Експериментальна підготовка майбутніх учителів до оцінювання змістового наповнення інтегрованого аудіювання та письма

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2025.1.03

Ключові слова:

воркшоп, інтегроване аудіювання і письмо, майбутні вчителі, контрольнооцінювальна компетентність, оцінювання змістового наповнення

Анотація

Постановка проблеми. Суспільні процеси, пов'язані з інтернаціоналізацією та стрімким розвитком технологій штучного інтелекту, які здатні забезпечувати базове оброблення та передавання інформації, спонукають освіту до реагування та модернізації підходів до навчання школярів та студентів. Деякі з обов'язків працівників, наприклад, пошук інформації та створення текстів, тепер можуть бути виконані роботизованими системами. Тому оновлення мовної освіти, відображене, зокрема, в імплементуванні інтегрованих умінь в середній та вищій школах, набуває особливої актуальності. Навчання та оцінювання інтегрованого аудіювання і письма своєю чергою потребує підготовки кваліфікованих педагогічних кадрів в університетському середовищі.

Мета статті полягає у висвітленні перебігу та результатів експериментального навчання студентів А4.01 Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній школі Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Методологія дослідження. Експериментальне навчання ґрунтувалося на підвалинах конструктивістського підходу до навчання. Формою проведення навчання було обрано воркшоп, який дозволив забезпечити активність та співпрацю студентів у конструюванні знань, а також ущільнити навчальний матеріал відповідно до програми дисципліни "Контроль і оцінювання результатів навчання". Воркшопи були розроблені на основі моделі Діас-Маджолі (Diaz-Maggioli, 2004) та адаптовані відповідно до навчального контексту. В експериментальних воркшопах, які тривали з грудня 2022 року по грудень 2024 року, взяли участь 25 студентів.

Результати. На основі обраних підходів та проаналізованої літератури були розроблені матеріали для експериментального навчання майбутніх учителів оцінювання змістового наповнення інтегрованого аудіювання і письма: шкали оцінювання, завдання для навчального воркшопу та матеріали для перед- та післяекспериментального зрізів. Визначено, що проведення спеціалізованих воркшопів сприяло розвитку здатності студентів педагогічних спеціальностей надавати якісний зворотних зв'язок.

Біографія автора

Юлія Лавренчук, Київський національний універ- ситет імені Тараса Шевченка

магістр програми "Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в старшій профільній школі", асистент кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур,

Посилання

Anderson, J. R. (1993). Problem solving and learning. American Psychologist, 48(1), 35-44. https://doi.org/10.1037/0003-066X.48.1.35

Boylan, K., (2018). Chapter 4 – The writing process. In A. Moser (Ed.), Let's get writing! An English composition textbook. Virginia Western Community College. https://pressbooks.pub/vwcceng111/chapter/chapter-4-the-writing-process/

British Council | TeachingEnglish. (2022). How to assess integrated skills (Assessment series part 6/6) [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=usOA_sMnAG4

Cambridge English. (n.d.). B2 First for Schools Writing Part 1 (An opinion essay). https://www.cambridgeenglish.org/Images/581163-b2-first-for-schools-preparing-for-exam-successself-study-writing-activities-part-1.pdf

Chan, S. H., & Yamashita, J. (2022). Towards a better understanding of integrated writing performance: The role of reading strategies and language proficiency. Assessing Writing, 52, 100592. https://doi.org/10.1016/j.asw.2022.100592

Diaz-Maggioli, G. (2004). Teacher-Centered Professional Development. ASCD. https://www.academia.edu/1754876/Teacher_centered_ professional_development

Educational Testing Service. (2008). TOEFL iBT® test independent writing rubrics. Educational Testing Service. https://www.nafsa.org/sites/default/files/ektron/files/underscore/regiii/conference/2009/pruner%20indepwrihd-t2.pdf

Flores, M. A., Santos, P., Fernandes, S., & Pereira, D. (2014). Pre-service teachers' views of their training: Key issues to sustain quality teacher education. Journal of Teacher Education for Sustainability, 16(2), 39–53. https://doi.org/10.2478/jtes-2014-0010

Giraldo, F., & Murcia, D. (2018). Language assessment literacy for pre-service teachers: Course expectations from different stakeholders. GIST Education and Language Research Journal, 16, 56–77.

Grainger, P. R., & Adie, L. (2014). How do preservice teacher education students move from novice to expert assessors? Australian Journal of Teacher Education, 39(7), Article 9. https://doi.org/10.14221/ajte.2014v39n7.9

Howells, R. (2011). Writing from sources: The effect of explicit instruction on college students' processes and products [Doctoral dissertation, University of Maryland].

IELTS. (2023). Writing test resources. https://ielts.org/take-a-test/preparationresources/writing-test-resources

Kvasova, O., & Kavytska, T. (2014). The assessment competence of university foreign language teachers: A Ukrainian perspective. Language Learning in Higher Education, 4(1), 159–177. https://doi.org/10.1515/cercles-2014-0010

Kvasova, O., Kavytska, T., & Osidak, V. (2019). Investigation of writing assessment literacy among Ukrainian university teachers. Ars Linguodidacticae, 4(2), 10–16. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.02

Lam, R. (2015). Language assessment training in Hong Kong: Implications for language assessment literacy. Language Testing, 32(2), 169–197.

National Geographic. (2015, November 23). The Key to Living a Longer Life | Breakthrough [Video]. You Tube. https://www.youtube.com/watch?v=pK_1HKRnoe0

Piaget, J. (1971). The theory of stages in cognitive development. In D. Green, M. P. Ford, & G. B. Flamer (Eds.), Measurement and Piaget (pp. 1–11). McGraw-Hill.

Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1987). The psychology of written composition. Lawrence Erlbaum Associates.

Spivey, N. N. (1997). The constructivist metaphor: Reading, writing, and the making of meaning. Academic Press.

Stephens, C. (n.d.). Revising. In Academic A writing: Introduction to academic essays. EdTech Books. https://edtechbooks.org/academic_a_writing/revisingK

Trinity College London. (2015). Integrated Skills in English (ISE) guide for teachers – ISE I (B1). https://www.trinitycollege.com/resource?id=6291

Ukrainska, O. O. (2020). Using checklists for developing student teachers' language assessment literacy. In S. Hidri (Ed.), Perspectives on language assessment literacy: Challenges for improved student learning (pp. 84–106). Routledge.

Ukrayinska, O. (2024). Synergies in developing pre-service teachers' language assessment literacy in Ukrainian universities. Education Sciences, 14(3), 223. https://doi.org/10.3390/educsci14030223

Weigle, S. C., Boldt, H., & Valsecchi, M. I. (2003). Effects of task and rater background on the evaluation of ESL student writing: A pilot study. TESOL Quarterly, 37(2), 345–345. https://doi.org/10.2307/3588510

Westbrook, C. (2022). The impact of input format on written performance in a listening-into-writing assessment. Journal of English for Academic Purposes, 101190. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2022.101190

Yildirim, A., Oscarson, A. D., Hilden, R., & Fröjdendahl, B. (2023). Teaching summative assessment: A curriculum analysis of pre-service language teacher education in Sweden and Finland. Journal of Teacher Education, 75(2), 203–218. https://doi.org/10.1177/00224871231214799

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Як цитувати

Лавренчук, Ю. (2025). Експериментальна підготовка майбутніх учителів до оцінювання змістового наповнення інтегрованого аудіювання та письма. ARS LINGUODIDACTICAE, (15(1), 47–55. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2025.1.03

Номер

Розділ

МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ В УНІВЕРСИТЕТІ