Оцінка функціональних параметрів серцево-судинної системи учнів 10-ти років
Ключові слова:
фізичне здоров’я, функціональний стан, системи організму, учні початкової школиАнотація
У статті надані показники артеріального тиску й частоти серцевих скорочень учнів 10-ти років. Мета дослідження. Визначити стан регуляції серцево-судинної системи школярів 10-ти років. Матеріал і методи. Обстежено 27 школярів 10-ти років (14 – хлопців, 13 – дівчат). Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукової і методичної літератури; медико-біологічні методи (тонометрія, пульсометрія), методи математичної статистики. Результати. Проведено порівняльний аналіз результатів за статтю, де достовірних відмінностей не спостерігається. Визначено, що показники індексу Робінсона учнів 10-ти років відповідають оцінці 3 бала. Висновки. Встановлено середній рівень регуляції серцево-судинної системи у школярів 10-ти років. У статевому аспекті суттєвих розрізнень в показниках хлопців та дівчат не виявлено.
Посилання
Ажиппо, О., Михайленко, А. (2021). Рівень розвитку силових здібностей учнів 4-х класів Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 6–11.
Боднар, І. (2014). Інтегративне фізичне виховання школярів різних медичних груп. Монографія. 315 с.
Коломоєць, Г. А., & Малечко, Т. А. (2023). Аналіз стану здоров’я учнів та учениць закладів загальної середньої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 1(159), 83–86. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.1(159).21
Мамешина, М. А., Масляк, І. П., & Коломоєць, Г. А. (2024). Система диференційованого навчання у фізичному вихованні закладів загальної середньої освіти на основі моніторингу фізичного стану учнів. Навчально-методичний посібник. Харків: ФОП Бровін О. В.
Мамешина, М., Масляк, І., & Чередниченко, А. (2024). Динаміка показників функціонального стану серцево-судинної системи школярів 9-х класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 15–19. https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/305767
Мамешина, М., & Масляк, І. (2021). Функціональний стан серцево-судинної системи учнів початкової школи. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 92–97.
Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: підручник. К.: КНТ,
Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23. https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.