ШКОЛИ МИСТЕЦТВ У ПРИРОДНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/150151Ключові слова:
школа мистецтв, заклади освіти творчого спрямування, природне середовище, ландшафтний дизайн, арт-середовищеАнотація
Мета роботи. Дослідження полягає у вивченні особливостей формування середовища засобами архітектури та дизайну для дітей, які навчаються у закладах творчого спрямування; виявлення основних архітектурно-дизайнерських рішень, об ’ємно-просторових структур, включаючи внутрішні та зовнішні простори. Методологія дослідження полягає у визначенні головних принципів формування арт-простору для комфортного перебування дітей різних вікових груп, які навчаються у спеціалізованих мистецьких закладах. Наукова новизна полягає у аналізі дизайну сучасного простору шкіл, орієнтованих на всебічний розвиток дитини, в тому числі й шкіл творчого спрямування. Пропонуються основні принципи, за якими формується шкільний простір, а також оптимальне функціональне вирішення території школи творчого спрямування. Висновки. Створення комфортного простору методами дизайну сприятиме підвищенню естетичного та мистецького розвитку дітей та підлітків. Аналіз зарубіжного досвіду дозволяє виявити основні принципи дизайну шкільного простору та запропонувати оптимальне функціональне зонування територій шкіл творчого спрямування.
Посилання
Державна національна програма «Освіта». (Україна XXI ст.) Затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1993 року № 896. - К., 1993.
Ернст Т. К. Архітектура дитячих освітньо-виховних закладів: конструктивні та оздоблювальні матеріали / Т. К. Ернст // Праці центру пам’яткознавства. - 2006. - Випуск 10. - С. 152-160.
Ернст Т.К. Основні аспекти формування сучасної архітектури дитячих освітньо- виховних закладів / Т.К. Ернст // Українська академія мистецтв. Дослідницькі та наук.-метод. праці. - 2006. - Випуск 13. - С. 253-259.
Иконников А. В. Функция, форма, образ в архитектуре / А. В. Иконников. - М.: Стройиздат, 1986. - 228 с.
Кулагина И.Ю. Возрастная психология: развитие ребенка от рождения до 17 лет / И. Ю. Кулагина // Ун-т Рос. акад. образования. - 5-е изд. - М.: УРАО, 1999. - 175 .
Паламарчук В.Ф. Уроки мислення у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського і в сучасній школі / В. Ф. Паламарчук // В.О. Сухомлинський і сучасність. - Чернігів, 1996. - Вип. 2. - с. 89- 98.
Шевченко Л. Проблеми формування осередків позашкільної освіти дітей / Л. Шевченко, Д. Аванесян // Традиції та інновації у вищій архітектурно -художній освіті. - 2013. - №1. - С. 119-124.
Міністерство освіти і науки України [Електронний ресурс] /Форум працівників позашкільної освіти. - Режим доступу: http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/11/01/pravo- ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,-liliya-grinevich-na-forumi- praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti/
Освіта.иа [Електронний ресурс] / Інформаційна сторінка, освіта за кордоном. - Режим доступу: http:// osvita.ua/
Школа искусств и дизайна в Сингапуре. - Режим доступу: http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html
Шедевры деконструктивизма от Coop Himmelb(l)au. Режим доступу: http://www.novate.ru/blogs/310515/31480/
MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. - Режим доступу: http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html
World Buildings Directory, 2008. [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://www.worldbuildingsdirectory. com/index. cfm.
24 H architecture: children's activity and learning centre, Thailand. - Режим доступу: http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand/
State national program «Education» (Ukraine XXI century). (1993). Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 3. Kyiv [in Ukrainian].
Ernst, T. K. (2006). Architecture of children's educational institutions, design and decoration materials. Praci centru pam'jatkoznavstva, 10, 152-160 [in Ukrainian].
Ernst, T. K. (2006). The main aspects of modern architecture of children educational establishments. Ukrajinsjka akademija mystectv. Doslidnycjki ta naukovo-metodychni praci. 13, 253259 [in Ukrainian].
Ikonnikov, A. V. (1986). Function, form, image architecture. Moscow: Stroyizdat [in Russian].
Kulagina, I. Yu. (1999). Age psychology: the development of the child from birth to 17. Moscow: URAO [in Russian].
Palamarchuk, V. F. (1996). Lessons of thinking in V. Sukhomlynsjkyi’s pedagogical heritage in the modern school. V.O. Sukhomlynsjkyj i suchasnistj, 2, 89-98 [in Ukrainian].
Shevchenko, L., & Avanesjan, D. (2013). Problems of forming of the centres of out-school education for children. Tradycii ta innovatsii u vuschiy architecturniy khu- dozhniy osviti, 1, 119 - 124 [in Ukrainian].
Forum of staff of out-school education. (2016, November, 1 ). The Ministry of Education and Science of Ukraine. Retrieved from http://mon.gov.ua/usi- novivni/novini/2016/11/01/pravo-ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,- liliya-grinevich-na-forumi-praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti [in Ukrainian].
Education Abroad. (n.d.). Retrieved from: http:// osvita.ua [in Ukrainian].
School of Arts and Design in Singapore. Retrieved from http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html [in Russian].
Masterpieces of constructivism from Coop Himmelb (l) au. Retrieved from http://www.novate.ru/blogs/310515/31480 [in Russian].
MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. Retrieved from http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html [in English].
World Buildings Directory. (2008). Retrieved from http://www.worldbuildingsdirectory.com/index.cfm [in English].
24 H architecture: children's activity and learning center, Thailand. Retrieved from http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Valeriya Iyevleva, Iryna Shevchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.