ФЛЕШМОБ ЯК НОВИЙ ТИП СУЧАСНОЇ ПЕРФОРМАНСНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2018.150958Ключові слова:
флешмоб, перформансна комунікація, акція, інтернетАнотація
Мета роботи: дослідити феномен флешмобу як нового типу перформансної комунікації, що використовується для донесення важливих політичних та соціальних повідомлень; класифікувати існуючі види цього формату. Методологія дослідження включає загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, а також культурологічний та соціологічний методи для виявлення соціокультурної сутності феномену флешмобу як комунікативної форми сучасності. Науковановизна роботи полягає в розширенні уявлень про флешмоб як оперативний засіб прояву громадської думки, на відміну від мітингу або демонстрації, що дає можливість привернення уваги до певної соціальної проблеми. Обстоюється думка, що флешмоб є сучасною технологією, яка здатна втілити організацію дій громадян в умовах мегаполісу завдяки існуванню мережевих комунікацій з метою проведення певної акції. Висновок. У результаті проведеного дослідження встановлено, що флешмоб є принципово новим типом сучасної перформансної комунікації, що сприяє подоланню маргінальності буття та формуванню суб’єктивності людини, яка відкрита світові та живе у гармонії з ним. Головна мета класичного флешмобу – здивувати випадкового глядача, не викликаючи у нього негативних емоцій. Виходячи із зазначеного, класичний флешмоб за наших часів є достатньо рідкісним явищем. Сплановані акції не можуть сприйматися флешмобом у його класичному задумі, тому що відбувається порушення основних його правил : спонтанність, відсутність централізованого керівництва, відсутність політичних, фінансових та рекламних завдань, деперсоніфікація та абсолютна відмова від медіа супроводу.
Посилання
Альтернативная культура : энциклопедия. Екатеринбург : Ультра Культура. 2005. 235 с.
Волохов С. Важнейшее из современных искусств. Експерт. 2005. No 46.
Крюков И. Черный PR. Запрещенные приемы нападения и защиты. СПб: Питер Пресс. 2007. 191 с.
Підгайна Є. Мистецтво стовпотворіння : рекламна акція у форматі флеш-моб- мінімум грошей, максимум задоволення. Контракти. 2006. 6 лютого. С. 42.
Петрова І. В.Культурно-дозвіллєві практики населення сучасної України: тенденції та пріоритети. Культура і сучасність. 2011. No 1. С.108-113.
Поріцька О. Традиційне та модерне в культурних цінностях молоді урбанізованого середовища України: молодіжні субкультури. Народна творчість та етнографія. 2010. No 1. С. 78-83.
Флэшмоб в России больше чем флэшмоб. URL: http: // www.flashmob.ru., свободный (дата звернення: травень 2018).
Alternative culture (2005). Yekaterinburg: Ul'tra Kul'tura [in Russian].
Volokhov S. (2005). The most important of contemporary art. Expert, 46 [in Russian].
Kryukov I. (2007). Black PR. Prohibited methods of attack and defense. St. Petersburg: Piter Press [in Russian].
Pidgayna E. (2006). The Art of Blindness: an advertising action in the format of flash mob-minimum money, maximum pleasure. Kontrakty, 6, 42 [in Ukrainian].
Petrova I.V. (2011). Cultural and leisure practices of the population of modern Ukraine: trends and priorities. Kultura i suchasnist, No 1, 108-113 [in Ukrainian].
Porytska O. (2010). Traditional and Modern in the Cultural Values of the Youth of the Urbanized Environment of Ukraine: Youth Subcultures. Narodna tvorchist ta etnohrafiya,1, 78-83 [in Ukrainian].
Flashmob in Russia is more than a flash mob.URL: http:// www.flashmob.ru [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Marina Pashkevich
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.