School of the arts in the natural environment

Authors

  • Valeriya Iyevleva PhD in Architecture, associate professor of the Department of Landscape Architecture and Urban Environment, National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Ukraine
  • Iryna Shevchuk student of group MDL-15, Institute of Design and Advertising, the Department of Landscape Architecture and Urban Environment, National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/150151

Keywords:

arts school, educational creative direction, environment, landscape design, art environment

Abstract

Purpose of Research. The purpose of the research is to analyse the features of formation in means of architecture and design for children who are studying in the institutions of art direction. The author also tries to identify the main architectural - design decisions, volume - spatial struc­tures including internal and external spaces. Methodology. The methodology of the study is to de­termine the main principles of comfortable art space for children of different ages who are studying at the specialized arts institutions. Scientific Novelty. Scientific novelty is the analysis of contempo­rary design schools ’ area that is aimed at comprehensive development of children, including art schools. The author proposed basic principles that form the school space and optimal functional solution of the art school’s yard. Conclusions. Creating a comfortable space by design techniques will improve the aesthetic and artistic development of children and adolescents. The analysis of the foreign experience allows the author to determine major design techniques and implement the best of them in the optimization of the art schools ’ territory.

References

Державна національна програма «Освіта». (Україна XXI ст.) Затверджено Поста­новою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1993 року № 896. - К., 1993.

Ернст Т. К. Архітектура дитячих освітньо-виховних закладів: конструктивні та оздоблювальні матеріали / Т. К. Ернст // Праці центру пам’яткознавства. - 2006. - Випуск 10. - С. 152-160.

Ернст Т.К. Основні аспекти формування сучасної архітектури дитячих освітньо- виховних закладів / Т.К. Ернст // Українська академія мистецтв. Дослідницькі та наук.-метод. праці. - 2006. - Випуск 13. - С. 253-259.

Иконников А. В. Функция, форма, образ в архитектуре / А. В. Иконников. - М.: Стройиздат, 1986. - 228 с.

Кулагина И.Ю. Возрастная психология: развитие ребенка от рождения до 17 лет / И. Ю. Кулагина // Ун-т Рос. акад. образования. - 5-е изд. - М.: УРАО, 1999. - 175 .

Паламарчук В.Ф. Уроки мислення у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського і в сучасній школі / В. Ф. Паламарчук // В.О. Сухомлинський і сучасність. - Чернігів, 1996. - Вип. 2. - с. 89- 98.

Шевченко Л. Проблеми формування осередків позашкільної освіти дітей / Л. Шев­ченко, Д. Аванесян // Традиції та інновації у вищій архітектурно -художній освіті. - 2013. - №1. - С. 119-124.

Міністерство освіти і науки України [Електронний ресурс] /Форум працівників по­зашкільної освіти. - Режим доступу: http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/11/01/pravo- ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,-liliya-grinevich-na-forumi- praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti/

Освіта.иа [Електронний ресурс] / Інформаційна сторінка, освіта за кордоном. - Режим доступу: http:// osvita.ua/

Школа искусств и дизайна в Сингапуре. - Режим доступу: http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html

Шедевры деконструктивизма от Coop Himmelb(l)au. Режим доступу: http://www.novate.ru/blogs/310515/31480/

MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. - Режим доступу: http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html

World Buildings Directory, 2008. [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://www.worldbuildingsdirectory. com/index. cfm.

24 H architecture: children's activity and learning centre, Thailand. - Режим доступу: http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand/

State national program «Education» (Ukraine XXI century). (1993). Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 3. Kyiv [in Ukrainian].

Ernst, T. K. (2006). Architecture of children's educational institutions, design and deco­ration materials. Praci centru pam'jatkoznavstva, 10, 152-160 [in Ukrainian].

Ernst, T. K. (2006). The main aspects of modern architecture of children educational es­tablishments. Ukrajinsjka akademija mystectv. Doslidnycjki ta naukovo-metodychni praci. 13, 253­259 [in Ukrainian].

Ikonnikov, A. V. (1986). Function, form, image architecture. Moscow: Stroyizdat [in Russian].

Kulagina, I. Yu. (1999). Age psychology: the development of the child from birth to 17. Moscow: URAO [in Russian].

Palamarchuk, V. F. (1996). Lessons of thinking in V. Sukhomlynsjkyi’s pedagogical heritage in the modern school. V.O. Sukhomlynsjkyj i suchasnistj, 2, 89-98 [in Ukrainian].

Shevchenko, L., & Avanesjan, D. (2013). Problems of forming of the centres of out-school education for children. Tradycii ta innovatsii u vuschiy architecturniy khu- dozhniy osviti, 1, 119 - 124 [in Ukrainian].

Forum of staff of out-school education. (2016, November, 1 ). The Ministry of Educa­tion and Science of Ukraine. Retrieved from http://mon.gov.ua/usi- novivni/novini/2016/11/01/pravo-ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,- liliya-grinevich-na-forumi-praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti [in Ukrainian].

Education Abroad. (n.d.). Retrieved from: http:// osvita.ua [in Ukrainian].

School of Arts and Design in Singapore. Retrieved from http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html [in Russian].

Masterpieces of constructivism from Coop Himmelb (l) au. Retrieved from http://www.novate.ru/blogs/310515/31480 [in Russian].

MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. Retrieved from http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html [in English].

World Buildings Directory. (2008). Retrieved from http://www.worldbuildingsdirectory.com/index.cfm [in English].

24 H architecture: children's activity and learning center, Thailand. Retrieved from http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand [in English].