ВИКЛАДАЦЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ НА ЛЕКЦІЯХ З ЛІНГВІСТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.3.07Ключові слова:
викладання у вищій школі, методи навчання, нетрадиційні види лекцій, лінгвістичні дисципліниАнотація
У статті розглянуто види нетрадиційних лекцій, що є ефективними для викладання лінгвістичних дисциплін, зокрема мовознавства. На нашу думку, ними є такі види лекцій як проблемна лекція, лекція-бесіда, бінарна лекція (вдвох), лекція-візуалізація, а також лекція із використанням техніки зворотного зв’язку та мозкової атаки. Доцільним буде запровадити комбіновані нетрадиційні лекційні форми навчання і міждисциплінарний підхід, що забезпечить єдність природньо-наукової, гуманітарної та загальнопрофесійної підготовки. Було представлено рекомендації щодо проведення таких лекцій для їх кращого сприйняття і засвоєння студентами, зокрема щодо підготовки матеріалів лекції, манери виступу та взаємодії з аудиторією. Для цього необхідно враховувати курс, денну чи заочну форму навчання, логічну послідовність викладу матеріалу відповідно до теми, обсягу матеріалу, аудиторії. Також зроблені застереження щодо деяких типових помилок лектора.
Посилання
Adamov, E.A. (1985). Lichnost lektora.
M:Znaniye // (Адамов Е. А. Личность лектора. –
М.: «Знание», 1985. – 64 с.).
Vitvytska, S. (2003). Osnovy pedagogiky vyshchoyi shkoly // (Вітвицька С. С. Основипедагогіки
вищої школи: Методичний посібник. – К.: Центр
навчальної літератури, 2003. – 316 с.).
Volkov, A. (1986). Struktura lektsii // (Волков
А. А. Структура лекции. – М.: Знание, 1986. –
с.).
Volkov, A. (2001). Kurs russkoi retoriki //
(Волков А. А. Курс русской риторики. – М. :
Изд-во храма св. мц. Татианы, 2001).
Dvoryatkina, S. (2011). Innovatsionnyi podhod k organizatsii uchebno-vospitatelnogo protsessa, oriyentirovannogo na stanovleniye tselostnoi lichnosti spetsialista // (Дворяткина С. Н.
Инновационный поход к организации учебновоспитательного процесса, ориентированного
на становление целостной личности
специалиста. / Личность. Культура. Общество.
Том XIII. Вып. 4 №№ 67-68. С. 318-325).
Dmitrenko, T. (2011). Professionalno orientirovannoye obucheniye studenta v sisteme vysshego yazykovogo obrazovaniya // (Дмитренко Т. А.
Профессионально ориентированное обучение
студентов в системе высшего языкового
образования. / Личность. Культура. Общество.
Том XIII. Вып. 4 №№ 67-68. С. 325-329).
Karavan, Y. et al. Netradytsiyni formy lektsiy
u vushchiy shkoli // (Караван Ю. В. Саницька
А. О. Ташан М. С. Нетрадиційні форми лекцій
у вищій школі. Електронний ресурс. Режим
доступу: http: //nauka.zinet.info/15/caravan.
php).
Machynska N., Posysen, I. (2013). Osoblyvosti organizatsii I provedennya netradytsiynyh form lektsiynyh zanyat // (Мачинська Н.,
Посисень І. Особливості організації і
проведення нетрадиційних форм лекційних
занять. – Молодь і ринок (щомісячний науковопедагогічний журнал) №9 (104) вересень
вид. Дрогобицький державний пед. ун-т
ім. І. Франка – С. 66-71).
Metodyka // (Методика підготовки та
проведення лекцій у Київському національному
університеті внутрішніх справ / Методичні
рекомендації за ред. Є. М. Моісеєва).
[Електронний ресурс. Режим доступу: www.
naiau.kiev.ua/tslc/pages/nmr/doc].
Ortynskyi, V. (2009). Pedagogika vyshchoyi
shkoly // (Ортинський В. Л. Педагогіка вищої
школи: Навчальний посібник для студентів
вищих навчальних закладів. – К.: Центр
учбової літератури, 2009 – 427 с.).
Tyshchenko, K. (2018). Usnyi lektsiynyh kurs
«Vstup do movoznavstva» dlya 1 kursu shidnoyi filologii // (Тищенко К. М. Усний лекційний курс «Вступ до мовознавства» для 1-го курсу
східної філології (2018-2019 навчальний рік).
Turkot, T. (2013). Pedagogika ta psyhologiya vyshchoyi shkoly: navchalnyi posibnyk dlya
studentiv vyshchyh navchalnyh zakladiv //
(Туркот Т. І. Педагогіка та психологія вищої
школи: навчальний посібник для студентів
вищих навчальних закладів / Т. І. Туркот, О. А.
Коновал. – Херсон : Олді-плюс, 2013. – 466 с.).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Маріана Стрижньова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.