Освітній компонент «Історія фізичної культури» як фундамент професійної підготовки фахівців з фізичної культури і спорту
Ключові слова:
історія фізичної культури, освітній компонент, здобувачі вищої освіти, вчитель фізичної культури, формування якостейАнотація
У статті аналізується значення освітнього компоненту «Історія фізичної культури» у формуванні фахівців у сфері фізичного виховання та спорту. Обговорюються її роль у розумінні еволюції фізичних практик, впливів на суспільство та формування сучасних підходів до викладання. Приділено увагу історичним аспектам розвитку фізичної культури і значенню цього компоненту для вирішення актуальних проблем, таких як сидячий спосіб життя, цифрові виклики та необхідність формування цілісного здоров’я. Мета дослідження. Аналізі ролі освітнього компоненту «Історія фізичної культури» як фундаменту професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Методи дослідження. Для досягнення мети дослідження було використано комплекс наукових методів: аналіз наукової літератури; педагогічне спостереження; анкетування студентів; статистичний аналіз даних. Висновки Результати опитування дозволяють зробити висновок про те, що здобувачі вищої освіти в цілому позитивно оцінюють роль освітнього компоненту «Історія фізичної культури» у своєму професійному та особистісному розвитку. Найбільш значущими якостями, які формуються під впливом вивчення історії фізичної культури, студенти вважають професійну ідентичність та ціннісні орієнтири.
Посилання
Гайдук, О. В. (2020). Тенденції професійної підготовки педагогів фізичного виховання у Німеччині (Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук). Інститут професійно-технічної освіти НАПН України]. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731261/1/dis_Haiduk.pdf
Іщук, О. А., Карабанова, Н. С., Томащук, О. Г., & Іванюк, О. А. (2023). Історія фізичної культури. Волинський нац. ун-т ім. Лесі Українки.
Маріонда, І. І., Сивохоп, Е. М., & Товт, В. А. (2016). Формування професійно-особистісних компетентностей фахівця фізичної культури у процесі занять фізичною підготовкою і спортом (Монографія). ПП «АУТДОР-ШАРК». https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/7777/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf
Освiтньо-професiйна програма «Фізична культура» Перший (бакалаврський) рівень вищоi освiти. Галузi знань 01 Освіта/Педагогiка. Спецiальнiсть 014 Середня освіта (Фізична культура). (2020). https://luguniv.edu.ua/wp-content/uploads/2020/07/op_014_so_fizkult_2020_bac.pdf
Пелипась, Д. С. (2023). Методичні рекомендації до практичного вивчення курсу «Історія фізичної культури та основи олімпійської освіти» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня. ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». https://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/handle/123456789/9836
Тищенко, В.О., Товстоп’ятко, Ф. Ф., & Парій, С. Б. (2024). Історія фізичної культури. Запорізький національний університет. https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/1224683/mod_resource/content/1/%D0%86%D0%A4%D0%9A%20%D0%BD%D0%BC%D0%BF%20014%202024.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.