Хатха-йога як засіб підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти

Автор(и)

Ключові слова:

хатха-йога, мотивація, рухова активність, студенти, фізичне виховання

Анотація

У статті досліджується Хатха-йога як засіб підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти. Передумови дослідження зумовлені зростаючою потребою у пошуку ефективних шляхів формування здорового способу життя та підвищення рівня рухової активності серед студентської молоді Ночовкін & Гета (2022). Мета статті полягає у теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності Хатха-йоги як засобу підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти. Матеріал і методи. У дослідженні використано теоретичні методи аналізу та узагальнення наукової літератури, а також експериментальні методи, зокрема, педагогічний експеримент, опитування та анкетування студентів. Результати дослідження показали, що регулярні заняття Хатха-йогою сприяють підвищенню рівня мотивації до рухової активності студентів, покращенню їх фізичного та психоемоційного стану, формуванню позитивного ставлення до здорового способу життя. Висновки. Вважаємо Хатха-йогу ефективним засобом підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти, яка може бути використана у системі фізичного виховання студентів.

Біографія автора

Світлана Ливацька, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

викладач

Посилання

Ангелюк, І., Лаврін, Г., & Ковальчук, М. (2023). Сучасні хореографічні форми як інноваційні засоби підвищення мотивації старшокласників до уроків фізичної культури. Шляхи розвитку рухової активності молоді України: матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції м. Дрогобич, 27 квітня 2023 р., 295–311. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/31340/1/Angelyk_Shljaxu_rozvutky.pdf

Ночовкін, Б. О., & Гета, А. В. (2022). Проблеми здоров’я та здорового способу життя сучасної молоді. Актуальні проблеми фізичної культури, спорту та фізичного виховання: Збірник матеріалів ІІI Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції з міжнародною участю, Полтава, 2022, 141–143. https://reposit.nupp.edu.ua/bitstream/PoltNTU/11222/1/%D0%97%D0%B1_01.12.22_%D0%A4%D0%9A%D1%82%D0%B0%D0%A1_%D0%93%D0%B5%D1%82%D0%B0_141.pdf

Освітньо-професійна програма «Спорт». (н.д.). Перший (бакалаврський) рівень вищої освіти. Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка. Спеціальність 017 Фізична культура і спорт. https://drive.google.com/drive/folders/1F9JZw7gyxBuLr9u0hmSHZqRvfbq2yGYi

Самохвалова, І. Ю. (н.д.). Особистісно орієнтований підхід у формуванні фізичної культури студента ВНЗ. https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/4138/1/%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%85%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%86.%20%D0%AE.%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D1%96%D0%B4.pdf

Сичов, С. О., & Сиротинська, О. К. (2020). Впровадження особистісно орієнтованого фізичного виховання студентської молоді у навчальний процес. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): збірник наукових праць, (3 К (123)), 391–394. https://ela.kpi.ua/items/c65629a0-d182-4d1a-97cd-30308ffe0c94

Цимбалюк, С. М. (2016). Особливості розвитку йоги: історичні аспекти та сучасна практика. У Materiały XII Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Nauka i inowacja 2016» (07-15 października 2016, Przemysl). Volume 4. Pedagogiczne nauki. Fizyczna kultura i sport, 87–90. Przemyśl: Nauka i studia. https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11306

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Ливацька, С. (2025). Хатха-йога як засіб підвищення мотивації до рухової активності здобувачів вищої освіти. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 20–26. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325430

Номер

Розділ

Статті