НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ГЕРМАНІСТІВ ГРАМАТИКИ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ (ІНФІНІТИВНИХ КОНСТРУКЦІЙ) ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ "ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС"

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.03

Ключові слова:

методика навчання німецької мови, граматична компетентність, аудіювання, говоріння, технологія навчання "перевернутий клас", змішане навчання, інфінітивні конструкції німецької мови

Анотація

Статтю присвячено розробленню й апробації методики навчання граматики німецької мови (інфінітивних конструкцій) студентів-германістів за технологією "перевернутий клас". З'ясовано, що технологія "перевернутий клас" є ефективною для збалансованого використання аудиторних занять і самостійної роботи в навчанні граматики німецької мови, зокрема і формування граматичної компетентності в усному мовленні – аудіюванні та говорінні. Відповідно до технології "перевернутий клас" ознайомлення із граматичною одиницею мови проходить в аудиторії, також під час аудиторного заняття відбувається формування первинних граматичних умінь і мовних навичок та репродуктивних граматичних навичок у говорінні. Під час самостійної роботи здійснювалося удосконалення мовних граматичних навичок і мовленнєвих граматичних навичок в аудіюванні. У процесі самостійної роботи у студентів формується навчальна автономія та розвивається рефлексія. Зазначена технологія у навчанні граматики німецької мови дає змогу оптимізувати та раціоналізувати розподіл часу між самостійними й аудиторними видами роботи, створити індивідуальні траєкторії набуття граматичних знань і навичок студентів, сформувати навчальні стратегії та рефлексію. У статті розкрито можливості технології "перевернутий клас" у навчанні граматики німецької мови, розроблено комплекс вправ і завдань для формування граматичної компетентності в говорінні й аудіюванні. У процесі апробації вдалося довести, що у студентів, які навчалися за розробленою методикою, рівень граматичної компетентності в усному мовленні виявився вищим за їхній середній рівень успішності.

Біографії авторів

В'ячеслав Шовковий, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур

Тетяна Шовкова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат філологічних наук, кафедра германської філології та перекладу

Посилання

Banditvilai, C. (2016). Enhancing Students' Language Skills through Blended Learning. Electronic Journal of e-Learning, 14(3), 220–229.

Bezlyudna, V., & Svyrydyuk, O. (2023). Praktyka zmishanoho navchannya pry vykladanni inozemnoyi movy u ZVO Velykobrytaniyi [The practice of blended learning in teaching a foreign language in universities inthe United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland]. International Science Journal of Education & Linguistics, 2. 86–92 (in Ukrainian). https://org.doi/10.46299/j.isjel.20230201.09

Buscha, A., & Szita, S. (2015). Übungsgrammatik. Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau B1–B2. Schubertverlag.

Dreyer, H. & Schmitt, R. (2008). Lehr und Übungsbuch der Deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Max Hueber Verlag.

Dreyer, H. & Schmitt, R. (2012). Lehr und Übungsbuch der Deutschen Grammatik. Aktuell. Max Hueber Verlag.

Dybska, T. S. (2020). Metodyka zmishanoho navchannya usnoho yaponsʹkoho movlennya maybutnikh filolohiv [Methods of mixed learning of oral Japanese speech of future philologists] [PhD thesis]. Taras Shevchenko University of Kyiv (in Ukrainian).

Easy Deutsch. (n. d.). Infinitivkonstruktionen um / anstatt / ohne… zu. https://bit.ly/3H3mafQ

Gruber, A. (2018). Blended language learning in higher education: Students' and tutors' perceptions and experiences. Innovation in Language Learning: International Conference paper, 1–5. https://bit.ly/3XzYas9

Kozhedub, L. G. (2020). Osvitno-profesiynoyi prohramy: Nimetska filolohiya ta pereklad, anhliyska mova [Educational programme profile: German philology and translation, English language]. Taras Shevchenko University of Kyiv (іn Ukrainian). https://drive.google.com/file/d/1cOhtWfJKZN4vXMU N3fhxp2-XlInK92K9/view

Kozhedub, L.G., Kuchma, О.І., & Pavlychko, О.О. (2020). Robocha prohrama navchalʹnoyi dystsypliny: Praktychnyy kurs nimetsʹkoyi movy [Course syllabus in Practical German]. Taras Shevchenko University of Kyiv (in Ukrainian). https://bit.ly/4aKqYUN.

Kuzminska, O. H. (2016). Perevernute navchannya: Praktychnyy aspect [Flipped learning: Practical aspects]. Journal of Information Technologies in Education, 1(26), 86-98. (In Ukrainian). http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/17461.

Mein Deutschbuch. (n. d.). Infinitivkonstruktionen. https://bit.ly/4aGVoaF

Nikolayeva, S. Y (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kultur: teoriya i praktyka: Pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methods of teaching foreign languages and cultures: Theory and practice. Textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Lenvit (in Ukrainian).

Noskova, M.V., & Shuplat, A.I. (2018). Vprovadzhennya elementiv zmishanoho navchannya u protsesi navchannya anhliysʹkoyi movy u zakladi zahalʹnoyi serednʹoyi osvity [The implementation of blended learning elements in the process of teaching English in institutions of general secondary education]. Pedahohika Formuvannya Tvorchoyi Osobystosti u Vyshchiy i Zahalnoosvitniy Shkolakh, 61(1), 90–94 (in Ukrainian).

Popadiuk, S. S., Skurativska, M. O. (2017). Metodolohichni zasady vykorystannya osvitnʹoyi kontseptsiyi "perevernute navchannya u vyshchiy shkoli" [Methodological bases of the educational concept "flipped learning" usage at a higher school]. Pedahohichni Nauky. 76(3), 149-154 (in Ukrainian).

Prykhodkina, N. (2014). Vykorystannya tekhnolohiyi "perevernenoho navchannya" u profesiyniy diyalnosti vykladachiv vyshchoyi shkoly [Using "flipped learning" strategy at tertiary level]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho Natsionalʹnoho Universytetu. Seriya: Pedahohika. Sotsialna robota, 30, 141–144 (in Ukrainian). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2014_30_53

Sari, R., Evianty, R., & Amran, М. (2019). Listening skills for learning German using blended learning models. Budapest International Research and Critics in Linguistics and Education (BirLE) Journal, 2. 616–621. https://doi.org/10.33258/birle.v2i4.659

Shovkovyi, V., & Druzhchenko, T. (2023). Zmishane navchannya usnoho anhliysʹkoho movlennya studentiv- folʹklorystiv z vykorystannyam tekhnolohiyi "perevernutyy klas" [Flipped blended learning in an English classroom: Teaching oral production to folklore studies majors]. Ars Linguodidacticae, 11, 44–58 (in Ukrainian). https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.1.04

Sydorov, О. (2016). Login 2. Deutsch für Germanistikstudenten des 2. Studienjahres. Lehrbuch. Nova Knyga.

Shcheglova, A. O. (2016) Mistse proektnoho metodu dlya formuvannya i rozvytku inshomovnoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti studentiv v umovakh zmishanoho navchannya [The importance of project-based method for formation and improving of foreign communicative competence in blended learning]. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 142–149. (In Ukrainian). https://doi.org/10.33407/itlt.v53i3.1381

Wunderdeutsch. (n.d.). Der Infinitiv. https://bit.ly/3tQ29pQ

Yevgenko, D. А., & Bilous, О. М. (2004). Praktychna hramatyka nimetskoyi movy. Navchalnyy posibnyk [German grammar. Students' book]. Nova Knyga (in Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Як цитувати

Шовковий, В., & Шовкова, Т. (2023). НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ГЕРМАНІСТІВ ГРАМАТИКИ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ (ІНФІНІТИВНИХ КОНСТРУКЦІЙ) ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ "ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС". ARS LINGUODIDACTICAE, (12), 34–52. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.03

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ