НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ГЕРМАНІСТІВ ГРАМАТИКИ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ (ІНФІНІТИВНИХ КОНСТРУКЦІЙ) ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ "ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС"
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.03Ключові слова:
методика навчання німецької мови, граматична компетентність, аудіювання, говоріння, технологія навчання "перевернутий клас", змішане навчання, інфінітивні конструкції німецької мовиАнотація
Статтю присвячено розробленню й апробації методики навчання граматики німецької мови (інфінітивних конструкцій) студентів-германістів за технологією "перевернутий клас". З'ясовано, що технологія "перевернутий клас" є ефективною для збалансованого використання аудиторних занять і самостійної роботи в навчанні граматики німецької мови, зокрема і формування граматичної компетентності в усному мовленні – аудіюванні та говорінні. Відповідно до технології "перевернутий клас" ознайомлення із граматичною одиницею мови проходить в аудиторії, також під час аудиторного заняття відбувається формування первинних граматичних умінь і мовних навичок та репродуктивних граматичних навичок у говорінні. Під час самостійної роботи здійснювалося удосконалення мовних граматичних навичок і мовленнєвих граматичних навичок в аудіюванні. У процесі самостійної роботи у студентів формується навчальна автономія та розвивається рефлексія. Зазначена технологія у навчанні граматики німецької мови дає змогу оптимізувати та раціоналізувати розподіл часу між самостійними й аудиторними видами роботи, створити індивідуальні траєкторії набуття граматичних знань і навичок студентів, сформувати навчальні стратегії та рефлексію. У статті розкрито можливості технології "перевернутий клас" у навчанні граматики німецької мови, розроблено комплекс вправ і завдань для формування граматичної компетентності в говорінні й аудіюванні. У процесі апробації вдалося довести, що у студентів, які навчалися за розробленою методикою, рівень граматичної компетентності в усному мовленні виявився вищим за їхній середній рівень успішності.
Посилання
Banditvilai, C. (2016). Enhancing Students' Language Skills through Blended Learning. Electronic Journal of e-Learning, 14(3), 220–229.
Bezlyudna, V., & Svyrydyuk, O. (2023). Praktyka zmishanoho navchannya pry vykladanni inozemnoyi movy u ZVO Velykobrytaniyi [The practice of blended learning in teaching a foreign language in universities inthe United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland]. International Science Journal of Education & Linguistics, 2. 86–92 (in Ukrainian). https://org.doi/10.46299/j.isjel.20230201.09
Buscha, A., & Szita, S. (2015). Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau B1–B2. Schubertverlag.
Dreyer, H. & Schmitt, R. (2008). Lehr und Übungsbuch der Deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Max Hueber Verlag.
Dreyer, H. & Schmitt, R. (2012). Lehr und Übungsbuch der Deutschen Grammatik. Aktuell. Max Hueber Verlag.
Dybska, T. S. (2020). Metodyka zmishanoho navchannya usnoho yaponsʹkoho movlennya maybutnikh filolohiv [Methods of mixed learning of oral Japanese speech of future philologists] [PhD thesis]. Taras Shevchenko University of Kyiv (in Ukrainian).
Easy Deutsch. (n. d.). Infinitivkonstruktionen um / anstatt / ohne… zu. https://bit.ly/3H3mafQ
Gruber, A. (2018). Blended language learning in higher education: Students' and tutors' perceptions and experiences. Innovation in Language Learning: International Conference paper, 1–5. https://bit.ly/3XzYas9
Kozhedub, L. G. (2020). Osvitno-profesiynoyi prohramy: Nimetska filolohiya ta pereklad, anhliyska mova [Educational programme profile: German philology and translation, English language]. Taras Shevchenko University of Kyiv (іn Ukrainian). https://drive.google.com/file/d/1cOhtWfJKZN4vXMU N3fhxp2-XlInK92K9/view
Kozhedub, L.G., Kuchma, О.І., & Pavlychko, О.О. (2020). Robocha prohrama navchalʹnoyi dystsypliny: Praktychnyy kurs nimetsʹkoyi movy [Course syllabus in Practical German]. Taras Shevchenko University of Kyiv (in Ukrainian). https://bit.ly/4aKqYUN.
Kuzminska, O. H. (2016). Perevernute navchannya: Praktychnyy aspect [Flipped learning: Practical aspects]. Journal of Information Technologies in Education, 1(26), 86-98. (In Ukrainian). http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/17461.
Mein Deutschbuch. (n. d.). Infinitivkonstruktionen. https://bit.ly/4aGVoaF
Nikolayeva, S. Y (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka: Pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methods of teaching foreign languages and cultures: Theory and practice. Textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Lenvit (in Ukrainian).
Noskova, M.V., & Shuplat, A.I. (2018). Vprovadzhennya elementiv zmishanoho navchannya u protsesi navchannya anhliysʹkoyi movy u zakladi zahalʹnoyi serednʹoyi osvity [The implementation of blended learning elements in the process of teaching English in institutions of general secondary education]. Pedahohika Formuvannya Tvorchoyi Osobystosti u Vyshchiy i Zahalnoosvitniy Shkolakh, 61(1), 90–94 (in Ukrainian).
Popadiuk, S. S., Skurativska, M. O. (2017). Metodolohichni zasady vykorystannya osvitnʹoyi kontseptsiyi "perevernute navchannya u vyshchiy shkoli" [Methodological bases of the educational concept "flipped learning" usage at a higher school]. Pedahohichni Nauky. 76(3), 149-154 (in Ukrainian).
Prykhodkina, N. (2014). Vykorystannya tekhnolohiyi "perevernenoho navchannya" u profesiyniy diyalnosti vykladachiv vyshchoyi shkoly [Using "flipped learning" strategy at tertiary level]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho Natsionalʹnoho Universytetu. Seriya: Pedahohika. Sotsialna robota, 30, 141–144 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_30_53
Sari, R., Evianty, R., & Amran, М. (2019). Listening skills for learning German using blended learning models. Budapest International Research and Critics in Linguistics and Education (BirLE) Journal, 2. 616–621. https://doi.org/10.33258/birle.v2i4.659
Shovkovyi, V., & Druzhchenko, T. (2023). Zmishane navchannya usnoho anhliysʹkoho movlennya studentiv- folʹklorystiv z vykorystannyam tekhnolohiyi "perevernutyy klas" [Flipped blended learning in an English classroom: Teaching oral production to folklore studies majors]. Ars Linguodidacticae, 11, 44–58 (in Ukrainian). https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.1.04
Sydorov, О. (2016). Login 2. Deutsch für Germanistikstudenten des 2. Studienjahres. Lehrbuch. Nova Knyga.
Shcheglova, A. O. (2016) Mistse proektnoho metodu dlya formuvannya i rozvytku inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti studentiv v umovakh zmishanoho navchannya [The importance of project-based method for formation and improving of foreign communicative competence in blended learning]. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 142–149. (In Ukrainian). https://doi.org/10.33407/itlt.v53i3.1381
Wunderdeutsch. (n.d.). Der Infinitiv. https://bit.ly/3tQ29pQ
Yevgenko, D. А., & Bilous, О. М. (2004). Praktychna hramatyka nimetskoyi movy. Navchalnyy posibnyk [German grammar. Students' book]. Nova Knyga (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 В'ячеслав Шовковий, Тетяна Шовкова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.