НАСТУПНІСТЬ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ БІБЛІОТЕЧНО-ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТА АРХІВНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2017.150252Ключові слова:
вища освіта, освітні реформи, реформування, професійні компетентності, навчальні плани, дисципліни, коледж (училище), вищий навчальний закладАнотація
Мета роботи – визначити та науково обґрунтувати сучасні тенденції розвитку ступеневої підготовки компетентних фахівців інтегрованої спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архів на справа» у вищих навчальних закладах І-ІІ та ІІІ-ІV рівнів акредитації. Досягненню мети дослідження сприяла методологія соціокомунікативного підходу, використана для обґрунтування комунікаційної сутності, послідовності, структури у підготовці майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної галузі. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше запропонована складова моделі наступності здобуття вищої інформаційно-бібліотечної та архівної освіти під впливом глобалізаційних процесів, інтеграції України до Європейського та світового освітнього простору з метою забезпечення міжнародного визнання інтегрованої спеціальності. Висновки. Запропонована складова моделі наступності у здобутті вищої бібліотечно-інформаційної та архівної освіти буде сприяти розвитку професійних компетентностей, що визначає ефективне використання здібностей кожного працівника, дає можливість поетапно здійснювати професійну підготовку відповідно до вимог конкретної установи, де здійснюється збір, обробка, обмін інформацією тощо, а саме в бібліотеках різних типів і рівнів, архівах, інформаційних центрах, а також книговидавничих та книготорговельних підприємствах.
Посилання
Гранчак Т. Дисципліни аналітичного профілю як компонент програми підготовки бакалаврів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» / Т. Гранчак // Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна інформаційно-бібліотечна освіта:Європейські орієнтири» (смт. Славське, Львівська обл., 1-4 березня 2017 р.): зб. матеріалів /УБА. – Київ, 2017. – 1 електрон. опт. диск.
Демчина Л. І. Спеціальність «Документознавство та інформаційна діяльність у контекстіступеневої освіти / Л. І. Демчина // Вісник Харківської державної академії культури. – 2011. – Вип. 34.
– С. 243-249.
Закон України Про вищу освіту : прийнятий 1 лип. 2014 року №1556-VII // Урядовий кур’єр. –2014. – №146. – 13 серп.
Новальська Т. В. Вища бібліотечна освіта в Україні: сторінки історії, шляхи модернізації / Т. В. Новальська // Всеукраїнська науково-практична конференція «До 75-річчя заснування Національної історичної бібліотеки України» : зб. матеріалів. – Київ, 2014. – С. 96-101.
Постанова Кабінету міністрів України Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти : прийнята 29 квітня 2015 року №266. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // zakon. rada. gov. ua/law/show/266-2015-%DO%BF/ – Назва з екрана.
Соляник А. А. Сучасні проблеми стандартизації вищої бібліотечно-інформаційної освіти в Україні / А. А. Соляник // Міжнародна науково-практична конференція «Сучасна інформаційно-бібліотечна освіта: Європейські орієнтири» (смт. Славське, Львівська обл., 1-4 березня 2017 р.): зб.матеріалів / УБА. – Київ, 2017. – 1 електрон. опт. диск.
Hranchak, T. (2017). Subjects analytical profile as part of programs for bachelors Specialty «Information, Library and Information Science». Proceedings of the International Scientific-Practical Conference «Modern Information and Library Education: European orientations». Kyiv, 1 elektron. opt. dysk [in Ukrainian].
Demchyna, L. I. (2011). Specialty «Documentation and Information in the Context level education». Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury, 34, 243-249 [in Ukrainian].
Law of Ukraine on Higher Education from July 1 2014, №1556-VII (2014, August 13). Urіadovyi kurier, 146 [in Ukrainian].
Novalska, T. V. (2014). Library Higher Education in Ukraine: History, Ways of Modernization. Proceedings of the Scientific Conference «By the 75th anniversary of the National History Library of Ukraine» (рр. 96-101). Kyіv [in Ukrainian].
Cabinet of Ministers of Ukraine On the list of disciplines and specialties, which trains candidates Higher Education from April 29 2015, №266. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/law/show/266-2015-%DO%BF/ [in Ukrainian].
Solianyk A. A. (2017). Modern problems of standardization of library and information of higher education in Ukraine. Proceedings of the International Scientific-Practical conference «Modern Information and Library Education: European benchmarks». Kyiv, 1 elektron. opt. dysk [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 T Novalska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.