Культуротворчий потенціал і креативність сучасних комунікативних та івент-практик
DOI:
https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290992Анотація
Мета статті – дослідити культуротворчий потенціал і креативність сучасних комунікативних практик та івент-практик, які мають спільні вияви в площині культурно-проєктної діяльності у сфері креативних індустрій. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні міждисциплінарного та системного підходів, а також сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, що дало змогу комплексно розглянути означену проблематику та сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна полягає в систематизації розгляду культуротворчості та креативності як невід’ємних якостей і характеристик комунікативних та івент-практик, які є складовою сучасних креативних індустрій і націлені на продукування якісного культурного продукту. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що на межі точок перетину технічно-інформаційного та соціально-культурного середовищ, постійно актуалізованих повсякденною практичною діяльністю людини, виникають нові культурні феномени й артефакти. У цьому контексті одним з таких феноменів є комунікація, що опосередковується інтернет-мережею та являє собою тип візуальних творів і вербальних повідомлень, які одночасно виступають засобами комунікації та об’єктами культури з новітніми смислами й конотаціями. Сучасні комунікативні практики, опосередковані мережею «Інтернет», найбільше спричинилися до формування окремої інтернет-культури, а особливо до утворення її нових форм, і є результатом як індивідуальної, так і колективної творчості, що ґрунтується на ідеях креативу та їх поширення серед загалу. Відповідно, не лише формуються нові типи соціальних інтеракцій, а й зберігаються / оновлюються колишні, що забезпечує сталість та узвичаєність повсякденності, даючи їй можливість залишатися одним з фундаментальних компонентів суспільного життя. Сучасні комунікативні практики все більше впливають на соціокультурне середовище, сферу креативних індустрій та івент-практик, безпосередньо визначаючи формати взаємодії з аудиторією в процесі ретрансляції ідей, сенсів та цінностей у культурно-проєктній діяльності, даючи людині змогу задовольняти потреби в інформації, комунікації і творчій активності. Комунікативні практики в середовищі креативних індустрій та івент-практик позначені характерною креацією, що фактично постає новітнім культуротворенням сучасного соціокультурного простору, опосередкованого інформаційним і технологічним складниками.
Ключові слова: культуротворчість, культуротворчий потенціал, комунікативні практики, івент-практики, креативні індустрії, культурне проєктування, культурний продукт.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Жанна Денисюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.