Структура та зміст тренувального процесу футболісток студентських команд у підготовчому періоді річного циклу підготовки

Автор(и)

  • Дмитро Цись Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0002-1137-7060
  • Наталія Хлус Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0001-9860-1047
  • Наталія Цись Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0001-5069-3659

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-2.13

Ключові слова:

футболістки, підготовчий період, мезоцикли, аеробні навантаження, анаеробні навантаження, змішані навантаження, коефіцієнт величини навантаження

Анотація

Мета роботи – вивчити структуру тренувального процесу футболісток
студентської команди в підготовчому періоді річного циклу підготовки й обґрунтувати
параметри тренувальних навантажень. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 17 футболісток жіночої збірної команди Глухівського національного педагогічного
університету імені Олександра Довженка віком 18-22 роки. Методи дослідження:
теоретичний аналіз літератури, педагогічне спостереження, хронометрування, методи
математичної статистики. Результати. Тренувальний процес футболісток у підготовчому періоді складався з чотирьох мезоциклів – втягувального (обсяг навантажень
810 хв, сумарна величина навантажень – 4362 бали; структура навантажень – 75,1 %
аеробних, 18,9 % змішаних і 6,0 % анаеробних алактатних), базового розвивального (обсяг навантажень 1020 хв, сумарна величина навантажень – 7683 бали; структура
навантажень – 44,7 % аеробних, 38,2 % змішаних, 13,3 % анаеробних алактатних і 3,7 %
анаеробних гліколітичних), контрольно-підготовчого (обсяг навантажень 1110 хв, сумарна величина навантажень – 8776 балів; структура навантажень – 38,2 % аеробних, 42,4 % змішаних, 11,0 % анаеробних алактатних і 8,4 % анаеробних гліколітичних) та
передзмагального (обсяг навантажень 1190 хв, сумарна величина навантажень – 8944 бали; структура навантажень – 32,1 % аеробних, 61,3 % змішаних, 3,5 % анаеробних алактатних і 3,0 % анаеробних гліколітичних). Висновки. Загальний обсяг тренувальних навантажень футболісток у підготовчому періоді складає 4130 хв, з яких 45,3 % складають навантаження аеробної спрямованості, 42,2 % – змішаної аеробно-анаеробної спрямованості, 8,5 % – анаеробної алактатної і 4,0 % – анаеробної гліколітичної спрямованості.

Біографії авторів

Дмитро Цись, Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Наталія Хлус, Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Наталія Цись, Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

асистент

Посилання

Вознюк, Т.В., Галайдюк, М.А., & Свірщук, Н.С. (2018). Управління підготовкою кваліфікованих баскетболісток на основі програмування та моделювання

тренувального процесу в підготовчому періоді. Теоретико-методичні основи управління процесом підготовки спортсменів різної кваліфікації: колективна

монографія; за заг. ред. В. М. Костюкевича. Вінниця: ТОВ «Планер», 190-201.

Гончаренко, В.І. (2013). Удосконалення фізичної підготовки висококваліфікованих спортсменок різного амплуа в хокеї на траві в річному тренувальному циклі: автореф. канд. наук з фіз. виховання і спорту. Львів.

Донець, І.О. (2012). Моніторинг фізичної підготовленості футболісток дитячо-юнацької спортивної школи у навчально-тренувальному процесі: автореф. дис. канд. пед. наук. Чернігів.

Костюкевич, В.М. (2017). Одноцикловое построение тренировочного процесса в хоккее натраве. Здоровье, спорт, реабилитация, 2, 37-43.

Матвеев, Л.П. (1964). Проблема периодизации спортивной тренировки. М.: Физкультура и спорт.

Платонов, В.Н. (2013). Периодизация спортивной тренировки. Общая теория и её практическое применение. Киев: Олимпийская литература.

Самусь, А.І. (2017). Адаптація футболісток студентських команд до тренувальних навантажень. Фізична культура, спорт та здоров’я нації: збірник наукових праць, 3 (22), 396-400.

Стасюк, В.А. (2019). Програмування тренувального процесу кваліфікованих футболістів у річному макроциклі : автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання та спорту. Дніпро.

Стасюк, І.І. (2014). Побудова тренувального процесу висококваліфікованих гравців у мініфутболі в річному циклі підготовки: автореф. канд. наук з фіз. виховання і спорту: Дніпропетровськ,

Цись, Д.І., Хлус, Н.О., & Цись, Н.О. (2020). Диференційований підхід до фізичної підготовки футболісток студентських команд на спеціально-підготовчому етапі підготовчого періоду. Спортивні ігри, 4 (18), 106-115. doi: 10.15391/si.2020-4.10

Шамардін, В.М. (2013). Технологія управління системою багаторічної підготовки футбольних команд вищої кваліфікації: автореф. дис. докт. наук з фіз. вих. і спорту. Львів.

Щепотіна, Н. (2017). Обґрунтування ефективності впровадження модельних тренувальних завдань для фізичної підготовки кваліфікованих волейболісток. Актуальні проблеми фізичного виховання та методики спортивного тренування, 1, 89-92.

Щепотіна, Н.Ю. (2016). Побудова мікроциклів підготовки кваліфікованих волейболісток на основі модельних тренувальних завдань. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 15. «Науковопедагогічні проблеми фізичної культури. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 1 (70) 16, 239-243.

Bompa, T.O., & Haff, G.G. (2009). Periodization: Theory and Methodology of Training. Champaign, IL, USA: Human Kinetics.

Dillern, T., Ingebrigsten, J., & Shalfawi, S. (2012). Aerobic capacity and anthropometric characteristics of elite-recruit female soccer players. Serbian Journal of Sports Sciences, 6 (2), 43-49.

Kostiukevych, V., Lazarenko, N., Shchepotina, N., Poseletska, K., Stasiuk, V., Shynkaruk, O., Borysova, O., Denysova, L., Potop, V., Vozniuk, T., Dmytrenko, S., Kulchytska, I., Konnova, M., & Iakovenko, O. (2019). Programming of the training process of qualified football players in the competitive period of the macrocycle. Journal of Physical Education and Sport, 19 (SI6), 2192–2199. https://doi.org/10.7752/jpes.2019.s6329

Kostiukevych, V., Shchepotina, N., Shynkaruk, O., Koliadych, Y., Hatsoieva, L., Voronova, V., Vozniuk, T., Kaplinskyi, V., Diachenko, A., Chernyshenko, T., & Konnova, M. (2020).

Highly qualified grass hockey sportswomen’s adaptation to training intensity in the macrocycle preparatory period. Journal of Physical Education and Sport, 20 (SI 1), 385 - 394, 2020. https://doi.org/10.7752/jpes.2020.s1055

Kostyukevich, V.M. (2013). The construction of the training process highly skilled athletes in soccer and field hockey in the annual cycle of training. Pedagogics, psychology, medicalbiological problems of physical training and sport, 8, 51-55.

Kozina, Z.L., Prusik, K., & Prusik, K. (2015). The concept of individual approach in sport. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 19(3), 28-37. doi.org/10.15561/18189172.2015.0305

Kozina, Zh., Sobko, I., Bazulyuk, T., Ryepko, O., Lachno, O., & Ilnitskaya, A. (2015). The applying of the concept of individualization in sport. Journal of Physical Education and Sport, 15(2), 172. doi:10.7752/jpes.2015.02027

Malikova, A.N., Doroshenko, E. Yu., Symonik, A. V., Tsarenko, E. V., & Veritov, A. I. (2018). The ways of improvement special physical training of high-qualified women volleyball players in competitive period of annual macrocycle. Physical Education Of Students, 22(1), 38-44. doI:10.15561/20755279.2018.0106.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-18

Як цитувати

Цись, . Д., Хлус, . Н., & Цись, . Н. (2023). Структура та зміст тренувального процесу футболісток студентських команд у підготовчому періоді річного циклу підготовки. Спортивні ігри, (2(20), 134–143. https://doi.org/10.15391/si.2021-2.13

Номер

Розділ

Статті