Інформаційні технології вивчення регбі-5 у середній школі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2020-1.07

Ключові слова:

регбі-5, учні, школа, інформаційні технології, функціональний стан

Анотація

У статті розглядаються основні аспекти впливу рухової гри регбі-5 на функціональні показники учнів середньої школи. Описаний алгоритм застосування комп’ютерної навчальної мультимедійної програми на заняттях з фізичної культури у учнів середньої школи в рамках викладання навчального модуля з регбі-5. Мета: дослідити вплив
рухової гри регбі-5 на функціональний стан учнів 10-11 років та можливості використання інформаційних технологій при впровадженні рухової гри регбі-5 у фізичне виховання школярів. Методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, методи інформаційного моделювання, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, контрольні
тестування, анкетування, методи математичної статистики. Результати: в дослідженні брали участь учні 10-11 років, впроваджено регбі-5 на 15 уроках фізичної культури; комп’ютерна навчальна мультимедійна програма використовувалася для теоретичної підготовки з регбі-5; розробка призначена для підвищення рівня функціонального стану організму школярів, факторний аналіз виявив дві основні групи факторів впливу на організм
учнів під час занять регбі-5, які вказують, що заняття регбі-5 позитивно впливають на формування дитячого організму. Висновки: доведено ефективність застосування інноваційної методики вивчення рухової гри регбі-5; досліджено рівень фізичного розвитку, фізичної підготовленості та функціональний стан у учнів середньої школи; факторний аналіз визначив дві групи факторів, які сприяли покращенню роботи серцево-судинної системи організму досліджуваних; встановлено, що у школярів, які займалися баскетболом частота серцевих скорочень відновився на 75%, у учнів, які займалися регбі-5, частота серцевих скорочень відновився після закінчення уроку на 95%.

Біографії авторів

Людмила Філенко, Харківська державна академія фізичної культури

к. фіз. вих., доцент

Олена Церковна, Харківський національний університет радіоелектроніки

к. фіз. вих., доцент

Посилання

Ашанін, В. С., Філенко, Л. В., Філенко, І. Ю., & Полторацька, Г. С. (2017). Оптимізація засобів фізичного виховання при підготовці учнів та студентів 15-17 років з

використанням інформаційних технологій. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, 143, 3-7.

Пасько, В. В. (2017). Вдосконалення тренувального процесу регбістів на основі застосування моделей фізичної та технічної підготовленості. Спортивні ігри, 1, 38-40.

Пасько, В. В., Подоляка, О. Б., Мартиросян, А. А., & Філенко, І. Ю. (2012). Регбіліг як пріоритетний вид спорту для України. Слобожанський науково-спортивний вісник, 4(31), 165-168.

Помещикова, І. П., & Філенко, Л. В. (2019). Вдосконалення тактичної підготовки юних баскетболістів 14-16 років засобами інформаційних технологій. Спортивні ігри, 1 (11), 73, 41-48. doi: 10.15391/si.2019-3.05

Помещикова, І. П., Кадигроб, Я. Г., Коваль, М. В., & Мальцева, Т. Н. (2016). Вплив рівня функцій уваги на ігрові показники баскетболістів 12–13 років. Спортивні ігри, 2, 46-44.

Філенко, Л. В., & Несен, О. О. (2018). Інформатизація підготовки студентів-гандболістів засобами мультимедійної комп’ютерної програми «Гандбол». Спортивні ігри, 1(7), 54-61.

Ashanin, V., Filenko, L., Pasko, V., Tserkovna, O., Filenko, I., Poltoratskaya, A., & Mulyk, K. (2018). Implementation practices of the Rugby-5 into the physical education of schoolchildren 12-13 years old using information technology. Journal of Physical Education and Sport, 18(2), 762-768. doi:10.7752/jpes.2018.02112

Bykova, O., Druz, V., Pomeshchikova, I., Strelnikova, E., Strelnikov, G., Melnyk, A., & Shyriaieva, I. (2017). Changes of technical preparedness of handball players of 13-14 years old under the influence of exercises of the coordination orientation. Journal of physical education and sport, 17, 3, 1899-1905.

Filenko, L., Ashanin, V., Pasko, V., Tserkovna, O., Filenko, I., Dzhym, V., & Tykhorskyi, O. (2018). Introduction of the physical game rugby-5 into the physical education of students by means of information technology. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(3), 1293-1302.

Filenko, L., Poltoratska, G., & Sadovyi, A. (2014). Algorithmic foundations of creation computer program of analysis of physical training of students of 5-11 grades evaluations. Slobozhanskyi herald of science and sport, 3(41), 38-45.

Filenko, L. V., Filenko, I. U., & Martirosyan, A. A. (2013). Research of indexes of physical development, physical preparedness and functional state of students aged 10-11 years under the influence of engagement in rugby-5. Pedagogika, psihologia ta mediko-biologicni problemi fizicnogo vihovanna i sportu, 6,30, 53-58. doi: 10.6084/m9.figshare.714940

Kozina, Z., Ol'khovyj, O., & Temchenko, V. (2016). Influence of information technologies on technical fitness of students in sport-oriented physical education. Physical education of students, 20(1), 21-28. doi:10.15561/20755279.2015.0603

Iermakov, S., Kozina, Z., Ceslitska, M., Mushketa, R., Krzheminski, M., & Stankevich, B. (2016). Razrabotka kompyuternyih programm dlya opredeleniya psihofiziologicheskih vozmozhnostey i svoystv nervnoy sistemyi lyudey s raznyim urovnem fizicheskoy aktivnosti.

Zdorov’â, sport, reabìlìtacìâ, 1, 14-19.

Pasko, V., Rovniy, A., Nesen, O., Ashanin, V., Filenko, L., Okun, D., Shevchenko, O., Dzhym, V., & Pilipko, O. (2019) Efficiency of performing rugby's technical elements depending on the speed and strength quality level of 16-18-year-old rugby players. Journal of Physical Education and Sport, 19(1), 546-551. doi:10.7752/jpes.2018.02112

Rovniy, A., Pasko, V., Karpets, L., Nesen, O., Ashanin, V., Filenko, L., Pomeshchikova, I., Mukha,V., Korsun, S. & Shaposhnikova, I. (2018). Special aspects of preparation of student`s teams for competitions in Rugby. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, 9(4), 1402-1413.

Rovniy, A., Pasko, V., Nesen, O., Tsos, A., Ashanin, V., Filenko, L., Karpets, L., & Goncharenko, V. (2018). Development of coordination abilities as the foundations of technical preparedness of rugby players 16-17 years of age. Journal of Physical Education and Sport, 18(4), 1831-1838. doi:10.7752/jpes.2018.s4268

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-14

Як цитувати

Філенко, . Л., Церковна, . О., & Філенко, . І. (2024). Інформаційні технології вивчення регбі-5 у середній школі. Спортивні ігри, (1(15), 74–84. https://doi.org/10.15391/si.2020-1.07

Номер

Розділ

Статті