Оцінка функціональних параметрів серцево-судинної системи учнів 10-ти років

Автор(и)

  • Дмитро Гудзієнко Харківська державна академія фізичної культури , Україна image/svg+xml

Ключові слова:

фізичне здоров’я, функціональний стан, системи організму, учні початкової школи

Анотація

У статті надані показники артеріального тиску й частоти серцевих скорочень учнів 10-ти років. Мета дослідження. Визначити стан регуляції серцево-судинної системи школярів 10-ти років. Матеріал і методи. Обстежено 27 школярів 10-ти років (14 – хлопців, 13 – дівчат). Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукової і методичної літератури; медико-біологічні методи (тонометрія, пульсометрія), методи математичної статистики. Результати. Проведено порівняльний аналіз результатів за статтю, де достовірних відмінностей не спостерігається. Визначено, що показники індексу Робінсона учнів 10-ти років відповідають оцінці 3 бала. Висновки. Встановлено середній рівень регуляції серцево-судинної системи у школярів 10-ти років. У статевому аспекті суттєвих розрізнень в показниках хлопців та дівчат не виявлено.

Біографія автора

Дмитро Гудзієнко, Харківська державна академія фізичної культури

Здобувач вищої освіти 

Посилання

Ажиппо, О., Михайленко, А. (2021). Рівень розвитку силових здібностей учнів 4-х класів Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 6–11.

Боднар, І. (2014). Інтегративне фізичне виховання школярів різних медичних груп. Монографія. 315 с.

Коломоєць, Г. А., & Малечко, Т. А. (2023). Аналіз стану здоров’я учнів та учениць закладів загальної середньої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 1(159), 83–86. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).21

Мамешина, М. А., Масляк, І. П., & Коломоєць, Г. А. (2024). Система диференційованого навчання у фізичному вихованні закладів загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану учнів. Навчально-методичний посібник. Харків: ФОП Бровін О. В.

Мамешина, М., Масляк, І., & Чередниченко, А. (2024). Динаміка показників функціонального стану серцево-судинної системи школярів 9-х класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 15–19. https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305767

Мамешина, М., & Масляк, І. (2021). Функціональний стан серцево-судинної системи учнів початкової школи. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 92–97.

Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: підручник. К.: КНТ,

Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23. https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28

Як цитувати

Гудзієнко, Д. (2025). Оцінка функціональних параметрів серцево-судинної системи учнів 10-ти років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 91–95. вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/325439

Номер

Розділ

Статті