Лакрос як інноваційний вид рухової активності у фізичному вихованні школярів
Ключові слова:
гра лакрос, історія спорту, фізична культура, учні закладів загальної середньої освіти, нова українська школаАнотація
У статті висвітлено історію виникнення та розвитку гри лакрос, її особливості як інноваційного виду рухової діяльності у світі й в Україні. Розглянуто сучасний стан та перспективи впровадження лакросу в систему фізичного виховання школярів. Мета дослідження: розглянути особливості розвитку та становлення гри лакрос як інноваційного засобу фізичного виховання. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури, контент-аналіз джерел з мережі Інтернет. Результати. Аналіз літературних джерел свідчить, що лакрос має глибоке культурне коріння, адже його витоки сягають XII століття, коли гра використовувалася корінними народами Північної Америки для фізичної підготовки воїнів, проведення ритуальних обрядів, тощо. Упродовж XIX–XX століть відбулося поширення лакросу у світі, його інтеграція в систему освіти різних країн і визнання на міжнародному рівні. В Україні розвиток лакросу розпочався у 2010 році, а в останні роки цей вид спорту набуває популярності серед школярів та інтегрується в систему фізичного виховання через пілотні освітні проєкти в межах Нової української школи. Висновки. У результаті проведеного аналізу встановлено, що лакрос є видом спорту з виразною історико-культурною спадщиною, який успішно трансформується у сучасну інноваційну форму рухової активності та має значний потенціал для впровадження в освітній процес з фізичного виховання.
Посилання
Баженков Є. В., Бідний М. В., Ребрина А. А., Данільченко В. О., Коломоєць Г. А., Дутчак М. В. (2024). Фізична культура. 5–9 класи: Модельна навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. https://mon.gov.ua/static-objects/mon/sites/1/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2024/Model.navch.prohr.5-9.klas-2024/fizkult-5-9-kl-bazhenkov-ta-in-22-08-2024.pdf
Вікіпедія. (2024, 12 березня). Лакрос . Вікіпедія. https://uk.wikipedia.org/wiki/Лакрос
Нова українська школа. (2024, 6 лютого). Як у школах Чернівців впровадили 14 нових видів спорту. https://nus.org.ua/2024/02/06/ne-propuskayut-zhoden-urok-fizkultury-yak-u-shkolah-chernivtsiv-vprovadyly-14-novyh-vydiv-sportu/
Педан, О. С., Коломоєць, Г. А., Боляк, А. А., Ребрина, А. А., Дерев'янко, В. В., Стеценко, В. Г., Остапенко, О. І., Лакіза, О. М., Косик, В. М., та ін. (2022). Фізична культура. 5–6 класи: Модельна навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Fiz.kult.5-6.kl.Pedan.ta.in.22.08.2022.pdf
Masliak, I., Mameshina, M., & Jagiello, M. (2023). Physical Activity and
cardiovascular function in 9-year-old schoolchildren: implications for health
and well-being. Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2(1), 18–23.
https://doi.org/10.15561/physcult.2023.0103
Petrova, A., & Bala, T. (2021). Influence of crossfit exercises on the power abilities
of high school pupils. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(6), 86–98.
Retrieved from https://journals.uran.ua/sport_herald/article/view/252519
Petrova, A., Bala, T., Masliak, I., & Mameshina, M. (2022). The effect of CrossFit
exercises on the physical health level of 16–17-year-old boys. Journal of
Physical Education and Sport, 22(4), 955–961.
https://doi.org/10.7752/jpes.2022.04121
Poltava Rock. (2024, 7 листопада). Презентація варіативного модуля «Лакрос» в Милорадівській школі [Оновлення статусу]. Facebook. https://www.facebook.com/61558082001046/posts/122155899248269400/
World Lacrosse. (n.d.). World Lacrosse. https://worldlacrosse.sport/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, зберігають авторські права на свою роботу та надають журналу право першої публікації на умовах зазначеної ліцензії, що дозволяє іншим особам вільно використовувати, розповсюджувати, адаптувати та створювати похідні твори, за умови обов’язкового посилання на авторів та джерело оригінальної публікації.
Автори можуть укладати окремі додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження опублікованої версії роботи (наприклад, розміщення у репозитаріях або в складі монографій), за умови зазначення першої публікації у цьому журналі.
Редакційна політика журналу заохочує попереднє та паралельне розміщення авторами рукописів у відкритих електронних сховищах або на особистих сайтах, що сприяє розвитку наукової комунікації та підвищує рівень цитування.