Міні-футбол як комплексний засіб фізичного виховання студентів закладу вищої освіти
Ключові слова:
фізичне виховання, міні-футбол, комплексний засіб, фізичні якості, студентиАнотація
У статті розглянуто використання міні-футболу як комплексного засобу фізичного виховання студентів закладу вищої освіти України. Мета дослідження - визначити ефективність міні-футболу як комплексного засобу фізичного виховання студентів закладу вищої освіти. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні брали участь студенти-юнаки, віком від 17 до 22 років у кількості 30 осіб, що склали експериментальну (n=15) та контрольну (n=15) групи. Базою педагогічного експерименту був Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методи: теоретичний аналіз і узагальнення наукових джерел з питань дослідження, педагогічний експеримент, а також тестування показників фізичної підготовленості студентів на початку та після закінчення педагогічного експерименту, що тривав протягом навчального року. Результати. Аналіз вихідних показників фізичних якостей із показниками, отриманими після завершення педагогічного експерименту, засвідчив, що всі показники основних фізичних якостей студентів ЕГ, що займались міні-футболом у спортивній секції зазнали значних змін (р<0,05−0,001), а у студентів КГ не виявлено суттєвих розбіжностей (р>0,05) між показниками фізичних якостей до початку педагогічного експерименту і після його закінчення. Висновки. Отримані дані дають нам підстави стверджувати, що міні-футбол є одним з найпопулярніших видів спорту у фізичному вихованні студентів закладу вищої освіти. Міні-футбол як універсальний засіб фізичного виховання є ефективним комплексним засобом фізичного виховання студентської молоді. Регулярні заняття міні-футболом ефективно впливають на комплексний розвиток фізичних якостей студентів закладів вищої освіти України.
Посилання
Кондратович, А.Б. (2017). Вплив занять футболом на показники фізичних якостей студентів. Мaterials of the XIII International scientific and practical conference «Cutting-edge science–2017», 13, 99–101. https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/cab15bc3-eb29-4702-a3ad-91ba4e06dbc9/content
Костенко, М.П., Краснов, В.П., & Отрошко, О.В. (2019). Футзал в закладах вищої освіти. Навчальний-методичний посібник для науково-педагогічних працівників кафедр фізичного виховання та студентів неспеціалізованих вищих закладів освіти. Київ: НУБіП України. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/futzal_v_zakladah_vishchoyi_osviti_2019.pdf
Кулаков, Д.В. (2022). Фізичне виховання (Тактика гри у футзал). Методичні рекомендації для організації самостійної роботи та проведення практичних занять із навчальної дисципліни. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова.
Мазурчук, Олег, Панасюк, Олександр, Митчик, Олександр, Герасимюк, Петро, & Хомич Анатолій. (2020). Міні-футбол як особливий вид фізичного вдосконалення студенток у процесі навчання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 3 (51), 52–57. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-03-52-57
Оксьом, П.М., Бережна, Л.І., & Янченко, А.М. (2023). Систематизація основних помилок гравців при відборі м’яча один на один в іграх студентської команди з міні-футболу. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 3К(162)23, 304–308. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.3K(162).62
Про затвердження Стратегії розвитку фізичної культури і спорту на період до 2028 року (2020). Постанова Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2020 р. №1089. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1089-2020-%D0%BF#Text
Тимощук, О.В. (2018). Вплив фізичної активності та загартування на адаптаційні можливості учнівської і студентської молоді, що перебуває в умовах сучасних закладів освіти. Молодий вчений, 7(71), 217–221. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-7-71-43
Цьось, А., Шевчук, А., & Касарда, О. (2016). Рухова активність у мотиваційно-ціннісних орієнтаціях студентів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 4, 83−87.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.