Хатха-йога як засіб підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти
Ключові слова:
хатха-йога, мотивація, рухова активність, студенти, фізичне вихованняАнотація
У статті досліджується Хатха-йога як засіб підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти. Передумови дослідження зумовлені зростаючою потребою у пошуку ефективних шляхів формування здорового способу життя та підвищення рівня рухової активності серед студентської молоді Ночовкін & Гета (2022). Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності Хатха-йоги як засобу підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти. Матеріал і методи. У дослідженні використано теоретичні методи аналізу та узагальнення наукової літератури, а також експериментальні методи, зокрема, педагогічний експеримент, опитування та анкетування студентів. Результати дослідження показали, що регулярні заняття Хатха-йогою сприяють підвищенню рівня мотивації до рухової активності студентів, покращенню їх фізичного та психоемоційного стану, формуванню позитивного ставлення до здорового способу життя. Висновки. Вважаємо Хатха-йогу ефективним засобом підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти, яка може бути використана у системі фізичного виховання студентів.
Посилання
Ангелюк, І., Лаврін, Г., & Ковальчук, М. (2023). Сучасні хореографічні форми як інноваційні засоби підвищення мотивації старшокласників до уроків фізичної культури. Шляхи розвитку рухової активності молоді України: матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції м. Дрогобич, 27 квітня 2023 р., 295–311. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/31340/1/Angelyk_Shljaxu_rozvutky.pdf
Ночовкін, Б. О., & Гета, А. В. (2022). Проблеми здоров’я та здорового способу життя сучасної молоді. Актуальні проблеми фізичної культури, спорту та фізичного виховання: Збірник матеріалів ІІI Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції з міжнародною участю, Полтава, 2022, 141–143. https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/11222/1/%D0%97%D0%B1_01.12.22_%D0%A4%D0%9A%D1%82%D0%B0%D0%A1_%D0%93%D0%B5%D1%82%D0%B0_141.pdf
Освітньо-професійна програма «Спорт». (н.д.). Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Спеціальність 017 Фізична культура і спорт. https://drive.google.com/drive/folders/1F9JZw7gyxBuLr9u0hmSHZqRvfbq2yGYi
Самохвалова, І. Ю. (н.д.). Особистісно орієнтований підхід у формуванні фізичної культури студента ВНЗ. https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/4138/1/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%85%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%86.%20%D0%AE.%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D1%96%D0%B4.pdf
Сичов, С. О., & Сиротинська, О. К. (2020). Впровадження особистісно орієнтованого фізичного виховання студентської молоді у навчальний процес. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): збірник наукових праць, (3 К (123)), 391–394. https://ela.kpi.ua/items/c65629a0-d182-4d1a-97cd-30308ffe0c94
Цимбалюк, С. М. (2016). Особливості розвитку йоги: історичні аспекти та сучасна практика. У Materiały XII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka i inowacja 2016» (07-15 października 2016, Przemysl). Volume 4. Pedagogiczne nauki. Fizyczna kultura i sport, 87–90. Przemyśl: Nauka i studia. https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11306
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.