Система вищої бібліотечної освіти в США: традиції та новації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2022.257337

Анотація

Мета роботи. Охарактеризувати основні етапи еволюції та сучасні вектори розвитку вищої бібліотечної освіти США. Методологія дослідження. Застосування комплексу теоретичних та емпіричних методів наукового пізнання уможливило виявлення основних етапів еволюції системи вищої бібліотечної освіти в США, встановлення класичних та інноваційних моделей її сучасного розвитку, переходу до якісно нових освітніх стандартів, що знаменували реалізацію компетентнісного підходу, домінування надпредметних цілей навчання над формуванням вузькоспеціалізованих знань, вмінь та навичок, запровадження замість дисциплінарної діяльнісної моделі навчання. Основними підходами наукового пізнання задля реалізації поставленої мети були системний, історичний, компаративний, моделювання. Наукова новизна роботи полягає в тому, що на основі компаративного та контент-аналізу освітніх програм підготовки бакалаврів, магістрів та докторів філософії зі спеціальності «Бібліотекознавство та інформаційні науки» провідних університетів США в їх історичній ретроспективі виявлено основні етапи розвитку та вектори модернізації вищої бібліотечної освіти цієї країни як фундатора та лідера означеного освітнього напряму. Висновки. Дослідження ґенези бібліотечних шкіл в американських університетах, контент-аналіз запроваджуваних ними освітніх програм підготовки фахівців різних освітніх ступенів дозволив визначити основні етапи еволюції вищої бібліотечної освіти в США: етап зародження (кінець 1880-х — кінець 1930-х рр.); етап інтенсивного розвитку (1950-1970-ті рр.); етап модернізаційних змін (1980-ті рр. — по сьогодні). Основними векторами сучасних трансформацій вищої бібліотечної освіти є баторівневість, безперервність, фундаменталізація, цифровізація, універсальність та посилення інформаційної складової в змісті освіти.

Ключові слова: вища бібліотечна освіта, США, історія вищої бібліотечної освіти, цифровізація освіти, диверсифікація бібліотекознавчих освітніх програм

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-23

Номер

Розділ

Статті