Розвиток влучності у старших дошкільників у процесі проведення спортивних та рухливих ігор
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2022-2.06Ключові слова:
влучність, спортивні ігри, рухливі ігри, старші дошкільники, рівень розвитку влучність, система роботиАнотація
В статті здійснено аналіз досліджень з проблеми розвитку влучності у
дітей старшого дошкільного віку в процесі проведення спортивних та рухливих ігор.
Зазначається, що ігри з елементами спорту є одним із ефективних засобів фізичного
удосконалення, формування в дітей дошкільного віку рухових умінь та навичок, а також
рухових здатностей, зокрема влучності. Подано характеристику рухової здатності
влучності, як здібності потрапляти в ціль при будь якій маніпуляції предметом. У
дошкільників влучність можна визначити за допомогою кидання м’яча в ціль, забивання його у ворітця або прокочування, метання мішечків. Розвивати влучність можна за допомогою рухливих ігор, ігор з м’ячем та ігор спортивного характеру. Зазначається, що влучність тісно пов’язана з окоміром. Також важливими передумовами розвитку влучності є орієнтування у просторі та координація рухів, вміння узгоджувати свої рухи з поставленими перед дитиною завданнями. Встановлено, що влучність має наступні компоненти: прийняття пози; прицілювання; налаштування дихання та інших вегетативних систем; виконання фінального зусилля. Розроблено критерії дослідження рівня розвитку влучності у старших дошкільників (кількість, точність та швидкість). Визначено загальний рівень розвитку влучності у дітей старшого дошкільного віку. Розроблено систему роботи з розвитку влучності у старших дошкільників засобом спортивних та рухливих ігор. В процесі реалізації означеної системи роботи враховувалися наступні принципи: емоційності, доступності, врахування попереднього ігрового досвіду дітей, індивідуалізації, диференціації. Перевірено ефективність запропонованої системи роботи з розвитку влучності у старших дошкільників в процесі проведення спортивних та рухливих ігор. Встановлено, що спортивні та рухливі ігри є дієвим засобом розвитку влучності у дітей старшого дошкільного віку.
Посилання
Адашкявичене, Э.Й. (2001). Спортивные игры и упражнения в детском саду. Москва: Просвещение.
Бабачук, Ю.М. (2016). Стан процесу організації навчання старших дошкільників ігор з елементами спорту. Вісник Камянець-Подільського національного університет імені Івана Огієнка. Педагогічні науки. Камянець-Подільський, 9, 38-46.
Богініч, О.Л., & Бабачук, Ю.М. (2014). Рухливі ігри та ігрові вправи з елементами спортивних ігор для дітей старшого дошкільного віку: методичний посібник.
Тернопіль: Мандрівець.
Вільчковський, Е.С. (1998). Критерії оцінювання стану здоров’я, фізичного розвитку та рухової підготовленості дітей дошкільного віку. Київ: ІЗМН.
Вільчковський, Е.С., & Курок, О.І. (2019). Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: підручник. Суми: ПФ «Видавництво «Університетська книга.
Волошина, Л. (2005). Современная методология обучения играм с элементами спорта. Дошкольное воспитание, 11, 17-20.
Кожухова, Н.Н., Рыжкова, Л.А., & Самодурова, М.М. (2002). Воспитатель по физической культуре в дошкольных учреждениях: учеб. пособ. / под ред. С.А. Козловой. Москва: Издательский центр «Академия».
Конох, О.Є. (2014). Комплексне використання засобів спортивних ігор у підвищенні фізичного стану дітей 5-6 років: автореф. дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02. Дніпропетровськ.
Осокина, Т.И., Тимофеева, Е.А., & Рунова, М.И. (1999). Физкультурное и спортивно-игровое оборудование для дошкольных образовательных учреждений. Моcква: Мозаика-Синтез.
Степаненкова, Э.Я. (2006). Теория и методика физического воспитания и развития ребенка: учеб.пособие для студ. высш. учеб. заведений. 2-е изд., испр. Москва: Издательский центр «Академия».
Чепуркина, A.A. (1997). Использование элементов мини-гандбола в физическом воспитании старших дошкольников: дис. канд. пед. наук. Краснодар.
Шебеко, В.Н. (2010). Теория и методика физического воспитания детей дошкольного возраста. Минск: Высшая школа.