Експериментальна підготовка майбутніх учителів до оцінювання змістового наповнення інтегрованого аудіювання та письма
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2025.1.03Ключові слова:
воркшоп, інтегроване аудіювання і письмо, майбутні вчителі, контрольнооцінювальна компетентність, оцінювання змістового наповненняАнотація
Постановка проблеми. Суспільні процеси, пов'язані з інтернаціоналізацією та стрімким розвитком технологій штучного інтелекту, які здатні забезпечувати базове оброблення та передавання інформації, спонукають освіту до реагування та модернізації підходів до навчання школярів та студентів. Деякі з обов'язків працівників, наприклад, пошук інформації та створення текстів, тепер можуть бути виконані роботизованими системами. Тому оновлення мовної освіти, відображене, зокрема, в імплементуванні інтегрованих умінь в середній та вищій школах, набуває особливої актуальності. Навчання та оцінювання інтегрованого аудіювання і письма своєю чергою потребує підготовки кваліфікованих педагогічних кадрів в університетському середовищі.
Мета статті полягає у висвітленні перебігу та результатів експериментального навчання студентів А4.01 Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній школі Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Методологія дослідження. Експериментальне навчання ґрунтувалося на підвалинах конструктивістського підходу до навчання. Формою проведення навчання було обрано воркшоп, який дозволив забезпечити активність та співпрацю студентів у конструюванні знань, а також ущільнити навчальний матеріал відповідно до програми дисципліни "Контроль і оцінювання результатів навчання". Воркшопи були розроблені на основі моделі Діас-Маджолі (Diaz-Maggioli, 2004) та адаптовані відповідно до навчального контексту. В експериментальних воркшопах, які тривали з грудня 2022 року по грудень 2024 року, взяли участь 25 студентів.
Результати. На основі обраних підходів та проаналізованої літератури були розроблені матеріали для експериментального навчання майбутніх учителів оцінювання змістового наповнення інтегрованого аудіювання і письма: шкали оцінювання, завдання для навчального воркшопу та матеріали для перед- та післяекспериментального зрізів. Визначено, що проведення спеціалізованих воркшопів сприяло розвитку здатності студентів педагогічних спеціальностей надавати якісний зворотних зв'язок.
Посилання
Anderson, J. R. (1993). Problem solving and learning. American Psychologist, 48(1), 35-44. https://doi.org/10.1037/0003-066X.48.1.35
Boylan, K., (2018). Chapter 4 – The writing process. In A. Moser (Ed.), Let's get writing! An English composition textbook. Virginia Western Community College. https://pressbooks.pub/vwcceng111/chapter/chapter-4-the-writing-process/
British Council | TeachingEnglish. (2022). How to assess integrated skills (Assessment series part 6/6) [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=usOA_sMnAG4
Cambridge English. (n.d.). B2 First for Schools Writing Part 1 (An opinion essay). https://www.cambridgeenglish.org/Images/581163-b2-first-for-schools-preparing-for-exam-successself-study-writing-activities-part-1.pdf
Chan, S. H., & Yamashita, J. (2022). Towards a better understanding of integrated writing performance: The role of reading strategies and language proficiency. Assessing Writing, 52, 100592. https://doi.org/10.1016/j.asw.2022.100592
Diaz-Maggioli, G. (2004). Teacher-Centered Professional Development. ASCD. https://www.academia.edu/1754876/Teacher_centered_ professional_development
Educational Testing Service. (2008). TOEFL iBT® test independent writing rubrics. Educational Testing Service. https://www.nafsa.org/sites/default/files/ektron/files/underscore/regiii/conference/2009/pruner%20indepwrihd-t2.pdf
Flores, M. A., Santos, P., Fernandes, S., & Pereira, D. (2014). Pre-service teachers' views of their training: Key issues to sustain quality teacher education. Journal of Teacher Education for Sustainability, 16(2), 39–53. https://doi.org/10.2478/jtes-2014-0010
Giraldo, F., & Murcia, D. (2018). Language assessment literacy for pre-service teachers: Course expectations from different stakeholders. GIST Education and Language Research Journal, 16, 56–77.
Grainger, P. R., & Adie, L. (2014). How do preservice teacher education students move from novice to expert assessors? Australian Journal of Teacher Education, 39(7), Article 9. https://doi.org/10.14221/ajte.2014v39n7.9
Howells, R. (2011). Writing from sources: The effect of explicit instruction on college students' processes and products [Doctoral dissertation, University of Maryland].
IELTS. (2023). Writing test resources. https://ielts.org/take-a-test/preparationresources/writing-test-resources
Kvasova, O., & Kavytska, T. (2014). The assessment competence of university foreign language teachers: A Ukrainian perspective. Language Learning in Higher Education, 4(1), 159–177. https://doi.org/10.1515/cercles-2014-0010
Kvasova, O., Kavytska, T., & Osidak, V. (2019). Investigation of writing assessment literacy among Ukrainian university teachers. Ars Linguodidacticae, 4(2), 10–16. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.02
Lam, R. (2015). Language assessment training in Hong Kong: Implications for language assessment literacy. Language Testing, 32(2), 169–197.
National Geographic. (2015, November 23). The Key to Living a Longer Life | Breakthrough [Video]. You Tube. https://www.youtube.com/watch?v=pK_1HKRnoe0
Piaget, J. (1971). The theory of stages in cognitive development. In D. Green, M. P. Ford, & G. B. Flamer (Eds.), Measurement and Piaget (pp. 1–11). McGraw-Hill.
Scardamalia, M., & Bereiter, C. (1987). The psychology of written composition. Lawrence Erlbaum Associates.
Spivey, N. N. (1997). The constructivist metaphor: Reading, writing, and the making of meaning. Academic Press.
Stephens, C. (n.d.). Revising. In Academic A writing: Introduction to academic essays. EdTech Books. https://edtechbooks.org/academic_a_writing/revisingK
Trinity College London. (2015). Integrated Skills in English (ISE) guide for teachers – ISE I (B1). https://www.trinitycollege.com/resource?id=6291
Ukrainska, O. O. (2020). Using checklists for developing student teachers' language assessment literacy. In S. Hidri (Ed.), Perspectives on language assessment literacy: Challenges for improved student learning (pp. 84–106). Routledge.
Ukrayinska, O. (2024). Synergies in developing pre-service teachers' language assessment literacy in Ukrainian universities. Education Sciences, 14(3), 223. https://doi.org/10.3390/educsci14030223
Weigle, S. C., Boldt, H., & Valsecchi, M. I. (2003). Effects of task and rater background on the evaluation of ESL student writing: A pilot study. TESOL Quarterly, 37(2), 345–345. https://doi.org/10.2307/3588510
Westbrook, C. (2022). The impact of input format on written performance in a listening-into-writing assessment. Journal of English for Academic Purposes, 101190. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2022.101190
Yildirim, A., Oscarson, A. D., Hilden, R., & Fröjdendahl, B. (2023). Teaching summative assessment: A curriculum analysis of pre-service language teacher education in Sweden and Finland. Journal of Teacher Education, 75(2), 203–218. https://doi.org/10.1177/00224871231214799
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.