Функціональний стан дихальної та серцево-судинної системи школярів 5-6-х класів
Ключові слова:
фізичне здоров’я, фізичне виховання, фізичний розвиток, затримка дихання, учні основної школиАнотація
У статті представлені показники часу затримки дихання на звичайному вдиху (проба Штанге) та часу затримки дихання на видиху учнів 11–12-ти років. Проведено порівняльний аналіз отриманих даних у статевому та віковому аспектах. Мета дослідження. Оцінити функціонування дихальної та серцево-судинної систем школярів 5–6-х класів. Матеріал і методи. Обстежено 48 школярів 5–6-х класів. Методи: аналіз та узагальнення наукової і методичної літератури; медико-біологічні методи (проба Штанге, проба Генчі), методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що здебільшого виразно простежуються відмінності за статтю та віком, за винятком показників проби Генчі де вікові розрізнення не вірогідні. Висновки. Отримані дані свідчать про нижчий за середній рівень функціонування дихальної та серцево-судинної системи досліджуваного контингенту.
Посилання
Ажиппо, О., Мамешина, М., & Масляк, І. (2021). Диференціація змісту уроків фізичної культури з урахуванням показників стану кардіореспіраторної системи учнів основної школи. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(83), 5–12. https://shssjournal.com/
Гакман, А. (2024). Роль рухової активності для дітей постраждалих унаслідок воєнних дій. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Випуск 12(185), 77–81.
Коломоєць, Г. А., & Малечко, Т. А. (2023). Аналіз стану здоров’я учнів та учениць закладів загальної середньої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 1(159), 83–86. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).21
Мамешина, М. А., Масляк, І. П., & Коломоєць, Г. А. (2024). Система диференційованого навчання у фізичному вихованні закладів загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану учнів: навчально-методичний посібник. Харків: ФОП Бровін О. В.
Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: підручник. К.: КНТ.
Krivoruchko, N., Masliak, I., Bala, T., Shesterova, L., Mameshina, M., Kuzmenko, I., & Kotliar, S. (2018). Physical health assessment of 10–16 year old schoolgirls of the Kharkiv Region of Ukraine. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(4), 1498–1506.
Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23. https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.