ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ І КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В ПРОЕКТІ «КНИГА У ВІРТУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ»

Автор(и)

  • Віта Хміль-Чуприна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.4.2019.189866

Ключові слова:

популяризація читання, формування інтересу до читання у студентської молоді, пропагування читання, відеорецензія на книгу, теледайджест книжкових видань, букстаграм.

Анотація

Мета дослідження – визначити сучасний інструментарій формування читацької компетенції і
культури у студентської молоді, зокрема методи і засоби популяризації читання, та проаналізувати
ефективність їх упровадження. У статті розглядаються можливі сучасні шляхи формування у
студентської молоді інтересу до читання. Методологія дослідження передбачає застосування
загальнонаукових та спеціальних методів опису, порівняльного аналізу та узагальнення результатів
емпіричного дослідження, методу проектів для перевірки ефективності формування читацької
компетенції і культури. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що за допомогою реалізації
спрямованих на популяризацію читання проектів з’ясовано, що формування читацької компетенції
і культури у студентської молоді найшвидше відбувається завдяки залученню до проектів усіх
зацікавлених сторін – освітніх та соціокультурних установ, бібліотек, засобів масової комунікації
і студентської молоді. Висновки. Визначено, що на сьогодні інтернет-ЗМК і соціальні мережі
надважливі для популяризації читання, зокрема, серед студентської молоді. Тому у студентських
проектах, спрямованих на промоцію та пропагування книг, запропоновано такі жанри: інтернет-
анотації, відеорецензії, букстаграми, теледайджести. Представлено в динаміці зростання запитів
і продажів рекламованих книжкових видань. Зроблено висновок про ефективність вибраних жанрів
реклами та пропагування книг і рекламно-промоційних заходів.

Посилання

О. О. Книжкові конкурси як засіб активізації попиту на книжкову

продукцію. Поліграфія і видавнича справа. 2014. № 3 (67). С. 73–81.

Бакуменко Л. Г. Молодь і книга: реалії та майбутнє. Бібліотеки ВНЗ України у процесі

імплементації Закону «Про вищу освіту» та інформатизації суспільства: матеріали Всеукраїнської

науково-практичної конференції (Івано-Франківськ, 16–19 червня 2015 р.). Івано-Франківськ: НТБ

ІФНТУНГ, 2015. С. 10–14.

Бессараб А. Соціально-комунікаційний аспект формування інтересу до книги за допомогою

Інтернету. Інформація, комунікація, суспільство 2016: матеріали 5-ої Міжнародної наукової конференції

ІКС-2016, (Львів, Славське, 19–21 травня 2016 р.) / Національний університет «Львівська політехніка».

Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2016. С. 132–133.

Єжижанська Т. Використання українськими книговидавництвами інтернет-платформ

для комунікації із цільовими аудиторіями. Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи

розвитку: матеріали ІІ Всеукраїнської наук.-практ. конф. (Вінниця, 12–13 жовтня 2016 р.) / наук. ред.

В. М. Каленич. Вінниця, 2016. С. 301–307.

Зелінська Н. М. Просування книжкових видань у традиційних та новітніх українських медіа у контексті європейської практики. Наукові записки Інституту журналістики. 2014. Т. 56. С. 96–99.

Калугіна К. В. Деякі аспекти популяризації книги через інтернет. Інформаційне суспільство.

Вип. 21. С. 54–58.

Квасова О. Г., Лямзіна Н. К. Формування інтегрованих умінь читання й письма у процесі

виконання студентами веб-квесту. Ars Linguodidacticae. 2018. Вип. 2. С. 38–44.

Копистинська І., Гринівський Т. Засоби промоції книжкових видань: досвід незалежної

України. Наукові записки [Української академії друкарства]. Серія: Соціальні комунікації. 2015. № 1.

С. 37–46. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzck_2015_1_7.

Мельничук, Г.-А. Б. Нові форми та методи розвитку інтересу до читання у студентів

медичного університету. Бібліотеки ВНЗ України у процесі імплементації Закону «Про вищу освіту»

та інформатизації суспільства: матеріали Всеукр. наук. конф. (Івано-Франківськ, 16–19 черв. 2015

р.) / ред. Пилип Я. А., Цок Л. В., Тачинська О. Б., Степашкіна Т. В. Івано-Франківськ: НТБ ІФНТУНГ,

С. 193–202.

Скочинець О. Роль електронних медіа у здійсненні акцій книжкової промоції. Теле- та

радіожурналістика. 2010. № 9. Ч. 1. C. 253–257.

Судин А. Ю. Формування читача як суб’єкта книжкового ринку: інтеграція зусиль. Поліграфія

і видавнича справа. 2011. № 1. С. 44–51.

Tsujimoto K. Motivation and Reading Achievement: Understanding the Needs and Motivation

Processes of Adult Literacy Learners. Ontario: Brock University St. Catharines, 2015. 104 p. URL: https://

pdfs.semanticscholar.org/d483/bd8540826217568fb9cb491fc24502cedbcf.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-10

Номер

Розділ

Статті