НАВЧАННЯ Й ОЦІНЮВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО АУДІЮВАННЯ ТА ПИСЬМА В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: АНАЛІЗ КОГНІТИВНИХ ПРОЦЕСІВ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.04Ключові слова:
академічна комунікація, навчання та оцінювання інтегрованого аудіювання та письма, когнітивні процеси та стратегії інтегрованого аудіювання та письма, заклад вищої освітиАнотація
Статтю присвячено особливостям навчання та оцінювання умінь інтегрованого аудіювання та письма в закладах вищої освіти України. Зокрема, проаналізовано масив літератури, що стосується когнітивних особливостей і відмінностей між неінтегрованим та інтегрованим письмом. Авторкою зосереджено увагу на перевагах навчання інтегрованого письма в умовах академічної комунікації міжнародного рівня, включно з мовними іспитами на визначення рівня мовленнєвої компетентності та вступними іспитами до закладів вищої освіти. Описано етапи роботи викладача та студентів над дискурсом, а також когнітивні стратегії і процеси та метакогнітивні стратегії інтегрованого аудіювання та письма. Визначено труднощі імплементації зазначених стратегій на етапі підготовки матеріалів для навчання та оцінювання умінь інтегрованого аудіювання та письма (позиція викладача), а також на етапах аудіювання та письма (позиція студента). Крім того, на основі аналізу наукових праць, що стосуються інтегрованого аудіювання та письма і відповідно неінтегрованого аудіювання та письма, критично узагальнено наявні моделі когнітивних процесів, задіяних в інтегрованому аудіюванні та письмі.
Посилання
Bilyanska, І. P. Formuvannya anhlomovnoyi audytyvnoyi kompetentnosti maybutnikh uchyteliv iz vykorystannyam audioknyh khudozhnikh tvoriv [Pre-service Teachers' English Listening Competence Development Through Fiction Audiobooks] [PhD thesis]. Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/11394
Aktar, T. (2020). Tertiary level learners' listening self knowledge in an 'input poor' EFL context of Bangladesh. BELTA Journal, 4(1), 1–19. https://doi.org/10.36832/beltaj.2020.0401.01
Bereiter, C., & Scardamalia, M. (1987). The psychology of written composition. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. https://doi.org/10.4324/9780203812310
Brown, S. (2005). Assessment for learning. Learning and Teaching in Higher Education, 12(7), 81–89.
Bruner, J. S., & Tagiuri, R. (1954). The perception of people. In G. Lindzey, (Ed.), Handbook of social psychology (pp. 634–654). Addison-Wesley.
Buck, G. (2001). Assessing listening. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511732959
Chan, S. (2018). Some evidence of the development of L2 reading-into-writing skills at three levels. Language Education & Assessment, 1(1), 9–27. https://doi.org/10.29140/lea.v1n1.44
Chenoweth, N. A., & Hayes, J. R. (2003). The inner voice in writing. Written Communication, 20(1), 99–118. https://doi.org/10.1177/0741088303253572
Cheong, C. M., Zhu, X., & Liao, X. (2019). Strategy use in oral communication with competent synthesis and complex interaction. Journal of Psycholinguistic Research, 48(5), 1163–1183. https://doi.org/10.1007/s10936-019-09651-0
Ericsson, K. A., & Simon, H. A. (1993). Protocol analysis: Verbal reports as data. (Rev.). MIT Press.
Field, J. (2004). Social capital. Routledge.
Field, J. (2008). Listening in the language classroom. Cambridge University Press.
Flower, L., & Hayes, J. R. (1981). A Cognitive process theory of writing. College Composition and Communication, 32(4), 365–387. https://doi.org/10.2307/356600
Gholami, J., & Alinasab, M. (2017). Source-based tasks in writing independent and integrated essays. International Journal of Instruction, 10(3), 127–142. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1039a
Goctu, R. (2017). Metacognitive strategies in academic writing. Journal of Education in Black Sea Region, 2(2), 82–96. https://doi.org/10.31578/jebs.v2i2.44
Goh, C. (2000). A cognitive perspective on language learners' listening comprehension problems. System, 28, 55–75. http://dx.doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00060-3
Hajovsky, D. B., Villeneuve, E. F., Reynolds, M. R., Niileksela, Ch. R., Mason, B.A., & Shudak, N. J. (2018). Cognitive ability influences on written expression: Evidence for developmental and sex-based differences in school-age children. Journal School Psychology, 67, 104–118. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2017.09.001
Kaufer, D. S., Hayes, J. R., & Flower, L. S. (1986). Composing written sentences. Research in the Teaching of English, 20(2), 121–140. http://www.jstor.org/stable/40171073
Kavytska, T, Shovkovyi, V., & Osidak, V. (2021). Source-based writing in secondary school: Challenges and accomplishments. In C. N. Giannikas (Ed.), Teaching practices and equitable learning in children's language education (pp. 63–83). IGI Global.
Knoch, U., & Sitajalabhorn, W. (2013). A closer look at integrated writing tasks: Towards a more focused definition for assessment purposes. Assessing Writing, 18, 300–308. https://doi.org/10.1016/j.asw.2013.09.003
Kvasova, O., Kavytska, T., Osidak, V., & Green, A. (2022). Development of a writing rating scale for culture- and context-specific educational setting in Ukraine. АRS Linguodidacticae, 9(1), 25–39. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.1.02
Odendahl, N. V., & Deane, P. D. (2018). Assessing the writing process: A review of current practice. ETS Research Memorandum, ETS RM–18-10. Educational Testing Service. https://doi.org/10.17077/etd.m4wm0mim
Ohta, R. (2018) Integrated listening-to-write assessments: an investigation of score generalizability and raters' decision-making processes [PhD thesis]. University of Iowa. https://doi.org/10.17077/etd.m4wm0mim
O'Malley, J. M., & Chamot, A. U. (1990). Learning strategies in second language acquisition. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139524490
Olson, C. B., & Land, R. A. (2007). A cognitive strategies approach to reading and writing instruction for English language learners in secondary school. Research in the Teaching of English, 41(3), 269–303.
Pienemann, M. (2005). Cross-linguistic aspects of processability theory. John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/sibil.30.
Richards. J. C. (1983). Listening comprehension: Approach, design, procedure. TESOL Quarterly, 17(2), 219–240. https://doi.org/10.2307/3586651
Rost, M. (2013). Teaching and Researching Listening. Routledge. https://doi.org/10.4324 /9781315833705
Rukthong, A., & Brunfaut, T. (2015). Anybody listening? The nature of second language listening in integrated listening-to-summarize tasks. LTF Oxford, https://bit.ly/444UEIu
Sari, I., Pulungan, A. H., & Husein, R. (2020). Students' cognition and attitude in writing descriptive text. Britain International of Linguistics Arts and Education (BIoLAE) Journal, 2(1), 395–404. https://doi.org/10.33258/biolae.v2i1.210
Stern, Y. (2012). Cognitive reserve in ageing and Alzheimer's disease. The Lancet Neurology, 11, 1006–1012. https://doi.org/10.1016/S1474-4422(12)70191-6
Weigle, S. C. (2004). Integrating reading and writing in a competency test for non-native speakers of English. Assessing Writing, 9, 27–55. https://doi.org/10.1016/j.asw.2004.01.002
Weir, A. J. (1983). Notes for a prehistory of cognitive balance theory. Social Psychology, 22(4), 351–362.
Weir, C. J. (2005). Language testing and validation: An evidence-based approach. Scholars Portal.
Westbrook, C. (2023). The impact of input format on written performance in a listening-into-writing assessment. Journal of English for Academic Purposes, 61. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2022.101190
Zhang, D. L. (2001). Singaporean secondary three students' metacognitive knowledge about English oral skills learning, Nanyang Technological University. https://repository.nie.edu.sg/bitstream/10497/556/4/ZhangDonglan-MA.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Юлія Лавренчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.