Спортивні та рухливі ігри на воді як засіб розвитку фізичних якостей дітей молодшого шкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2022-1.07Ключові слова:
плавці, рухливі ігри, фізичні якості, розвитокАнотація
Метою дослідження стало вивчення впливу рухливих ігор на розвиток фізичних якостей плавців 7-8 років. Матеріал і методи: У дослідженні взяли участь 30 дітей 7-8 років. Випробуванні були поділені на дві групи: по 15 плавців з однаковим рівнем
підготовленості (перша група (1Г) та друга (2Г)). Збір даних здійснювався в групах дітей,
які відвідують заняття з плавання басейну «Піонер» м. Харкова (КЗ МСДЮСШОР з водних видів спорту Яни Клочкової), у двох різних тренерів, які до програми своїх занять включають спортивні та рухливі ігри, естафети. Дослідження проводилися у три етапи. Визначався рівень розвитку фізичних якостей дітей 7-8 років до початку і після закінчення експерименту; виконувався порівняльний аналіз отриманих даних. Для вирішення поставлених завдань дослідження застосовані: теоретичний аналіз та узагальнення даних літературних джерел; педагогічний експеримент; педагогічне спостереження; метод тестів (контрольні випробування); методи математичної статистики. Результати: дослідження виявило, що плавці обох груп істотно поліпшили результати тестів завдяки застосуванню комплексу рухливих ігор. Результати з усіх тестах на рівні значимості р<0,05, однак рівень фізичної підготовленості в більшості дітей залишився на середньому рівні. Висновки: було встановлено, що рухливі ігри є невід’ємною частиною підготовки плавців. Запропонована методика застосування рухливих ігор під час тренувальних занять з юними плавцями дозволила значною мірою підвищити рівень фізичних якостей плавців 7-8 років.
Посилання
Булгакова, Н.Ж. (2011). Игры у воды, на воде. М. :Физкультура и спорт.
Годик, М.А., Бальсевич, В.К., Тимошкин, В.Н. (2004). Система общеевропейских тестов для оценки физического состояния человека. Теория и практика физической культуры, 5-6, 24-32.
Ермолаев, Ю.А. (2005). Возрастная физиология: учеб. пособие для студентов ВУЗов. М. : Академия
Жуков, М.Н. (2000). Подвижные игры. М.: Академия.
Звізда, І.С (2002). Ігри та вправи на воді для початкового навчання плавання. Чернівці : ЧНУ.
Иорданская, Ф.А. (2006). Мониторинг здоровья и функциональная подготовленность высококвалифицированных спортсменов в процессе учебно-тренировочной работы и соревновательной деятельности. М. : Советский спорт.
Кадуцкая, Л.А., Посохов, А.В., Миронова Т.А. (2017). Методы математической статистики в спортивно-педагогических исследованиях: учебно-методическое
пособие. Белгород: ИД «Белгород» НИУ «БелГУ».
Карасева, А.В. (2004). Методические основы развития физических качеств. М.: Лептос.
Кузьмин, Н.И. (2008). Подвижная игра как средство обучения и воспитания учащихся. Физическая культура в школе, 6, 20-22.
Макаренко, Л.П. (2009). Подготовка юных пловцов. М. : Просвещение.
Осокина, Т.И. (2011). Как научить детей плавать. М. : Просвещение.
Шейко, Л.В., & Пащенко, Н.А. (2018). Эффективность применения подвижных игр в воде на этапах начального обучения плаванию детей младшего школьного возраста. Слобожанський науково-спортивний вісник, 2(64), 88-93. https://doi.org/10.15391/snsv.2018-2.017
Шейко, Л.В. (2019). Застосування рухливих ігор для розвитку фізичних якостей плавців 8-9 років. Спортивні ігри, 1(11), 67-74. http://doi.org/10.5281/zenodo.2543602
![](https://journals.uran.ua/public/journals/773/article_277761_cover_uk_UA.jpg)