ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ АМЕРИКАНСЬКИХ БІБЛІОТЕКАРІВ В УМОВАХ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

  • Людмила, Ольга Філіпова, Олійник

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189841

Ключові слова:

професійна діяльність бібліотекарів, комп’ютерні та інтернет-технології, інформаційні компетенції бібліотечної професії, США.

Анотація

Мета статті – характеристика професійних якостей працівників американських бібліотек в
інформаційному суспільстві під впливом впровадження комп’ютерних та Інтернет-технологій; аналіз
факторів впливу інтернет-комунікацій на зміни акцентів професійної діяльності американських
бібліотекарів та взагалі бібліотечної професії на міжнародному рівні. Методологія дослідження
полягає в застосуванні загальнонаукових та спеціальних методів, зокрема системного та
порівняльного підходів, а також проблемного та аналітичного аналізу для вивчення принципів
та тенденцій розвитку бібліотечної професії у вищих навчальних закладах США. Наукова новизна
роботи полягає у тому, що здійснено аналіз професійних якостей працівників американських бібліотек
в умовах впровадження інтернет-технологій; охарактеризовано базові характеристики професійної
компетентності бібліотекарів, які перетворилися на інформаційно-комп’ютерні та інформаційно-
комунікаційні компетенції бібліотечної професії, що дозволяє їм опановувати технологічний рівень
професії та формувати освітні стандарти та вимоги у вищих бібліотечно-інформаційних школах США.
Висновки. Перехід американських бібліотек на інформаційно-технологічну платформу суттєво вплинув
на професійну діяльність бібліотечних працівників, статус яких в інформаційному американському
суспільстві є достатньо високим. Відзначається зростаючий вплив на професійну діяльність
бібліотекарів комунікаційних та інформаційних технологій, суттєво розширюються професійні
компетенції бібліотекарів, досягаючи рівня висококваліфікованих користувачів комп’ютерних систем і
мереж, навіть з певними функціями адміністрування бібліотечних баз даних та інформаційних систем.

Посилання

Конюкова І. Я. Розвиток 1. бібліотечної професії в Україні: сучасні концепції та напрями :

автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 07.00.08 / Київ. нац. ун-т культури і мистец. К.,

20 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация : пер.

с англ. М. : Когито-Центр, 2002. 396 с.

Чачко А. С. Современная библиотека в процессе трансформаций : монография. К., 2003. 140

с.

Breeding M. Capturing the Migrating Customer // Library Journal. 2002. Vol. 127, № 6. P. 48–54.

Continuing professional development: pathways to leadership in the library and information world /

ed. by Ann Ritchie, Clare Walker. München : Saur , 2007. 319 с.

Cronin B. The Dean’s List: What a Library Is Not // Library Journal. 2002. Vol. 127, № 19. P.

–47.

Hans R. Digital Libraries and Education. Trends and Opportunities // D-Lib Magazine. 2001.V. 7, N

/8.

Harris M. H. History Of Libraries In The Western World // The Scarecrow Press, Inc. Lanham,

Maryland, and London, 1999. 299 p.

Jacso P. What Is Digital Librarianship // Computers in Libraries. 2000. Jan. P. 54–55.

Jobs in Library & Information Science & Technology (2019). Retrieved from https://joblist.ala.org/j

obs/?str=26&max=25&long=1&vnet=0

Roosa M. Library of Congress for digital future // International Preservation News. 2008. № 22/23.

P. 32.

St. Lifer E. Net work: new roles, same mission // Library Journal. 1996. Vol. 121, № 19. P. 26–30.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Номер

Розділ

Статті