ВІЗУАЛЬНА МОВА КОЛЬОРУ: АВТОРСЬКА КОНЦЕПЦІЯ КОМПЛЕКСНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Svitlana Pryshchenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221424

Ключові слова:

семіотика кольору, естетика, візуальна культура, авторська концепція, комплексне дослідження кольору.

Анотація

Мета статті – розкрити авторську концепцію розуміння візуальної мови та функцій кольору. Методологія базується на міждисциплінарному підході, який дозволяє всебічно вивчити колір і визначити його вагому експресивну роль у сучасній візуальній культурі. Наукова новизна. Обґрунтовано сутність комплексного дослідження кольору: його теорії та практики, персоналій, інституцій, матеріалів, впливу комп’ютерних технологій тощо. Доведено взаємодію кольору у мистецтві, дизайні, рекламі, науці. Розглядаючи проблеми фахової термінології, запропоновано ілюстрований глосарій, який містить визначення багатьох складових колірної гармонії, синергетичних можливостей кольору і його семіотичних трансформацій, основних рис мистецьких стилів та низки понять суміжних галузей. Висновки. На основі історико-мистецтвознавчого, функціонального, системно-структурного аналізу запропоновано авторську концепцію презентації світових досягнень науки про колір. Компаративний аналіз сайтів з предметного дизайну, моди, інтер’єру, реклами, web-графіки виявив певну претенціозність та трендовість у використанні відомостей про колір.

Посилання

Arkhitekturnaya onlain-entsyklopediya. URL: http://artpart.org/enciklopediya [in Rissian].

Аlmalekh, М. (2011). Semiotika na czveta: mater. ot Mezhdunarodna nauchna konf. «Ezik i czvyat». Grupa Czvyat-Bulgariya, Czentr za mezhdukulturna komunikacziya i mediacziya, Sofijski un-t «Sv. Kliment Okhridski». Sofiya: Group Colour, 2011. S. 223–240 [in Bulgarian].

Dyzain: illyustryrovanniy slovar-spravochnyk (2004). Moskva: Arkhytektura-С [in Rissian].

Dyzain: slovnyk-dovidnyk (2010). Inst. problem suchasnoho mystetstva NAM Ukrainy / za red. M.Yakovlieva. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Ezykt na tsvetovete v XXI vek (2010). V kn.: Tsvetopsykholohyia. Barselona: Loft Publications [in Bulgarian].

Entsyklopediya suchasnoi Ukrainy. URL: http://esu.com.ua [in Ukrainian].

Iskusstvo XX veka: entsyklopediya (2002). Moskva: OLMA-PRESS [in Rissian].

Kulturolohyia. XX vek: entsyklopediya (1998). Gl. redaktor i sost. S.Levyt. Sankt-Peterburg: Unyversytetskaya knyha. URL: http://psylib.org.ua/books/levit01 [in Rissian].

Ovsiychuk, V. (1996). Ukrainske maliarstvo X–XVIII stolit’. Problemy kol’oru. Lviv: Inst. narodoznavstva NAN Ukrainy [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. (2018). Kol’oroznavstvo: navch. posibn. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. (2020). Dyzain i reklama: ilyustrovanyi glosariy. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. Akademiya kol’oru. URL: https://koloristika.in.ua/glossary.html [in Ukrainian].

Serov, N. (2004). Tsvet kulturi: psykholohyia, kulturolohyia, fyzyolohyia: nauchn. izdanye. Sankt-Peterburg: Rech’ [in Rissian].

Somov, Yu. (1987). Kompozytsiya v tekhnyke. Moskva: Mashynostroenye [in Rissian].

Starmer, A. (2007). Tsvet: entsyklopedyia. Moskva: Kolybry [in Rissian].

Stepovyk, D. (1975). Ukrainsko-bolharski mystetski zviazky / Inst. mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M.Rylskoho. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].

Yur’ev, F. (2007). Czvetovaya obraznost’ informaczii. Kyiv: Novij druk [in Rissian].

AIC, International Colour Organization. URL: https://aic-color.org.

Albers, J. (2006). Interaction of Colour. Monograph. Yale University Press.

Announcing the Pantone color of the year 2020. URL: https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year.

Itten, I. (1981). Kunst der Farbe. Monograph. Rawensburg.

Sivik, L. (1976). The Language of Colour. London: Studio Vista.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Дизайн