Культуротворчий потенціал і креативність сучасних комунікативних та івент-практик

Автор(и)

  • Жанна Денисюк

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2023.290992

Анотація

Мета статті – дослідити культуротворчий потенціал і креативність сучасних комунікативних практик та івент-практик, які мають спільні вияви в площині культурно-проєктної діяльності у сфері креативних індустрій. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні міждисциплінарного та системного підходів, а також сукупності методів: аналітичного, синтетичного, культурологічного, що дало змогу комплексно розглянути означену проблематику та сформулювати обґрунтовані висновки. Наукова новизна полягає в систематизації розгляду культуротворчості та креативності як невід’ємних якостей і характеристик комунікативних та івент-практик, які є складовою сучасних креативних індустрій і націлені на продукування якісного культурного продукту. Висновки. У результаті проведеного дослідження встановлено, що на межі точок перетину технічно-інформаційного та соціально-культурного середовищ, постійно актуалізованих повсякденною практичною діяльністю людини, виникають нові культурні феномени й артефакти. У цьому контексті одним з таких феноменів є комунікація, що опосередковується інтернет-мережею та являє собою тип візуальних творів і вербальних повідомлень, які одночасно виступають засобами комунікації та об’єктами культури з новітніми смислами й конотаціями. Сучасні комунікативні практики, опосередковані мережею «Інтернет», найбільше спричинилися до формування окремої інтернет-культури, а особливо до утворення її нових форм, і є результатом як індивідуальної, так і колективної творчості, що ґрунтується на ідеях креативу та їх поширення серед загалу. Відповідно, не лише формуються нові типи соціальних інтеракцій, а й зберігаються / оновлюються колишні, що забезпечує сталість та узвичаєність повсякденності, даючи їй можливість залишатися одним з фундаментальних компонентів суспільного життя. Сучасні комунікативні практики все більше впливають на соціокультурне середовище, сферу креативних індустрій та івент-практик, безпосередньо визначаючи формати взаємодії з аудиторією в процесі ретрансляції ідей, сенсів та цінностей у культурно-проєктній діяльності, даючи людині змогу задовольняти потреби в інформації, комунікації і творчій активності. Комунікативні практики в середовищі креативних індустрій та івент-практик позначені характерною креацією, що фактично постає новітнім культуротворенням сучасного соціокультурного простору, опосередкованого інформаційним і технологічним складниками.

Ключові слова: культуротворчість, культуротворчий потенціал, комунікативні практики, івент-практики, креативні індустрії, культурне проєктування, культурний продукт.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-15

Номер

Розділ

Статті