ВІЗУАЛЬНА МОВА КОЛЬОРУ: АВТОРСЬКА КОНЦЕПЦІЯ КОМПЛЕКСНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221424Ключові слова:
семіотика кольору, естетика, візуальна культура, авторська концепція, комплексне дослідження кольору.Анотація
Мета статті – розкрити авторську концепцію розуміння візуальної мови та функцій кольору. Методологія базується на міждисциплінарному підході, який дозволяє всебічно вивчити колір і визначити його вагому експресивну роль у сучасній візуальній культурі. Наукова новизна. Обґрунтовано сутність комплексного дослідження кольору: його теорії та практики, персоналій, інституцій, матеріалів, впливу комп’ютерних технологій тощо. Доведено взаємодію кольору у мистецтві, дизайні, рекламі, науці. Розглядаючи проблеми фахової термінології, запропоновано ілюстрований глосарій, який містить визначення багатьох складових колірної гармонії, синергетичних можливостей кольору і його семіотичних трансформацій, основних рис мистецьких стилів та низки понять суміжних галузей. Висновки. На основі історико-мистецтвознавчого, функціонального, системно-структурного аналізу запропоновано авторську концепцію презентації світових досягнень науки про колір. Компаративний аналіз сайтів з предметного дизайну, моди, інтер’єру, реклами, web-графіки виявив певну претенціозність та трендовість у використанні відомостей про колір.Посилання
Arkhitekturnaya onlain-entsyklopediya. URL: http://artpart.org/enciklopediya [in Rissian].
Аlmalekh, М. (2011). Semiotika na czveta: mater. ot Mezhdunarodna nauchna konf. «Ezik i czvyat». Grupa Czvyat-Bulgariya, Czentr za mezhdukulturna komunikacziya i mediacziya, Sofijski un-t «Sv. Kliment Okhridski». Sofiya: Group Colour, 2011. S. 223–240 [in Bulgarian].
Dyzain: illyustryrovanniy slovar-spravochnyk (2004). Moskva: Arkhytektura-С [in Rissian].
Dyzain: slovnyk-dovidnyk (2010). Inst. problem suchasnoho mystetstva NAM Ukrainy / za red. M.Yakovlieva. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Ezykt na tsvetovete v XXI vek (2010). V kn.: Tsvetopsykholohyia. Barselona: Loft Publications [in Bulgarian].
Entsyklopediya suchasnoi Ukrainy. URL: http://esu.com.ua [in Ukrainian].
Iskusstvo XX veka: entsyklopediya (2002). Moskva: OLMA-PRESS [in Rissian].
Kulturolohyia. XX vek: entsyklopediya (1998). Gl. redaktor i sost. S.Levyt. Sankt-Peterburg: Unyversytetskaya knyha. URL: http://psylib.org.ua/books/levit01 [in Rissian].
Ovsiychuk, V. (1996). Ukrainske maliarstvo X–XVIII stolit’. Problemy kol’oru. Lviv: Inst. narodoznavstva NAN Ukrainy [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. (2018). Kol’oroznavstvo: navch. posibn. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. (2020). Dyzain i reklama: ilyustrovanyi glosariy. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. Akademiya kol’oru. URL: https://koloristika.in.ua/glossary.html [in Ukrainian].
Serov, N. (2004). Tsvet kulturi: psykholohyia, kulturolohyia, fyzyolohyia: nauchn. izdanye. Sankt-Peterburg: Rech’ [in Rissian].
Somov, Yu. (1987). Kompozytsiya v tekhnyke. Moskva: Mashynostroenye [in Rissian].
Starmer, A. (2007). Tsvet: entsyklopedyia. Moskva: Kolybry [in Rissian].
Stepovyk, D. (1975). Ukrainsko-bolharski mystetski zviazky / Inst. mystetstvoznavstva, folklorystyky ta etnolohii im. M.Rylskoho. Kyiv: Naukova dumka [in Ukrainian].
Yur’ev, F. (2007). Czvetovaya obraznost’ informaczii. Kyiv: Novij druk [in Rissian].
AIC, International Colour Organization. URL: https://aic-color.org.
Albers, J. (2006). Interaction of Colour. Monograph. Yale University Press.
Announcing the Pantone color of the year 2020. URL: https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year.
Itten, I. (1981). Kunst der Farbe. Monograph. Rawensburg.
Sivik, L. (1976). The Language of Colour. London: Studio Vista.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Pryshchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.