INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE FIELD OF PHYSICAL EDUCATION FOR STUDENT YOUTH
Keywords:
innovation, physical education, pedagogical technologies, education, studentsAbstract
The article examines current examples of the use of innovative technologies in the process of physical education for students.
References
Ажиппо, О. Ю., Коновалов, В. В., Приходько, В. В., Дорофєєва,Т. І., Табінська, С. О., & Жук, В. О. (2014). Вступ до вищої фізкультурної освіти: навчальний посібник. Харків: Точка.
Ажиппо, О. Ю. (2015). Роль і місце фізичного виховання школярів у формуванні навичок здорового способу життя. Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія», (47), 290-300.
Ермаков, С. С., Цеслицка, М., & Мушкета, Р. (2015). Физическая культура и спорт в жизни студентов Восточно-Европейского региона: современное состояние и перспективы развития. Физическое воспитание студентов, (6), 16-30.
Кокебаева, Р. С. (2013). Инновационные технологии в физическом воспитании студентов [Электронный ресурс]. Режим доступу: http://portal.kazntu.kz/files/publicate/2013-05-30-10845_0.pdf
Мамешина, М. А., Масляк, І. П., & Жук, В. О. (2015). Стан та проблеми фізичного виховання в обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(47), 52-56.
Масляк, І. П., Мамешина, М. А., & Жук, В. О. (2014). Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6(44), 69-72.
Самоха, Р. А. (2007). Інноваційні технології фізичного виховання студентів педагогічних університетів із застосуванням народних традицій [Автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук, спец. 13.00.07. «Теорія і методика виховання»]. Київ.
Сичёва, Т. В. (2012). Инновационные технологии в физическом воспитании студенток. Физическое воспитание студентов, (4), 115-119.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.