Характеристика ментального фітнесу, як сучасного засобу оздоровчої рухової активності студенток

Автор(и)

  • Тетяна Синиця Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Україна https://orcid.org/0000-0002-6971-0161
  • Сергій Синиця Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка , Україна image/svg+xml https://orcid.org/0000-0001-7965-8355

Ключові слова:

студенти, рухова активність, ментальний фітнес, оздоровлення

Анотація

У статті наведено перелік видів оздоровчої рухової активності для занять зі студентами закладів вищої освіти. Здійснено огляд видів ментального фітнесу: пілатес, стретчинг, йога, у-шу. Мета дослідження: надати характеристику сучасних видів оздоровчої рухової активності, зокрема в напрямку ментального фітнесу. Методи. Аналіз науково-методичної та спеціальної літератури. Результати. Проаналізовано види оздоровчих занять ментальним фітнесом, такі як: стретчинг, йога, пілатес, тай-чі, у-шу. Дані види мають специфічний вплив на організм. Вони впливають на фізичну підготовленість, функціональний, а також на психо-емоційний стан тих, хто займається. Висновки. Розкрито зміст сучасних видів оздоровчих занять з ментального фітнесу.

Біографії авторів

Тетяна Синиця, Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

кандидат наук з фізичного виховання, доцент

Сергій Синиця, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка

кандидат наук з фізичного виховання, доцент

Посилання

Болотникова, Т. Г., Резнічук, І. А., Кушніренко, А. О., Хрон, А. М., & Степанчук, В. В. (2024). Ментальний фітнес як сучасний напрямок фізичної культури. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 4 (174), 25–29.

Воловик, Н. І. (2025). Фітнес-йога для правильної постави.

Воловик, Н. І., & Підвальна, О. В. (2023). Ментальний фітнес–як засіб здоров’язбережувальної технології в здобувачів вищої освіти (Doctoral dissertation). Видавництво «Алатон».

Гончар, Г., & Власенко, С. (2025). Нетрадиційні засоби фізичного виховання в рекреації різних груп населення. Суспільство та національні інтереси, 1(9).

Жамардій, В. О. (2023) Фітнес-технології у фізичному вихованні студентів: теорія і практика. Львів.

Індиченко, Л. С., Черевко, С. В., & Могильний, І. М. (2025). Значимість впровадження фітнес-технологій на заняттях з фізичної культури. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 1(186). 69–74.

https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2025.01(186).14

Лаврентьєв, О. М., Буток, О. В., Євтушенко, І. М., Деркач, О. В., & Тарасенко, Д. В. (2025). Формування рухової активності студентів віком 17-25 років засобами функціонального фітнесу. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 1(186), 81–86 https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2025.01(186).16

Подрігало, Л. В., & Подрігало, О. О. (2025). Медико-біологічний супровід програм фізкультурно-оздоровчого та спортивного спрямування. Навчальний посібник.

Синиця, С., Синиця, Т., & Корносенко, O. (2021) Оцінка готовності майбутніх тренерів до використання фітнес-технологій у професійній діяльності. Фізичне виховання та спорт, 4, 65–71.

Синиця, Т. О. (2023). Використання засобів ментального фітнесу під час комбінованих занять зі студентками. Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка", 311–313.

Gunathunga, W. (2025). Meditation: Re-discovered tool for the health of mind and body. Journal of the College of Community Physicians of Sri Lanka, 30(4).

Yosifova, L., Vladeva, E., Koleva, K., & Stoyanova, S. (2024, September). The Pilates system-essence and benefits. Varna Medical Forum, 13(2).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Синиця, Т., & Синиця, С. (2025). Характеристика ментального фітнесу, як сучасного засобу оздоровчої рухової активності студенток. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 83–90. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325261

Номер

Розділ

Статті