ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ УЧНІВ 10-ГО КЛАСУ ЗАСОБАМИ БЛОГ-РЕСУРСІВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.02Ключові слова:
англомовна компетентність учнів 10-го класу в читанні, блог-ресурси, контекстна ситуація навчання, лексичний запас, комплекс вправ і завданьАнотація
У статті окреслено теоретичні засади формування англомовної компетентності в читанні у 10-му класі на уроках англійської мови засобами блог-ресурсів. Розглянуто, зокрема, визначення та компонентний склад англомовної читацької компетентності та характерні особливості її формування; проаналізовано поняття блог-ресурсу, його основні типи та класифікації за різними критеріями; окремо у переліку подано класифікацію блогів, що є доречною для використання на заняттях іноземної мови. Детальний науковий аналіз застосування різних типів блогів дав змогу авторам визначити їхні переваги та доцільність застосування для формування англомовної компетентності в читанні учнів 10-го класу. Доведено, що добір й адаптація автентичних текстів блогів повинні відповідати зазначеним вимогам і мати високий потенціал щодо забезпечення мотивації та змістовності читання. Виявлено, що використання блог-ресурсів як засобу навчання має: розвивати сприйняття контексту ситуації спілкування, збагачувати лексичний запас учнів, удосконалювати граматичні навички, тренувати складні випадки вимови. Комплекс вправ і завдань для читання блогів за такими орієнтирами сприяє ефективній організації навчального процесу вчителем, підвищенню рівня засвоєння знань учнями, а також стимулює активність та зацікавленість школярів у вивченні англійської мови.
Посилання
Arena, C. (2008). Blogging in the language classroom: It doesn't ''simply happen''. TESL-EJ, 11(4), 1–7.
Barger, J. (2019). Weblog resources FAQ. http://www.robotwisdom.com/weblogs
Barrow, M. (n.d). Foods in Britain. http://projectbritain.com/food/dishes.htm
Bax, S. (2003). The end of CLT: A context approach to language teaching. ELT journal, 57(3), 278-287. https://doi.org/10.1093/elt/57.3.278
Bigych, O.B. (2017). Blog I podcast tehnologii formuvannia mizhkulturnoi kompetentnosti na riznyh stupeniah navchannia inizemnoi movy [Blog and podcast technologies of forming intercultural competence on the different stages of teaching foreign language]. Inozemni Movy", 2, 3-9. (In Ukrainian) https://doi.org/10.32589/im.v0i3.122608
Bloch, J. (2007). Abdullah's blogging: A generation 1.5 student enters the blogosphere. Language Learning & Technology, 11(2), 128–141.
Blood, R. (2000). Weblogs: A history and perspective. Rebecca's pocket. http://www.rebeccablood.net/essays/weblog_history.html.
Boas, I. V. (2011). Process writing and the Internet: Blogs and Ning networks in the classroom. English Teaching Forum, 49(2), 26–33.
Byriuk, O. (2019, April 9-10). Benefits of professional competence development for foreign language learners [Conference proceedings]. Thinking Globally – Teaching Locally: National TESOL-Ukraine Convention, Karkiv, Ukraine.
Butt, A. (2014). Student views on the use of a flipped classroom approach: Evidence from Australia. Business Education & Accreditation, 6(1), 33–43.
Campbell, A.P. (2003). Weblogs for use with ESL classes. The Internet TESL Journal, 9(2). http://iteslj.org/Techniques/Campbell-Weblogs.html/
Churchill, D. (2009). Educational applications of Web 2.0: Using blogs to support teaching and learning. British Journal of Educational Technology, 40(1), 179–183. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2008.00865.x
Council of Europe. (2020). Common European framework of reference for languages (CEFR): Learning, teaching, assessment – Companion volume. Council of Europe. www.coe.int/lang-cefr.
Dennen, V. P. (2014) Becoming a blogger: Trajectories, norms, and activities in a community of practice, Computers in Human Behavior, 36, 350–358. https://doi.org/10.1016/j.chb.2014.03.028
Ducate, L. C., & Lomicka, L. L. (2005). Exploring the blogosphere: Use of web logs in the foreign language classroom. Foreign Language Annals, 38(3), 410–421. https://doi.org/10.1111/j.1944-9720.2005.tb02227.x
Herring, S. C., Scheidt L. A., Bonus S., & Wright E. (2004). Bridging the Gap: A Genre Analysis of Weblogs. Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences. http://dx.doi.org/10.1109/HICSS.2004.1265271
Johnson, D. (2010). Teaching with authors' blogs: Connections, collaboration, creativity. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 54(3), 172–180. https://doi.org/10.1598/JAAL.54.3.2
Kononova, O. L. (2013). Vykorystannia blogresursiv na zaniattiah z inozemnoi movy [The use of blogs in language teaching] [Proceedings of the 3rd international conference]. Suchasni pidhody do navchannia inozemnoi movy: shliahy intehratsii shkoly ta VNZ. Kharkiv, Ukraine (in Ukrainian).
Links.net. (n. d.). Latest news. http://linksnet.net/
Lytvynenko, I. U. (2015). Metodyka navchannia studentiv technichnyh spetsialnostei anglomovnogo chytannia na zasadah intehratsii [Peculiarities of methods of teaching English reading to students of technical specialties on integration principles] [PhD thesis]. Kherson State University (in Ukrainian). https://bit.ly/48IXCo3
Murray, L., & Hourigan, T. (2008). Blogs for specific purposes: Expressivist or Socio-cognitivist approach. ReCALL, 20(1), 82–97. http://dx.doi.org/10.1017/S0958344008000719
Ministry of Science and Education of Ukraine. (2017). Navchalni programy z inozemnyh mov dlia zahalnoosvitnih navchalnyh zakladiv I spetsializovanyh shkil iz pohlyblenym vyvchenniam inozemnyh mov 10–11 klasy. [Study programs in foreign languages for educational institutions and specialized schools with an in-depth study of foreign languages for 10th–11th grades]. (In Ukrainian). https://bit.ly/48K6VnH
Nikolayeva, S. Y. (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka: Pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methods of teaching foreign languages and cultures: Theory and practice. Textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Lenvit (in Ukrainian).
Osadcha, N. V. (2018). Formuvannia u starshoklasnykiv lingvosotsiokulturnoi kompetentnosti v anglomovnomy chytanni na urokah krainoznavstva [Forming socio-cultural competence to high school students, while teaching them reading at the lessons of country study] [PhD thesis]. Kyiv National Linguistic University (in Ukrainian).
Panasenko, A. R. (2020). Blog yak riznovyd masovoi zhurnalistyky v umovah informatsijnogo suspilstva [A blog as a type of mass journalism in the conditions of an information society]. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, 1. 21–23 (in Ukrainian). https://doi.org/10.31435/rsglobal_ijitss/31012020/6875
Pahomova, T. O, & Halchenko, O. U. (2015) Metodyka navchannia inizemnyh mov. Navchalnometodychnyi posibnyk dlia studentiv osvitnoiho stupenia "bakalavr" naprimu pidhotovky "Mova і literaturа (angliiska)" [Methods of teaching foreign languages. Textbook for bachelor students majoring in English language and literature]. Zaporizhzhya. Krugozir (in Ukrainian).
Pertseva, V.A., & Slobodyanyuk, A. O. (2022, December 9). Blohosfera yak novyy vyd mediynoho dyskursu [The blogoshera as a new form of media discourse] [Conference proceedings]. KHI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiya. Suchasni problemy pravovoho, ekonomichnoho ta sotsialʹnoho rozvytku derzhavy, Vinnytsya, Ukraina.
Potapenko, S., & Talavira, N. (2017). Advanced teaching: Using the BBC website instead of coursebooks. Modern English Teacher,26(3), 49–51.
Shovkovyi, V. M., & Shovkova, T. A. (2017). Strategichna kompetentnist yak predmet lingvodydactychnoi dyskusii [Strategic competence as subject of linguodidactic discussion]. Naukovi Zapysky Ternopilskogo Natsionalnogo Pedagogichnogo Universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seria: Padahohika. Ternopil, 4. 19–26.
Winer, D. (2002). The history of weblogs. http://newhome.weblogs. com/historyOfWeblogs
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Наталія Сем'ян, Тетяна Денисенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.