ФЛЕШМОБ ЯК НОВИЙ ТИП СУЧАСНОЇ ПЕРФОРМАНСНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2018.150958

Ключові слова:

флешмоб, перформансна комунікація, акція, інтернет

Анотація

Мета роботи: дослідити феномен флешмобу як нового типу перформансної комунікації, що використовується для донесення важливих політичних та соціальних повідомлень; класифікувати існуючі види цього формату. Методологія дослідження включає загальнонаукові методи аналізу, синтезу, порівняння, а також культурологічний та соціологічний методи для виявлення соціокультурної сутності феномену флешмобу як комунікативної форми сучасності. Науковановизна роботи полягає в розширенні уявлень про флешмоб як оперативний засіб прояву громадської думки, на відміну від мітингу або демонстрації, що дає можливість привернення уваги до певної соціальної проблеми. Обстоюється думка, що флешмоб є сучасною технологією, яка здатна втілити організацію дій громадян в умовах мегаполісу завдяки існуванню мережевих комунікацій з метою проведення певної акції. Висновок. У результаті проведеного дослідження встановлено, що флешмоб є принципово новим типом сучасної перформансної комунікації, що сприяє подоланню маргінальності буття та формуванню суб’єктивності людини, яка відкрита світові та живе у гармонії з ним. Головна мета класичного флешмобу – здивувати випадкового глядача, не викликаючи у нього негативних емоцій. Виходячи із зазначеного, класичний флешмоб за наших часів є достатньо рідкісним явищем. Сплановані акції не можуть сприйматися флешмобом у його класичному задумі, тому що відбувається порушення основних його правил : спонтанність, відсутність централізованого керівництва, відсутність політичних, фінансових та рекламних завдань, деперсоніфікація та абсолютна відмова від медіа супроводу.


Біографія автора

Marina Pashkevich

кандидат культурології,
старший викладач кафедри івент-менеджменту
та індустрії дозвілля
Київського національного університету
культури і мистецтв

Посилання

Альтернативная культура : энциклопедия. Екатеринбург : Ультра Культура. 2005. 235 с.

Волохов С. Важнейшее из современных искусств. Експерт. 2005. No 46.

Крюков И. Черный PR. Запрещенные приемы нападения и защиты. СПб: Питер Пресс. 2007. 191 с.

Підгайна Є. Мистецтво стовпотворіння : рекламна акція у форматі флеш-моб- мінімум грошей, максимум задоволення. Контракти. 2006. 6 лютого. С. 42.

Петрова І. В.Культурно-дозвіллєві практики населення сучасної України: тенденції та пріоритети. Культура і сучасність. 2011. No 1. С.108-113.

Поріцька О. Традиційне та модерне в культурних цінностях молоді урбанізованого середовища України: молодіжні субкультури. Народна творчість та етнографія. 2010. No 1. С. 78-83.

Флэшмоб в России больше чем флэшмоб. URL: http: // www.flashmob.ru., свободный (дата звернення: травень 2018).

Alternative culture (2005). Yekaterinburg: Ul'tra Kul'tura [in Russian].

Volokhov S. (2005). The most important of contemporary art. Expert, 46 [in Russian].

Kryukov I. (2007). Black PR. Prohibited methods of attack and defense. St. Petersburg: Piter Press [in Russian].

Pidgayna E. (2006). The Art of Blindness: an advertising action in the format of flash mob-minimum money, maximum pleasure. Kontrakty, 6, 42 [in Ukrainian].

Petrova I.V. (2011). Cultural and leisure practices of the population of modern Ukraine: trends and priorities. Kultura i suchasnist, No 1, 108-113 [in Ukrainian].

Porytska O. (2010). Traditional and Modern in the Cultural Values of the Youth of the Urbanized Environment of Ukraine: Youth Subcultures. Narodna tvorchist ta etnohrafiya,1, 78-83 [in Ukrainian].

Flashmob in Russia is more than a flash mob.URL: http:// www.flashmob.ru [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Статті