Розвиток влучності у старших дошкільників у процесі проведення спортивних та рухливих ігор

Автор(и)

  • Світлана Тітаренко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0001-5544-3376
  • Юлія Бабачук Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0002-8851-924X

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-2.06

Ключові слова:

влучність, спортивні ігри, рухливі ігри, старші дошкільники, рівень розвитку влучність, система роботи

Анотація

В статті здійснено аналіз досліджень з проблеми розвитку влучності у
дітей старшого дошкільного віку в процесі проведення спортивних та рухливих ігор.
Зазначається, що ігри з елементами спорту є одним із ефективних засобів фізичного
удосконалення, формування в дітей дошкільного віку рухових умінь та навичок, а також
рухових здатностей, зокрема влучності. Подано характеристику рухової здатності
влучності, як здібності потрапляти в ціль при будь якій маніпуляції предметом. У
дошкільників влучність можна визначити за допомогою кидання м’яча в ціль, забивання його у ворітця або прокочування, метання мішечків. Розвивати влучність можна за допомогою рухливих ігор, ігор з м’ячем та ігор спортивного характеру. Зазначається, що влучність тісно пов’язана з окоміром. Також важливими передумовами розвитку влучності є орієнтування у просторі та координація рухів, вміння узгоджувати свої рухи з поставленими перед дитиною завданнями. Встановлено, що влучність має наступні компоненти: прийняття пози; прицілювання; налаштування дихання та інших вегетативних систем; виконання фінального зусилля. Розроблено критерії дослідження рівня розвитку влучності у старших дошкільників (кількість, точність та швидкість). Визначено загальний рівень розвитку влучності у дітей старшого дошкільного віку. Розроблено систему роботи з розвитку влучності у старших дошкільників засобом спортивних та рухливих ігор. В процесі реалізації означеної системи роботи враховувалися наступні принципи: емоційності, доступності, врахування попереднього ігрового досвіду дітей, індивідуалізації, диференціації. Перевірено ефективність запропонованої системи роботи з розвитку влучності у старших дошкільників в процесі проведення спортивних та рухливих ігор. Встановлено, що спортивні та рухливі ігри є дієвим засобом розвитку влучності у дітей старшого дошкільного віку.

Біографії авторів

Світлана Тітаренко , Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
дошкільної педагогіки і психології

Юлія Бабачук , Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

асистент кафедри теорії і методики фізичного
виховання

Посилання

Адашкявичене, Э.Й. (2001). Спортивные игры и упражнения в детском саду. Москва: Просвещение.

Бабачук, Ю.М. (2016). Стан процесу організації навчання старших дошкільників ігор з елементами спорту. Вісник Камянець-Подільського національного університет імені Івана Огієнка. Педагогічні науки. Камянець-Подільський, 9, 38-46.

Богініч, О.Л., & Бабачук, Ю.М. (2014). Рухливі ігри та ігрові вправи з елементами спортивних ігор для дітей старшого дошкільного віку: методичний посібник.

Тернопіль: Мандрівець.

Вільчковський, Е.С. (1998). Критерії оцінювання стану здоров’я, фізичного розвитку та рухової підготовленості дітей дошкільного віку. Київ: ІЗМН.

Вільчковський, Е.С., & Курок, О.І. (2019). Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: підручник. Суми: ПФ «Видавництво «Університетська книга.

Волошина, Л. (2005). Современная методология обучения играм с элементами спорта. Дошкольное воспитание, 11, 17-20.

Кожухова, Н.Н., Рыжкова, Л.А., & Самодурова, М.М. (2002). Воспитатель по физической культуре в дошкольных учреждениях: учеб. пособ. / под ред. С.А. Козловой. Москва: Издательский центр «Академия».

Конох, О.Є. (2014). Комплексне використання засобів спортивних ігор у підвищенні фізичного стану дітей 5-6 років: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02. Дніпропетровськ.

Осокина, Т.И., Тимофеева, Е.А., & Рунова, М.И. (1999). Физкультурное и спортивно-игровое оборудование для дошкольных образовательных учреждений. Моcква: Мозаика-Синтез.

Степаненкова, Э.Я. (2006). Теория и методика физического воспитания и развития ребенка: учеб.пособие для студ. высш. учеб. заведений. 2-е изд., испр. Москва: Издательский центр «Академия».

Чепуркина, A.A. (1997). Использование элементов мини-гандбола в физическом воспитании старших дошкольников: дис. канд. пед. наук. Краснодар.

Шебеко, В.Н. (2010). Теория и методика физического воспитания детей дошкольного возраста. Минск: Высшая школа.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-20

Як цитувати

Тітаренко , С. ., & Бабачук , Ю. (2023). Розвиток влучності у старших дошкільників у процесі проведення спортивних та рухливих ігор. Спортивні ігри, (2(24), 51–63. https://doi.org/10.15391/si.2022-2.06

Номер

Розділ

Статті