Функціональний стан дихальної та серцево-судинної системи школярів 5-6-х класів

Автор(и)

Ключові слова:

фізичне здоров’я, фізичне виховання, фізичний розвиток, затримка дихання, учні основної школи

Анотація

У статті представлені показники часу затримки дихання на звичайному вдиху (проба Штанге) та часу затримки дихання на видиху учнів 11–12-ти років. Проведено порівняльний аналіз отриманих даних у статевому та віковому аспектах. Мета дослідження. Оцінити функціонування дихальної та серцево-судинної систем школярів 5–6-х класів. Матеріал і методи. Обстежено 48 школярів 5–6-х класів. Методи: аналіз та узагальнення наукової і методичної літератури; медико-біологічні методи (проба Штанге, проба Генчі), методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що здебільшого виразно простежуються відмінності за статтю та віком, за винятком показників проби Генчі де вікові розрізнення не вірогідні. Висновки. Отримані дані свідчать про нижчий за середній рівень функціонування дихальної та серцево-судинної системи досліджуваного контингенту.

Біографія автора

Маргарита Мамешина, Харківська державна академія фізичної культури

кандидата наук з фізичного виховання та спорту

Посилання

Ажиппо, О., Мамешина, М., & Масляк, І. (2021). Диференціація змісту уроків фізичної культури з урахуванням показників стану кардіореспіраторної системи учнів основної школи. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(83), 5–12. https://shssjournal.com/

Гакман, А. (2024). Роль рухової активності для дітей постраждалих унаслідок воєнних дій. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Випуск 12(185), 77–81.

Коломоєць, Г. А., & Малечко, Т. А. (2023). Аналіз стану здоров’я учнів та учениць закладів загальної середньої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 1(159), 83–86. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).21

Мамешина, М. А., Масляк, І. П., & Коломоєць, Г. А. (2024). Система диференційованого навчання у фізичному вихованні закладів загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану учнів: навчально-методичний посібник. Харків: ФОП Бровін О. В.

Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: підручник. К.: КНТ.

Krivoruchko, N., Masliak, I., Bala, T., Shesterova, L., Mameshina, M., Kuzmenko, I., & Kotliar, S. (2018). Physical health assessment of 10–16 year old schoolgirls of the Kharkiv Region of Ukraine. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(4), 1498–1506.

Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23. https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Мамешина, М. (2025). Функціональний стан дихальної та серцево-судинної системи школярів 5-6-х класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 13–19. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325429

Номер

Розділ

Статті