ПРИКМЕТНІ ОСОБЛИВОСТІ СЦЕНІЧНИХ АКТОРСЬКИХ ПЕРЕЖИВАНЬ

Автор(и)

  • Mykhailo Barnich

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.37.2020.221809

Ключові слова:

переживання, акторське переживання, свідомість, емоційні реакції, уявний процес, мислення.

Анотація

Мета роботи. Дослідження зумовлене науковим обґрунтуванням і осмисленням поняття «переживання» актора в ролі, яке становить сутнісну художню складову акторського мистецтва. Сутності та особливостям переживання актора в ролі як феномену не надано достатньої уваги не тільки з огляду на емоційний механізм процесу переживання, а також з огляду на наукове прояснення самого поняття переживання людини. Методологія дослідження. Застосовуються методи аналітично-синтетичної обробки джерел (при вивченні феноменологічної та психологічної літератури з даної проблематики). У дослідженні застосовано також порівняльний аналіз переживання актора в ролі та переживання звичайної людини. Основою такого порівняння обрано інтелектуально-емоційний аспект переживання актора. Наукова новизна роботи полягає в уточненні поняття переживання. Уперше здійснено наукове прояснення поняття «переживання актора в ролі». Виявлено, що переживання як феномен, який проявляється в акторському мистецтві, є його художньою складовою. Переживання в ролі – це емоційно-інтелектуальний стан, який штучно викликається уявою актора та прийомами психотехніки. Висновки. На підставі огляду філософських та мистецтвознавчих джерел з’ясовано, що проблема переживання актора в акторському мистецтві є, перш за все, проблемою наукового прояснення поняття «переживання людини». У процесі аналізу наукових джерел щодо поняття переживання людини з’ясовано, що особливість переживання в ролі (К. Станіславський) полягає в тому, що воно, це переживання (емоційно-інтелектуальний стан), викликається, створюється уявою актора, з’ясовано, що переживання в ролі – це і є створений (штучно викликаний уявою та прийомами психотехніки) емоційно-інтелектуальний стан (процес) з приводу дій уявної особи (персонажа ролі).

Посилання

Bekhterev V. M. (1928). The brain and its activities. Moscow: State Publishing House [in Russian].

Vasilyuk F. E. (1984). Psychology of experience. Moscow: Publishing. Mosk. University [in Russian].

Gadamer G.-G. (2000). Istina i method. Create in 2 volumes: Per. z nim. Kyiv: Univers [in Russian].

Husserl E. (1999). Ideas to pure phenomenology and phenomenological philosophy. – Т. 1. Per. with him. A.V. Mikhailov. Moscow: House of Intellectual Books. [in Russian].

Ilyin E.P. (2001). Emotions and feelings. St. Petersburg: Peter [in Russian].

Trofimov Yu.L. (2001). Psychology. Kyiv: Libid [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво