CrossFit in Physical Education of Educational Institutions

Authors

Keywords:

CrossFit, students, physical culture, physical fitness, motivation, healthy lifestyle, innovative technologies, harmonious development, psycho-emotional state

Abstract

This article presents a review of scientific research dedicated to the implementation of CrossFit (CrossFit, CrossFit Teens) in the physical education of educational institutions. The aim of the study is to analyze and systematize the results of existing scientific research related to the integration of CrossFit into physical education and its impact on the health and physical fitness of individuals of different ages. The research methods included the analysis and systematization of publications by Ukrainian and foreign authors covering the period from 2014 to 2024. The results indicate that CrossFit programs, based on high-intensity functional movements, can significantly improve the development of physical qualities such as strength, endurance, flexibility, agility, and speed-strength abilities, as well as enhance the functioning of the cardiovascular and respiratory systems. Moreover, CrossFit has a positive impact on motivation and the psycho-emotional well-being of individuals across different age groups. Due to its versatility and variability, CrossFit exercises can be adapted to various levels of physical fitness and age characteristics, making it a promising direction for modernizing physical education. The implementation of CrossFit can help prevent a sedentary lifestyle and contribute to the formation of a healthy lifestyle. Further research should focus on determining the optimal training parameters and the long-term effects of CrossFit for adolescents from different social and age groups. Special attention should be paid to the gaps in the implementation of CrossFit in institutions of professional pre-higher education, where scientific data on its effectiveness remain limited.

Author Biography

Vyacheslav Zhuk

Senior Lecturer of the Department of Theory and Methods of Physical Education

References

Ажиппо, О. Ю., & Криворучко, Н. В. (2016). До питання підвищення інтересу студентів до занять фізичного виховання. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 6-11. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/70874

Базилевич, Н., Мовчан, В., & Гордієнко, О. (2022). Методика підвищення рухової активності студентів ЗВО засобами Кросфіту. Scientific Collection «InterConf+», 28(137), 460–478. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.12.2022.047

Базилевич, Н., Поліщук, В., & Юрченко, І. (2024). Організаційно-методичні особливості занять кросфітом студентської молоді. Scientific Collection «InterConf+», 42(189), 601–619. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.02.2024.062

Базилевич, Н.О., & Тонконог, О.С. (2017). Вплив занять Кросфітом на формування мотивації студентів до регулярних занять фізичною культурою і спортом. Молодий вчений, 2(42), 113-117. Вилучено з http://ir.adm-it.tools/items/900fa5e5-0e39-42b0-ac34-aa0a51c43fad

Бала, Т. М., & Сванадзе, А. С. (2016). Загальна характеристика та історичні аспекти виникнення кросфіту як виду спорту. Наукові конференції Харківської державної академії фізичної культури, 20-22. Вилучено з https://journals.uran.ua/ksapc_conference/article/view/89477

Бала, Т., & Петрова, А. (2019). Аналіз ставлення школярів старших класів до інноваційних видів рухової діяльності у системі шкільної фізичної освіти. Слобожанський науково-спортивний вісник, 4(72), 33-37. https://doi.org/10.15391/snsv.2019-4.006

Бала, Т., & Петрова, А. (2023). Зміна показників стану дихальної системи дівчат старшого шкільного віку під впливом вправ кросфіту. XXIII Міжнародна науково-практична конференція "Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи", Харків, 18-19. Вилучено з http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/47

Бондаренко, О. В., & Щекотиліна, Н. Ф. (2023). Використання методики CrossFit в освітньому процесі закладів вищої освіти. Olympicus, 1, 7-11. https://doi.org/10.24195/olympicus/2023-1-2

Грабик, Н., Грубар, І., Гулька, О., & Вовчанська, В. (2021). Вплив кросфіт-тренувань на фізичний стан студентів-спортсменів. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, (4), 24-29. https://doi.org/10.32652/tmfvs.2021.4.24-29

Дудорова, Л. Ю., & Корольова, Н. (2020). Кросфіт як інноваційна форма проведення занять з фізичного виховання студентів. У Освітньо-інноваційна інтерактивна платформа "Студентські підприємницькі ініціативи". Київський національний університет технологій та дизайну, 138-142. Київ : КНУТД,. Вилучено з https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17554

Жук, В. О. (2016). Інноваційні технології у сфері фізичного виховання студентської молоді. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 62-69. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/308477

Жук, В. О. (2017). Показники довжини та маси тіла висококваліфікованих CrossFit спортсменів чоловіків. Фізична культура, спорт та здоров’я: матеріали XVІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 33-35. Вилучено з http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/494

Жук, В. О. (2018). Показники довжини і маси тіла учасниць змагань чемпіонату світу з кросфіту (Reebok CrossFit Games 2017). Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 97–102. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/167123

Жук, В. О. (2019). Використання сервісу Google Trends для дослідження інтересів населення України у сфері фізичної культури та спорту. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи. Збірник тез наукових доповідей XІX Міжнародної науково-практичної конференції, 6 грудня 2019 року, 153-154. Харків: ХДАФК. Вилучено з http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/497

Жук, В. О. (2019). Зміни інтересу до занять фізичною культурою і спортом в Україні у період 2004-2019 років. Стратегічне управління розвитком фізичної культури і спорту. Матеріали VIІ регіональної науково-практичної інтернет-конференції за участю міжнародних спеціалістів, 6-8 травня 2019 р., 120-126. Вилучено з http://repo.khdafk.com.ua/xmlui/handle/123456789/477

Жук, В. О. (2019). Зміни інтересу до різних видів фітнесу в Україні у період 2004-2018 років. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 82–90. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/248599

Жук, В. О. (2019). Показники індексу маси тіла висококваліфікованих Crossfit-спортсменів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 91–99. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/248601

Жук, В. О., & Михайленко, А. (2020). Аналіз ставлення здобувачів освіти до уроків фізичної культури та особистої навчальної діяльності у ЗВО. Фізична культура, спорт і здоров’я: стан, проблеми та перспективи, 23-24.

Коломійцева, О. Е., & Жук, В. О. (2017). Каланетика у фізичному вихованні студенток вишу. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 63-71. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/308734

Круцевич, Т. Ю. (2018). Теорія і методика фізичного виховання: Том 1. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання. Київ.

Мамешина, М. А., & Масляк, І. П., & Жук В. О. (2015). Стан та проблеми фізичного виховання в обласних загальноосвітніх навчальних закладах. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(47), 52–57. https://doi.org/10.15391/snsv.2015-3.009

Масляк І. П., Мамешина М. А., & Жук В. О. (2014). Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних загальноосвітніх навчальних закладів. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6(44), 69–72. https://doi.org/10.15391/snsv.2014-6.013

Митчик, О. (2023). Особливості використання системи кросфіт у фізичному вихованні студентської молоді. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 3(161), 114-117. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.03(161).26

Осіпова, І., Пастернацький, В., & Бандура, В. (2020). Сучасні підходи до модернізації фізичного виховання на основі впровадження інноваційних фізкультурно-оздоровчих технологій (фітнес). Науково фахове видання «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах», 1(72), 68-72. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.72-1.12

Отравенко, О. (2020). Формування мотивації здобувачів повної загальної середньої освіти до занять кросфіту. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 132–138. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/249697

Пермяков, О., Оніщук, Л., Йопа, Т., & Остапов, А. (2020). Сучасна система фізичного виховання в умовах ЗВО. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 13, 102-112. https://doi.org/10.31865/2414-9292.13.2020.222853

Петрова , А. (2021). Вплив вправ кросфіту на рівень фізичної підготовленості школярів старшого шкільного віку. Слобожанський науково-спортивний вісник, (2(82), 63–69. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-2.010

Петрова, А. С. (2021). Ефективність застосування варіативного модуля «Кросфіт» у фізичному вихованні школярів старших класів: дис. ...д-ра філософії. Харків. https://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/30129

Петрова, А. С., & Бала, Т. М. (2019). Вплив вправ кросфіту на показники будови тіла школярів 10–11 класів. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 190–198. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/249424

Петрова, А., & Бала, Т. (2019). Вплив засобів кросфіту на серцево-судинну систему школярів старших класів. Молода спортивна наука України, 4, 105-106. Вилучено з https://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/msnu/article/view/844

Петрова, А., & Бала, Т. (2020). Стан кардіореспіраторної системи хлопців 10–11 класів після впровадження варіативного модуля «Кросфіт». Слобожанський науково-спортивний вісник, 3(77), 12–19. https://doi.org/10.15391/snsv.2020-3.002

Петрова, А., & Бала, Т. (2022). Динаміка показників рівня розвитку сили школярів старших класів під впливом вправ кросфіту. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6(86), 50–56. https://doi.org/10.15391/snsv.2021-6.008

Петрова, А., & Бала, Т. (2022). Динаміка показників функціонального стану дихальної системи дівчат 10–11-х класів під впливом елементів кросфіту. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 210–218. Вилучено з https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/306287

Пилипчак, І. В. (2021). Удосконалення фізичної підготовки курсантів військових закладів вищої освіти засобами кросфіту на етапі первинного навчання [Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії, Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського]. Львів. Вилучено з http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/31702

Пилипчак, І., Лойко, О., & Римар, О. (2019). Кросфіт як засіб удосконалення фізичної підготовки курсантів військових закладів вищої освіти у польових умовах. У Є. Приступа (Ред.), Молода спортивна наука України: Збірник тез доповідей (Т. 2, с. 56-58). Львів. Вилучено з http://repository.ldufk.edu.ua/handle/34606048/23793

Пилипчак, І., Лойко, О., Римар, О., & Гульоватий, В. (2020). Удосконалення фізичної підготовленості курсантів військових закладів вищої освіти засобами кросфіту в процесі спортивно-масової роботи. Молода спортивна наука України: Збірник тез доповідей, 2, 58-59. Вилучено з http://repository.ldufk.com.ua/handle/34606048/30068

Пилипчак, І., Одеров, А., Климович, В., Романчук, С., Андрейчук, В., Кондратюк, В., Небожук, О., & Тимочко, О. (2022). Вплив кросфіту на показники фізичного розвитку, функціонального стану та фізичного здоров’я курсантів військових закладів вищої освіти. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 1(57), 43-51. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2022-01-43-51

Романчук, С., Гунченко, В., Іщенко, Є., Яровий, М., Шевченко, О., Поплавець, В., & Лашта, В. (2024). Застосування кросфіту у фізичній підготовці співробітників правоохоронних органів. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 1(173), 121-127. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.1(173).27

Федечко, О., & Сіренко, Р. (2016). Застосування засобів системи CrossFit у фізичному вихованні студентів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: зб. наук. праць, 1, 190-194. https://eprints.zu.edu.ua/23051/

Шемчак, І., & Кулик, Д. (2019). Використання засобів CrossFit у процесі фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: збірник наукових праць, 7(26), 117-121. Вінниця: ТОВ «Планер». Вилучено з http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/34141

Ягодзінський, В. П. (2020). Методика розвитку фізичних якостей курсантів-десантників засобами кросфіту у процесі фізичного виховання [Автореф. дис. канд. пед. наук, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова]. Вилучено з https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32136

Ягодзінський, В. П. (2020). Методика розвитку фізичних якостей курсантів-десантників засобами кросфіту у процесі фізичного виховання [Дис. канд. пед. наук, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова]. Міністерство освіти і науки України. Вилучено з http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39645

Ягодзінський, В. П., Десятка, О. А., Слівінський, Я. С., Гончарук, А. В., Сидорчук, В. В., Романченко, Д. Ю., Ворок, С. С., & Козлов, С. В. (2023). Динаміка показників фізичного стану курсантів у процесі високоінтенсивного інтервального тренування. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наук. праць, 10(170), 173-176. Вилучено з http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42678

Ягодзінський, В. П., Іванов, С. В., Слівінський, Я. С., Гончарук, А. В., Сидорчук, В. В., Романченко, Д. Ю., Ворок, С. С., & Козлов, С. В. (2023). Вплив високоінтенсивних інтервальних тренувань на рівень розвитку рухових якостей курсантів. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць, 11(171), 192-195. Вилучено з http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43097

Ягодзінський, В. П., Кісілюк, О. М., Полозенко, Д. П., Десятка, О. А., Новицький, В. О., Биков, Р. Г., & Краснопольський, М. М. (2020). Порівняльна характеристика силових можливостей курсантів різних спортивних секцій (армспорт, кросфіт, гирьовий спорт, пауерліфтинг). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наук. праць, 6(126), 115-118. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.6(126).25

Ягодзінський, В. П., Русанівський, С. В., Безпалий, С. М., Запорожанов, О. В., Юр’єв, С. О., & Штома, В. Д. (2020). Розвиток силових якостей у курсантів у процесі занять за системою «Кросфіт». Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наук. праць, 2(122), 198-201. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2020.2(122).42

Cataldi, S., Francavilla, V. C., Bonavolontà, V., De Florio, O., Carvutto, R., De Candia, M., Latino, F., & Fischetti, F. (2021). Proposal for a Fitness Program in the School Setting during the COVID 19 Pandemic: Effects of an 8-Week CrossFit Program on Psychophysical Well-Being in Healthy Adolescents. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(6), 3141. https://doi.org/10.3390/ijerph18063141

CrossFit. (2024). What is CrossFit Kids? CrossFit. Retrieved from https://www.crossfit.com/essentials/what-is-crossfit-kids

Eather, N., Morgan, P. J., & Lubans, D. R. (2016). Improving health-related fitness in adolescents: The CrossFit Teens™ randomised controlled trial. Journal of Sports Sciences, 34(3), 209-223. https://doi.org/10.1080/02640414.2015.1045925

Hamzaoui, H., Mokhtar, M., Benchehida, A., & Cherara, L. (2021). Efficiency of Crossfit exercises on the level of physical fitness of Algerian high school students. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 4(56), 30-36. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2021-04-30-36

Kolomiitseva, O., Prikhodko, I., Prikhodko, A., Anatsky, R., Turchynov, A., Fishev, S., Gungbin, S., & Harkavy, O. (2020). Effectiveness of physical training of students on the basis of motivational choice of the CrossFit program. Physical Activity Review, 8(1), 26-38. https://doi.org/10.16926/par.2020.08.04

Masliak, I., Bala, T., Krivoruchko, N., Shesterova, L., Kuzmenko, I., Kulyk, N., Stasyuk, R., & Zhuk, V. (2018). Functional state of cardiovascular system of 10–16-year old teenagers under the influence of cheerleading classes. Journal of Physical Education and Sport (JPES), 18(Supplement issue 1), Art 63, 452-458. https://doi.org/10.7752/jpes.2018.s163

Mime, M., Hamzaoui, H., Benchehida, A., & Cherara, L. (2022). Effect of 8 weeks CrossFit exercises on high school students during a physical fitness program: Effect of 8 weeks CrossFit exercises. Quality in Sport, 8(1), 7-20. https://doi.org/10.12775/QS.2022.08.01.001

Pavlova, T., & Zastavska, O. (2019). Influence of CrossFit classes on the mental state and quality of life of youth. Journal of Health Psychology, 24(6), 812-821. https://doi.org/10.29038/2220-7481-2019-01-62-70

Petrova, A. (2021). Impact of crossfit exercises on the level of physical preparedness of high school-age pupils. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(2), 109-121. Retrieved from https://journals.uran.ua/sport_herald/article/view/232273

Petrova, A., & Bala, T. (2021). Influence of crossfit exercises on the power abilities of high school pupils. Slobozhanskyi herald of science and sport, 9(6), 86-98. Retrieved from https://journals.uran.ua/sport_herald/article/view/252519

Petrova, A., Bala, T., Masliak, I., & Mameshina, M. (2022). The effect of CrossFit exercises on the physical health level of 16–17-year-old boys. Journal of Physical Education and Sport, 22(4), 955-961. https://doi.org/10.7752/jpes.2022.04121

Pryimakov, O., Prysiazhniuk, S., Korobeynikov, G., Oleniev, D., Polyvaniuk, V., Mazurok, N., & Omelchuk, O. (2023). Improvement of students’ physical fitness in physical education classes using CrossFit means. Physical Education of Students, 27(2), 71-78. https://doi.org/10.15561/20755279.2023.0203

Swami, V. (2019). Is CrossFit associated with more positive body image? A prospective investigation in novice CrossFitters. International Journal of Sport Psychology. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/333421347_Is_CrossFit_Associated_with_More_Positive_Body_Image_A_Prospective_Investigation_in_Novice_CrossFitters

World Health Organization. (2024). World Obesity Day 2022 – Accelerating action to stop obesity. Retrieved from https://www.who.int/news/item/04-03-2022-world-obesity-day-2022-accelerating-action-to-stop-obesity

Zhu, W. (2023). Effects of CrossFit training on body function and movement performance of aerobic athletes. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, 63(1), 45-53. https://doi.org/10.1590/1517-8692202329012023_0019

Published

2024-05-31

How to Cite

Zhuk, V. (2024). CrossFit in Physical Education of Educational Institutions. Aktualʹnì Problemi fìzičnogo Vihovannâ rìznih Verstv Naselennâ, 126–141. Retrieved from https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/321444

Issue

Section

Статті