Жанрова різноманітність вистав з анімалістичними образами
DOI:
https://doi.org/10.32461/150159Ключові слова:
анімалістичний образ, символізм, анімалістика, жанр, жанрова різноманітністьАнотація
Мета статті - проаналізувати жанри вистав з анімалістичні образами як одну з сучасних специфік драматичних театрів Білорусі. Методологічну основу дослідження становлять спеціальні методи: спостереження, систематизація, класифікація, узагальнення, а також структурний і компаративний аналіз, здійснити які допомогли діалектичний, джерелознавчий і комплексний методи. Наукова новизна. Автор вперше не тільки в білоруській, але і всій російськомовній історіографії звернувся до вивчення теми жанрової приналежності вистав з анімалістичні образами. Висновки. Сучасний театр виявляє тенденцію до жанрового розмаїття. Звернення до анімалістичних образів на сцені на рубежі ХХ - ХХІ століть дозволило використовувати їх символічно, і зробити анімалістику інструментом у створенні художнього образу, що надало театрові можливість більш вільного діалогу з глядачами. Нові жанри в драматичному театрі, що виникли в Білорусі на рубежі ХХ - ХХІ століть, демонструють пошуки переосмислення поняття театральності. Це дозволяє закласти міцний фундамент для залучення в театр нових глядачів, в першу чергу молодь, і успішно формувати у дітей з самого раннього дитинства любов і тягу до театрального мистецтва.
Посилання
Аб устойлівьім развіццІ беларускага сучаснага мастацтва на сучасным этапе Дзя- ржауная праграма «Культура Беларусі» (2011 - 2015 гг.) / Навуковы кіраунік аутарскага калектыву - доктар мастацтвазнауства, прафесар Смольскі Р.Б. - Мн.: Беларуская дзяржауная акадэмія мастацтвау, 2014. - 144 с. Русс. Об устойчивом развитии современного искусства на современном этапе Государственная программа «Культура Беларуси» (2011 - 2015 гг.) / Научный руководитель авторского коллектива - доктор искусствоведения, профессор Смольский Р.Б. - Мн.: Белорусский государственная академия искусств.
Театральная Беларусь. Электронный ресурс. - Режим доступа: http://www.belarus- theatre.net/
Основные театральные жанры // Электронный ресурс. - Режим доступа: http://www.sibkursy.ru/pages/staty/actor/13-actor-teatral-janr
Товстоногов Г.А. Зеркало сцены / Г.А. Товстоногов. - Т.1 - Ленинград, 1980 -С.173.
Попов П.Г. Жанровое решение спектакля / П.Г. Попов. - Москва: ВЦХТ («Я вхожу в мир искусств») - 2008 - № 5. - 144с.
Бояджиев Г.Н. Поэзия театра / Г.Н. Бояджиев. - М, 1960. - С. 110.
Лейдерман Н. Л. К определению категории «жанр» (жанровая доминанта и носители жанра) / Н. Лейдерман // Вопросы специфики жанров художественной литературы. Т е- зисы докладов. Минск. 1974. С 3-4
Белорусский республиканский театр юного зрителя. Официальный сайт. Электронный ресурс. - Режим доступа: http://beltuz.by/
Новый драматический театр. Официальный сайт. Электронный ресурс. - Режим доступа: //http://newtheatre.by/
Непомнящий B.C. Поэзия и судьба. Книга о Пушкине / В. Непомнящий. - М.: Московский городской фонд поддержки школьного книгоиздания, 1999. - 480 с.
Бурлина Е. Я. Культура и жанр. Методологические проблемы жанрообразования и жанрового синтеза / Е. Бурлина. - Саратов: Сарат. ун-т - 1987 - 165 с.
Бурлина Е.Я. Жанр в контексте культуры и научной рефлексии / Е.Я. Бурлина. - Publishing House «ANALITIKA RODIS» - 2014 - № 1-2 -С.9- 21.
Екимова Т.А. Специфика жанровой природы драматической сказки / Т.А. Екимо- ва // Вестник Челябинского государственного университета - 1997 - Том: 2 - Номер: 2 - С. 64-70.
Арт-фест «Театр Урсулы Радзивилл». Электронный ресурс / Несвиж. by - 2013 - 24-06 / http://kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.forum.forum.kolt.kolt.kolt.forum.kolt.kolt.nesvizh.bynwww.n esvizh.by
About constant development of Belarusian modern art on the current stage of State program «Culture of Belarus» (2011 - 2015). Scientific director of author's team. Doctor of history of arts, Professor R. Smolsky. (2014). Minsk: Belarusian State academy of Arts. [in Belarusian].
Theatrical Belarus. Retrieved from: http://www. belarus-theatre. net/ [in Russian].
Main theatrical genres. Retrieved from: http://www.sibkursy.ru/pages/staty/actor/13- actor-teatral-janr [in Russian].
Tovstonogov, G. (2008). Mirror of the screen. V.1. Leningrad [in Russian].
Popov, P. (2008). Genre' solution of the spectacle. Moscow: ICAW («I come in to the arts' world»), 5 [in Russian].
Boyadzhiev, G. (1960). Poetry of Theatre. Moscow [in Russian].
Leiderman, N. (1974). About definition of the category «genre» (genre dominant and the carrier of the genre). Questions of genre' specification in imaginative literature. Summary of the reports. Minsk [in Russian].
Belarusian State theatre of the Young spectator. Retrieved from: http://beltuz.by/[in Russian].
The New drama theatre. Retrieved from: //http://newtheatre.by/ [in Russian].
Nepomnyashchiy, V. (1999). Poetry and destiny. The book about Pushkin. Moscow: Moscow municipal fund for support of school' book publishing [in Russian].
Burlina, E. (1987). Culture and genre. Methodological problems of forming the genres and genre synthesis. Saratov: Saratov universitet [in Russian].
Burlina, E. (2014). The genre in context of culture and scientific reflection. Publishing house «Analitika Rodis», 1-2, 9-21 [in Russian].
Yekimova, T. (1997). Specific of genre's nature of dramatic fairytale. Magazine of Chelyabinsk State university, 2, 2, 64-70 [in Russian].
Art-fest «Ursula Radsville theatre» Nesvige.by. (2013). Retrieved from: http://kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.kolt.forum.forum.kolt.kolt.kolt.forum.kolt.kolt.nesvizh.by nwww.nesvizh.by/ [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Natalia Melnykova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.