Адаптивне фізичне виховання студентської молоді в умовах воєнного стану
Ключові слова:
адаптивне фізичне виховання, здобувачі освіти, здоров’я, воєнний стан, рухова активність, інклюзивне фізичне вихованняАнотація
У статті представлені методи, які допомагають здобувачам освіти зберігати фізичну активність за обмежених ресурсів. Мета дослідження проаналізувати особливості адаптивного фізичного виховання студентської молоді в умовах воєнного стану, розглянути сучасні підходи до його реалізації та визначити перспективи розвитку. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, нормативних матеріалів; метод системного аналізу. Результати. Адаптивне фізичне виховання, на нашу думку, має бути спрямоване на забезпечення рівного доступу студентів до занять фізичною активністю незалежно від їхніх індивідуальних можливостей, фізичних чи психічних особливостей. Сучасні підходи до адаптивного фізичного виховання: 1) Індивідуалізація фізичного виховання. 2) Безбар’єрна інтеграція студентів з особливими освітніми потребами. 3) Використання адаптивних методик і технологій. 4) Соціалізація та психологічна підтримка. 5) Інклюзивна підготовка викладачів. Висновки. Безбар’єрна інтеграція осіб із особливими потребами є ключовим аспектом, що забезпечує рівні можливості для всіх здобувачів освіти.
Посилання
Борецька, Н. О. (2019). Адаптивне фізичне виховання: навчально-методичний посібник. Миколаїв, МНУ ім. В.О.Сухомлинського.
Зеніна, І.В., Гаврилова, Н.М., & Кузьменко, Н.В. (2021). Особливості фізичного виховання студентів в умовах дистанційного навчання. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15, 6(137), 19–22. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).05
Каменщук, Т.Д. (2021). Виклики в освітній сфері в умовах децентралізації. Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень: матеріали II Міжнародної наукової конференції, 2, 82–83.
Кривенцова, І.В., & Клименченко, В.Г. (2023). Особливості дистанційного тренування фехтувальників в умовах воєнного стану. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти. Харків. 2023. 29–32. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/9840
Кудін, А.П. (2012). Інформаційно-комунікаційні технології в навчанні. Луцьк: СПД Гадяк Ж.В., «Волиньполіграф» тм.
Митчик, О.П., Тарасюк В.Й., & Мороз М.С. (2023). Фізичне виховання студентів в умовах обмеження рухової активності. Академічні студії. Серія «Педагогіка», 1, 110–115. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2023.1.16
Осадченко, Т.М., Семенов, А.А., & Ткаченко В.Т. (уклад.) (2014). Адаптивне фізичне виховання : навч. посібник. Умань : ВПЦ «Візаві».
Положення про спеціальну школу (2019). Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України.
Трояновська, М.М. (2018). Адаптивна фізична культура: навч.-метод. посіб. для студентів факультетів фізичного виховання. Чернігів: Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка.
Шашлов, М.І. (2020). Рухова активність студентської молоді як засіб зміцнення здоров’я. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 10(104)18, 102–104.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.