НАВЧАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО АУДІЮВАННЯ ТА ПИСЬМА В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ КОГНІТИВНИХ ПРОЦЕСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.04

Ключові слова:

академічна комунікація, навчання та оцінювання інтегрованого аудіювання та письма, когнітивні процеси та стратегії інтегрованого аудіювання та письма, заклад вищої освіти

Анотація

Статтю присвячено особливостям навчання та оцінювання умінь інтегрованого аудіювання та письма в закладах вищої освіти України. Зокрема, проаналізовано масив літератури, що стосується когнітивних особливостей і відмінностей між неінтегрованим та інтегрованим письмом. Авторкою зосереджено увагу на перевагах навчання інтегрованого письма в умовах академічної комунікації міжнародного рівня, включно з мовними іспитами на визначення рівня мовленнєвої компетентності та вступними іспитами до закладів вищої освіти. Описано етапи роботи викладача та студентів над дискурсом, а також когнітивні стратегії і процеси та метакогнітивні стратегії інтегрованого аудіювання та письма. Визначено труднощі імплементації зазначених стратегій на етапі підготовки матеріалів для навчання та оцінювання умінь інтегрованого аудіювання та письма (позиція викладача), а також на етапах аудіювання та письма (позиція студента). Крім того, на основі аналізу наукових праць, що стосуються інтегрованого аудіювання та письма і відповідно неінтегрованого аудіювання та письма, критично узагальнено наявні моделі когнітивних процесів, задіяних в інтегрованому аудіюванні та письмі.

Біографія автора

Юлія Лавренчук, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

асистент кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Bilyanska, І. P. Formuvannya anhlomovnoyi audytyvnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv iz vykorystannyam audioknyh khudozhnikh tvoriv [Pre-service Teachers' English Listening Competence Development Through Fiction Audiobooks] [PhD thesis]. Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/11394

Aktar, T. (2020). Tertiary level learners' listening self knowledge in an 'input poor' EFL context of Bangladesh. BELTA Journal, 4(1), 1–19. https://doi.org/10.36832/beltaj.2020.0401.01

Bereiter, C., & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. https://doi.org/10.4324/9780203812310

Brown, S. (2005). Assessment for learning. Learning and Teaching in Higher Education, 12(7), 81–89.

Bruner, J. S., & Tagiuri, R. (1954). The perception of people. In G. Lindzey, (Ed.), Handbook of social psychology (pp. 634–654). Addison-Wesley.

Buck, G. (2001). Assessing listening. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511732959

Chan, S. (2018). Some evidence of the development of L2 reading-into-writing skills at three levels. Language Education & Assessment, 1(1), 9–27. https://doi.org/10.29140/lea.v1n1.44

Chenoweth, N. A., & Hayes, J. R. (2003). The inner voice in writing. Written Communication, 20(1), 99–118. https://doi.org/10.1177/0741088303253572

Cheong, C. M., Zhu, X., & Liao, X. (2019). Strategy use in oral communication with competent synthesis and complex interaction. Journal of Psycholinguistic Research, 48(5), 1163–1183. https://doi.org/10.1007/s10936-019-09651-0

Ericsson, K. A., & Simon, H. A. (1993). Protocol analysis: Verbal reports as data. (Rev.). MIT Press.

Field, J. (2004). Social capital. Routledge.

Field, J. (2008). Listening in the language classroom. Cambridge University Press.

Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A Cognitive process theory of writing. College Composition and Communication, 32(4), 365–387. https://doi.org/10.2307/356600

Gholami, J., & Alinasab, M. (2017). Source-based tasks in writing independent and integrated essays. International Journal of Instruction, 10(3), 127–142. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1039a

Goctu, R. (2017). Metacognitive strategies in academic writing. Journal of Education in Black Sea Region, 2(2), 82–96. https://doi.org/10.31578/jebs.v2i2.44

Goh, C. (2000). A cognitive perspective on language learners' listening comprehension problems. System, 28, 55–75. http://dx.doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00060-3

Hajovsky, D. B., Villeneuve, E. F., Reynolds, M. R., Niileksela, Ch. R., Mason, B.A., & Shudak, N. J. (2018). Cognitive ability influences on written expression: Evidence for developmental and sex-based differences in school-age children. Journal School Psychology, 67, 104–118. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2017.09.001

Kaufer, D. S., Hayes, J. R., & Flower, L. S. (1986). Composing written sentences. Research in the Teaching of English, 20(2), 121–140. http://www.jstor.org/stable/40171073

Kavytska, T, Shovkovyi, V., & Osidak, V. (2021). Source-based writing in secondary school: Challenges and accomplishments. In C. N. Giannikas (Ed.), Teaching practices and equitable learning in children's language education (pp. 63–83). IGI Global.

Knoch, U., & Sitajalabhorn, W. (2013). A closer look at integrated writing tasks: Towards a more focused definition for assessment purposes. Assessing Writing, 18, 300–308. https://doi.org/10.1016/j.asw.2013.09.003

Kvasova, O., Kavytska, T., Osidak, V., & Green, A. (2022). Development of a writing rating scale for culture- and context-specific educational setting in Ukraine. АRS Linguodidacticae, 9(1), 25–39. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.02

Odendahl, N. V., & Deane, P. D. (2018). Assessing the writing process: A review of current practice. ETS Research Memorandum, ETS RM–18-10. Educational Testing Service. https://doi.org/10.17077/etd.m4wm0mim

Ohta, R. (2018) Integrated listening-to-write assessments: an investigation of score generalizability and raters' decision-making processes [PhD thesis]. University of Iowa. https://doi.org/10.17077/etd.m4wm0mim

O'Malley, J. M., & Chamot, A. U. (1990). Learning strategies in second language acquisition. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139524490

Olson, C. B., & Land, R. A. (2007). A cognitive strategies approach to reading and writing instruction for English language learners in secondary school. Research in the Teaching of English, 41(3), 269–303.

Pienemann, M. (2005). Cross-linguistic aspects of processability theory. John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/sibil.30.

Richards. J. C. (1983). Listening comprehension: Approach, design, procedure. TESOL Quarterly, 17(2), 219–240. https://doi.org/10.2307/3586651

Rost, M. (2013). Teaching and Researching Listening. Routledge. https://doi.org/10.4324 /9781315833705

Rukthong, A., & Brunfaut, T. (2015). Anybody listening? The nature of second language listening in integrated listening-to-summarize tasks. LTF Oxford, https://bit.ly/444UEIu

Sari, I., Pulungan, A. H., & Husein, R. (2020). Students' cognition and attitude in writing descriptive text. Britain International of Linguistics Arts and Education (BIoLAE) Journal, 2(1), 395–404. https://doi.org/10.33258/biolae.v2i1.210

Stern, Y. (2012). Cognitive reserve in ageing and Alzheimer's disease. The Lancet Neurology, 11, 1006–1012. https://doi.org/10.1016/S1474-4422(12)70191-6

Weigle, S. C. (2004). Integrating reading and writing in a competency test for non-native speakers of English. Assessing Writing, 9, 27–55. https://doi.org/10.1016/j.asw.2004.01.002

Weir, A. J. (1983). Notes for a prehistory of cognitive balance theory. Social Psychology, 22(4), 351–362.

Weir, C. J. (2005). Language testing and validation: An evidence-based approach. Scholars Portal.

Westbrook, C. (2023). The impact of input format on written performance in a listening-into-writing assessment. Journal of English for Academic Purposes, 61. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2022.101190

Zhang, D. L. (2001). Singaporean secondary three students' metacognitive knowledge about English oral skills learning, Nanyang Technological University. https://repository.nie.edu.sg/bitstream/10497/556/4/ZhangDonglan-MA.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-26

Як цитувати

Лавренчук, Ю. (2023). НАВЧАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО АУДІЮВАННЯ ТА ПИСЬМА В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ КОГНІТИВНИХ ПРОЦЕСІВ. ARS LINGUODIDACTICAE, (12), 53–66. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.04

Номер

Розділ

МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ШКОЛІ