.ly/48IXCo3

Murray, L., & Hourigan, T. (2008). Blogs for specific purposes: Expressivist or Socio-cognitivist approach. ReCALL, 20(1), 82–97. http://dx.doi.org/10.1017/S0958344008000719

Ministry of Science and Education of Ukraine. (2017). Navchalni programy z inozemnyh mov dlia zahalnoosvitnih navchalnyh zakladiv I spetsializovanyh shkil iz pohlyblenym vyvchenniam inozemnyh mov 10–11 klasy. [Study programs in foreign languages for educational institutions and specialized schools with an in-depth study of foreign languages for 10th–11th grades]. (In Ukrainian). https://bit.ly/48K6VnH

Nikolayeva, S. Y. (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka: Pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methods of teaching foreign languages and cultures: Theory and practice. Textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Lenvit (in Ukrainian).

Osadcha, N. V. (2018). Formuvannia u starshoklasnykiv lingvosotsiokulturnoi kompetentnosti v anglomovnomy chytanni na urokah krainoznavstva [Forming socio-cultural competence to high school students, while teaching them reading at the lessons of country study] [PhD thesis]. Kyiv National Linguistic University (in Ukrainian).

Panasenko, A. R. (2020). Blog yak riznovyd masovoi zhurnalistyky v umovah informatsijnogo suspilstva [A blog as a type of mass journalism in the conditions of an information society]. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, 1. 21–23 (in Ukrainian). https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/31012020/6875

Pahomova, T. O, & Halchenko, O. U. (2015) Metodyka navchannia inizemnyh mov. Navchalnometodychnyi posibnyk dlia studentiv osvitnoiho stupenia "bakalavr" naprimu pidhotovky "Mova і literaturа (angliiska)" [Methods of teaching foreign languages. Textbook for bachelor students majoring in English language and literature]. Zaporizhzhya. Krugozir (in Ukrainian).

Pertseva, V.A., & Slobodyanyuk, A. O. (2022, December 9). Blohosfera yak novyy vyd mediynoho dyskursu [The blogoshera as a new form of media discourse] [Conference proceedings]. KHI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiya. Suchasni problemy pravovoho, ekonomichnoho ta sotsialʹnoho rozvytku derzhavy, Vinnytsya, Ukraina.

Potapenko, S., & Talavira, N. (2017). Advanced teaching: Using the BBC website instead of coursebooks. Modern English Teacher,26(3), 49–51.

Shovkovyi, V. M., & Shovkova, T. A. (2017). Strategichna kompetentnist yak predmet lingvodydactychnoi dyskusii [Strategic competence as subject of linguodidactic discussion]. Naukovi Zapysky Ternopilskogo Natsionalnogo Pedagogichnogo Universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seria: Padahohika. Ternopil, 4. 19–26.

Winer, D. (2002). The history of weblogs. http://newhome.weblogs. com/historyOfWeblogs

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Як цитувати

Сем’ян, Н., & Денисенко, Т. (2023). ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ УЧНІВ 10-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ БЛОГ-РЕСУРСІВ. ARS LINGUODIDACTICAE, (12), 18–33. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.02

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ