ШКОЛИ МИСТЕЦТВ У ПРИРОДНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Valeriya Iyevleva кандидат архітектури, доцент кафедри ландшафтної архітектури та міського середовища Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, старший науковий співробітник, Україна
  • Iryna Shevchuk магістр кафедри ландшафтної архітектури та міського середовища Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/150151

Ключові слова:

школа мистецтв, заклади освіти творчого спрямування, природне се­редовище, ландшафтний дизайн, арт-середовище

Анотація

Мета роботи. Дослідження полягає у вивченні особливостей формування середовища засобами архітектури та дизайну для дітей, які навчаються у закладах творчого спряму­вання; виявлення основних архітектурно-дизайнерських рішень, об ’ємно-просторових стру­ктур, включаючи внутрішні та зовнішні простори. Методологія дослідження полягає у визначенні головних принципів формування арт-простору для комфортного перебування ді­тей різних вікових груп, які навчаються у спеціалізованих мистецьких закладах. Наукова но­визна полягає у аналізі дизайну сучасного простору шкіл, орієнтованих на всебічний розвиток дитини, в тому числі й шкіл творчого спрямування. Пропонуються основні прин­ципи, за якими формується шкільний простір, а також оптимальне функціональне вирішен­ня території школи творчого спрямування. Висновки. Створення комфортного простору методами дизайну сприятиме підвищенню естетичного та мистецького розвитку дітей та підлітків. Аналіз зарубіжного досвіду дозволяє виявити основні принципи дизайну шкільного простору та запропонувати оптимальне функціональне зонування територій шкіл творчого спрямування.

Посилання

Державна національна програма «Освіта». (Україна XXI ст.) Затверджено Поста­новою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 1993 року № 896. - К., 1993.

Ернст Т. К. Архітектура дитячих освітньо-виховних закладів: конструктивні та оздоблювальні матеріали / Т. К. Ернст // Праці центру пам’яткознавства. - 2006. - Випуск 10. - С. 152-160.

Ернст Т.К. Основні аспекти формування сучасної архітектури дитячих освітньо- виховних закладів / Т.К. Ернст // Українська академія мистецтв. Дослідницькі та наук.-метод. праці. - 2006. - Випуск 13. - С. 253-259.

Иконников А. В. Функция, форма, образ в архитектуре / А. В. Иконников. - М.: Стройиздат, 1986. - 228 с.

Кулагина И.Ю. Возрастная психология: развитие ребенка от рождения до 17 лет / И. Ю. Кулагина // Ун-т Рос. акад. образования. - 5-е изд. - М.: УРАО, 1999. - 175 .

Паламарчук В.Ф. Уроки мислення у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського і в сучасній школі / В. Ф. Паламарчук // В.О. Сухомлинський і сучасність. - Чернігів, 1996. - Вип. 2. - с. 89- 98.

Шевченко Л. Проблеми формування осередків позашкільної освіти дітей / Л. Шев­ченко, Д. Аванесян // Традиції та інновації у вищій архітектурно -художній освіті. - 2013. - №1. - С. 119-124.

Міністерство освіти і науки України [Електронний ресурс] /Форум працівників по­зашкільної освіти. - Режим доступу: http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/11/01/pravo- ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,-liliya-grinevich-na-forumi- praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti/

Освіта.иа [Електронний ресурс] / Інформаційна сторінка, освіта за кордоном. - Режим доступу: http:// osvita.ua/

Школа искусств и дизайна в Сингапуре. - Режим доступу: http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html

Шедевры деконструктивизма от Coop Himmelb(l)au. Режим доступу: http://www.novate.ru/blogs/310515/31480/

MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. - Режим доступу: http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html

World Buildings Directory, 2008. [Электронный ресурс].- Режим доступа: http://www.worldbuildingsdirectory. com/index. cfm.

24 H architecture: children's activity and learning centre, Thailand. - Режим доступу: http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand/

State national program «Education» (Ukraine XXI century). (1993). Approved by the Cabinet of Ministers of Ukraine dated November 3. Kyiv [in Ukrainian].

Ernst, T. K. (2006). Architecture of children's educational institutions, design and deco­ration materials. Praci centru pam'jatkoznavstva, 10, 152-160 [in Ukrainian].

Ernst, T. K. (2006). The main aspects of modern architecture of children educational es­tablishments. Ukrajinsjka akademija mystectv. Doslidnycjki ta naukovo-metodychni praci. 13, 253­259 [in Ukrainian].

Ikonnikov, A. V. (1986). Function, form, image architecture. Moscow: Stroyizdat [in Russian].

Kulagina, I. Yu. (1999). Age psychology: the development of the child from birth to 17. Moscow: URAO [in Russian].

Palamarchuk, V. F. (1996). Lessons of thinking in V. Sukhomlynsjkyi’s pedagogical heritage in the modern school. V.O. Sukhomlynsjkyj i suchasnistj, 2, 89-98 [in Ukrainian].

Shevchenko, L., & Avanesjan, D. (2013). Problems of forming of the centres of out-school education for children. Tradycii ta innovatsii u vuschiy architecturniy khu- dozhniy osviti, 1, 119 - 124 [in Ukrainian].

Forum of staff of out-school education. (2016, November, 1 ). The Ministry of Educa­tion and Science of Ukraine. Retrieved from http://mon.gov.ua/usi- novivni/novini/2016/11/01/pravo-ditej-na-otrimannya-pozashkilnoyi-osviti-mae-buti-zaxishheno,- liliya-grinevich-na-forumi-praczivnikiv-pozashkilnoyi-osviti [in Ukrainian].

Education Abroad. (n.d.). Retrieved from: http:// osvita.ua [in Ukrainian].

School of Arts and Design in Singapore. Retrieved from http://alternattiveenergy.com/239-shkola-iskusstv-i-dizayna-v-singapure.html [in Russian].

Masterpieces of constructivism from Coop Himmelb (l) au. Retrieved from http://www.novate.ru/blogs/310515/31480 [in Russian].

MONTESSORI and WALDORF SCHOOLS. Retrieved from http://www.michaelolaf.net/MONTESSORI%20and%20WALDORF.html [in English].

World Buildings Directory. (2008). Retrieved from http://www.worldbuildingsdirectory.com/index.cfm [in English].

24 H architecture: children's activity and learning center, Thailand. Retrieved from http://www.designboom.com/architecture/24h-architecture-childrens-activity-and-learning-center- thailand [in English].

##submission.downloads##