Побіжність англійського мовлення: виклики та стратегії для студентів-філологів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2025.1.04

Ключові слова:

побіжність мовлення, говоріння англійською, стратегії навчання, студенти-філологи, ключові методи вдосконалення англомовної побіжності

Анотація

Постановка проблеми. У сучасному глобалізованому світі зростає важливість вільного володіння англійською мовою як засобом міжнародної комунікації. Особливої актуальності набуває розвиток побіжності англійського мовлення у студентів закладів вищої освіти, зокрема філологічних спеціальностей. Англійська мова стала панівною у науковій, діловій та дипломатичній сферах, що зумовлює необхідність якісного підготування майбутніх фахівців. Дослідження зосереджується на виявленні проблем, з якими стикаються студенти під час оволодіння побіжністю мовлення, та розробленні ефективних стратегій їх подолання.

Мета дослідження. Основною метою є аналіз розвитку побіжності англійського мовлення у студентів-філологів та втілення науково обґрунтованих стратегій її вдосконалення в межах вивчення фахової дисципліни.

Методологія дослідження ґрунтується на комплексному підході, що поєднує кількісні та якісні методи. Пропоновані автором стратегії спираються на інтерактивні методи навчання, використання сучасних технологічних інструментів, роботу з автентичними матеріалами, комунікативний підхід та взаємне навчання. Оцінювання результатів автор пропонує здійснювати під час проведення експерименту щодо покращення побіжності мовлення за допомогою 10-бальної шкали, що відповідає програмі підготовки студентів, які вивчають англійську як іноземну або другу іноземну мову, та якісного аналізу зворотного зв'язку від студентів.

Результати та обговорення. Автор наголошує на прямій кореляцію між регулярністю практики усного мовлення та рівнем його побіжності. Визначає основні проблемні аспекти, що потребують додаткової уваги: психологічні бар'єри, обмежений словниковий запас та недостатня автоматизація мовленнєвих навичок та умінь. Результати дослідження підтверджують ефективність обраного комплексу стратегій для розвитку побіжності англійського мовлення. Водночас виявлено необхідність подальшого вдосконалення методики викладання з урахуванням індивідуальних особливостей студентів та специфіки їх майбутньої професійної діяльності.

Біографія автора

Олег Януш, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат філологічних наук, доцент, кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Celce-Murcia, M., Brinton, D. & Goodwin, J. (2010) Teaching pronunciation: A course book and reference guide. Cambridge University Press. (2nd ed.).

Chand, G. B. (2021). Challenges faced by bachelor level students while speaking English. Indonesian Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, 6(1), 45-60. https://doi.org/10.21093/ijeltal.v6i1.853

De Wolf, S., Smit, N., & Lowie, W. (2017). Influences of early English language teaching on oral fluency. ELT Journal, 71(3), 341-353.

Derwing, T. M., Munro M. J. (2015). Pronunciation fundamentals: Evidence-based perspectives for L2 teaching and research (Language Learning & Language Teaching, 42). Applied Linguistics, 38(3), 430-433. https://doi.org/10.1093/applin/amw041

Dziura, A. (2017). Developing learners' speaking competence: Teaching approaches and classroom limitations. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna. Glottodydaktyka, 9, 119–127. https://doi.org/10.15584/znurglotto.2017.9.12

Elbashir, E. (2022). The problems of fluency in spoken English among EFL learners in Sudanese universities. Journal of English Language Teaching and Applied Linguistics, 4(4), 14-17. https://doi.org/10.32996/jeltal.2022.4.4.3:

Ellis, R. (1993). The structural syllabus and second language acquisition. TESOL Quarterly, 27(1), 91-113. https://doi.org/10.2307/3586953

Fillmore, C. J. (1979). On fluency. In D. Kempler, & W. S. Y. Wang (Eds.). Individual differences in language ability and language behavior (pp. 85–102). Academic Press.https://doi.org/10.1016/B978-0-12-255950-1.50012-3

Foster, P. (2020). Oral fluency in a second language: A research agenda for the next ten years. Language Teaching, 53(4), 446-461.

Gawi, E. M. K. (2015). Towards a better fluency in English as a foreign language: A case study of Sudanese students at sub rural secondary schools. International Journal on Studies in English Language and Literature. 3(4), 63-71.

Goebel, R. (2007). The psychology of the language learner. Individual differences in second language acquisition. The Modern Language Journal, 91(1), 125–127. https://doi.org/10.1111/j.1540-4781.2007.00514_5.x

Goh, C. C. M., & Burns, A.(2012). Teaching speaking: A holistic approach. Cambridge University Press.

Gordyeyeva, A. (2021). How to develop oral fluency when teaching English for specific purposes. Наукові записки Національного університету "Острозька академія": серія"Філологія", 11(79), 192–194. http://doi.org/10.25264/2519-2558-2021-11(79)-192-194

Li, X., & Luo, H. (2023). Research on the teaching and learning strategies in college English reading curriculum from the perspective of second language acquisition. Open Access Library Journal, 10, 1-10. https://doi.org/10.4236/oalib.1109889

Liubashenko, O., & Kornieva, Z. (2019). Dialogic interactive speaking skills assessment in the experiential teaching of technical English to tertiary school students. Advanced Education, 6(13), 18–25. https://doi.org/10.20535/2410-8286.156228

Longman. (1992). Fluency In Longman Dictionary of English Language and Culture. https://archive.org/details/longmandictionariawlunse/mode/2up

Mareková, L., & Beňuš, Š. (2024). Speech fluency production and perception in L1 (Slovak) and L2 (English) read speech. Language and Speech, 68(1), 36-62. https://doi.org/10.1177/00238309241230899

Mora, J. C., & Valls-Ferrer, M. (2012). Oral fluency, accuracy, and complexity in formal instruction and study abroad learning contexts. TESOL Quarterly, 46(4), 610-641.

Napadysta, V. H., Shynkarenko, O.V., Rohozha, M.M., Rykhlitska, O.D., Podilyan, H.P., Maslikova, I.I., Bayura, D.O., Pohribna, N.V., & Yefimenko, V.V. (Eds.). (2019). Profesiyna ta korporatyvna etyka. [Professional and Corporate Ethics]. Kyiv University Press. [In Ukrainian].

Nation, I. S. P. & Newton, J. (2009). Teaching ESL/EFL listening and speaking. Routledge.

Nunan, D. (2003). The impact of English as a global language on educational policies and practices in the Asia-Pacific region. TESOL Quarterly, 37(4), 589-613. https://doi.org/10.2307/3588214

Oxford Learner's Dictionaries. (n.d.) Fluency. In Oxford Advanced Learner's Dictionary. Retrieved April 26, 2025, from https://fluency noun - Definition, pictures, pronunciation and usage notes | Oxford Advanced Learner's Dictionary at OxfordLearnersDictionaries.com

Peltonen, P. (2023). Fluency revisited. ELT Journal, 78(4), 489–492. https://doi.org/10.1093/elt/ccad047

Richards, J. C. (2015). Key issues in language teaching (1st ed.). Cambridge University Press. https://www.scribd.com/document/786375792/KeyIssues-in-Language-Teaching-Jack-Richards

Rose, K. R. (1995). [Review of How languages are learned, by P. M. Lightbown & N. Spada]. TESOL Quarterly, 29(1), 197–200. https://doi.org/10.2307/3587819

Sokip, А. (2020). Overcoming the problem of learning foreign language skills in the classroom. Universal Journal of Educational Research, 8(2), 723-729. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080246

Suzuki, S., Kormos, J., & Uchihara, T. (2021). The Relationship Between Utterance and Perceived Fluency: A Meta-Analysis of Correlational Studies. The Modern Language Journal, 105(2), 435–463. http://www.jstor.org/stable/45419527

Thornbury, S. (2007). How to Teach Speaking. Pearson Education Limited.

Troudi, S. (1998). [Review of Teaching Pronunciation: A Reference for Teachers of English to Speakers of Other Languages, by M. Celce-Murcia, D. M. Brinton, & J. M. Goodwin]. TESOL Quarterly, 32(4), 783–784. https://doi.org/10.2307/3588013

University of Warwick. (2007). Michael West's life and career. Applied Linguistics. https://warwick.ac.uk/fac/soc/al/research/collections/elt_archive/halloffame/west/life/

Wood, D. (2010). Formulaic language and second language speech fluency: Background, evidence and classroom implications. Continuum International Publishing Group.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Як цитувати

Януш, О. (2025). Побіжність англійського мовлення: виклики та стратегії для студентів-філологів. ARS LINGUODIDACTICAE, (15(1), 56–66. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2025.1.04

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УНІВЕРСИТЕТІ