СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО ДЛЯ ЗДОРОВ’Я ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Keywords:
здоров’я, навчальний заклад, технології, збереження здоров’я.Abstract
Наукова стаття присвячена дослідженню питання
застосування здоров’язберігаючих технологій в навчально -виховному процесі
закладу вищої освіти. Головною метою будь-якого навчального закладу є
збереження здоров’я студентів, формування в них не обхідних знань, умінь,
навичок здорового способу життя, навчити їх використовувати ці знання в
повсякденному житті, тому важливе значення має компетентність
керівника, який веде навчальний заклад до досягнення мети.
References
Кузнєцова О. Т. Професійна компетентність: місце дефініції у
термінологічному полі сучасних наукових досліджень. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету, 2011, 86, 368-371.
Мещерякова Г. П. Организационно-педагогическое обеспечение
реализации здоровьесберегающих технологии в образовательном процессе вуза: автореферат. Ставрополь, 2006, 24.
Ткаченко В. В. Основні аспекти поняття «здоров’язбережувальні
технології». Наука і освіта, 2014, 177-180.
Щодо організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах : Рекомендаційний лист МОН України керівникам вищих навчальнихзакладів від 25.09.2015 № 1/9-454. URL : http://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/47947/
(дата звернення: 06.03.2016).
Kuznetsova O. Forming and development of health-preserving
competence of future specialists is in educationa l space of institute of higher. Transformations in Contemporary Society: Social Aspects. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2017, 314-320 [Ел. ресурс]. Режим доступу:
http://pedagogika.wszia.opole.pl/ebook/Monografia_2017_2.pdf
Yarmak O., Kyselytsia O. Moseychuk Y., Dotsyuk L., Palichuk Y.,
Galan Y. (2018). Comparative analysis of parameters of the physical condition of 17-19-years-old male youths with different motion activity level. Journal of Physical Education and Sport, 18(1), 276-281.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).