Система вищої бібліотечної освіти в США: традиції та новації
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.1.2022.257337Анотація
Мета роботи. Охарактеризувати основні етапи еволюції та сучасні вектори розвитку вищої бібліотечної освіти США. Методологія дослідження. Застосування комплексу теоретичних та емпіричних методів наукового пізнання уможливило виявлення основних етапів еволюції системи вищої бібліотечної освіти в США, встановлення класичних та інноваційних моделей її сучасного розвитку, переходу до якісно нових освітніх стандартів, що знаменували реалізацію компетентнісного підходу, домінування надпредметних цілей навчання над формуванням вузькоспеціалізованих знань, вмінь та навичок, запровадження замість дисциплінарної діяльнісної моделі навчання. Основними підходами наукового пізнання задля реалізації поставленої мети були системний, історичний, компаративний, моделювання. Наукова новизна роботи полягає в тому, що на основі компаративного та контент-аналізу освітніх програм підготовки бакалаврів, магістрів та докторів філософії зі спеціальності «Бібліотекознавство та інформаційні науки» провідних університетів США в їх історичній ретроспективі виявлено основні етапи розвитку та вектори модернізації вищої бібліотечної освіти цієї країни як фундатора та лідера означеного освітнього напряму. Висновки. Дослідження ґенези бібліотечних шкіл в американських університетах, контент-аналіз запроваджуваних ними освітніх програм підготовки фахівців різних освітніх ступенів дозволив визначити основні етапи еволюції вищої бібліотечної освіти в США: етап зародження (кінець 1880-х — кінець 1930-х рр.); етап інтенсивного розвитку (1950-1970-ті рр.); етап модернізаційних змін (1980-ті рр. — по сьогодні). Основними векторами сучасних трансформацій вищої бібліотечної освіти є баторівневість, безперервність, фундаменталізація, цифровізація, універсальність та посилення інформаційної складової в змісті освіти.
Ключові слова: вища бібліотечна освіта, США, історія вищої бібліотечної освіти, цифровізація освіти, диверсифікація бібліотекознавчих освітніх програм
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.