Ефективність застосування тренувальних вправ воротарів в процесі підготовки висококваліфікованих ватерполістів, які виконують функції центральних захисників

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-1.04

Ключові слова:

ватерполісти, центральні захисники, показники, спеціальна плавальна підготовленість, технічна підготовленість, підготовка, тренувальні вправи воротарів, ефективність

Анотація

Мета: визначити ефективність застосування тренувальних вправ воротарів у процесі підготовки висококваліфікованих ватерполістів, що виконують функції
центральних захисників. Матеріал та методи: теоретичний аналіз та узагальнення
літературних джерел, педагогічний експеримент, тестування показників спеціальної
плавальної та технічної підготовленості, методи математичної статистики. Контингент
обстежуваних склали висококваліфіковані ватерполісти, що мали ігрове амплуа
центральних захисників. Рівень їхньої спортивної кваліфікації відповідав званню «Майстер спорту України з водного пола». Результати: визначені особливості побудови
тренувального процесу центральних захисників у підготовчому періоді річного циклу
підготовки; розроблено програму тренувальних занять для висококваліфікованих
ватерполістів, які виконують функції центральних захисників, з елементами підготовки
воротарів; експериментально обґрунтовано, що використання тренувальних вправ
воротарів в процесі підготовки ватерполістів високої кваліфікації, що мають ігрове амплуа центральних захисників, сприяє покращенню параметрів спеціальної плавальної та технічної підготовленості; доведено, що застосування розробленої методики підготовки центральних захисників позитивно впливає на рівень їхніх швидкісно-силових здібностей. Висновки: використання в тренувальному процесі висококваліфікованих ватерполістів, що виконують функції центральних захисників, елементів підготовки воротарів сприяє покращенню показників спеціальної плавальної та технічної підготовленості, що відображається в результатах тестів «10 перекладок» (0,36 с, р<0,05), «10 вистрибувань» (1,05 с, р>0,05), «100 м кролем на грудях» (0,58 с, р>0,05), «дальність кидка» (1,50 м, р<0,05), «основний кидок з місця» (1,00 разів, р<0,05), «4х25 метрів ведення м’яча» (0,79 с, р<0,05); застосування тренувальних вправ воротарів в процесі підготовки висококваліфікованих центральних захисників є доцільним з метою покращення їхніх швидкісно-силових здібностей.

Біографії авторів

Ольга Пилипко, Харківська державна академія фізичної культури

к. пед. н., доцент

Артем Саліхов, Харківська державна академія фізичної культури

студент

Посилання

Давыдов, В.Ю. (2007). Водное поло : учебное пособие. Волгоград : ВГАФК.

Дорошенк, Э.Ю. (2013). Управление технико-тактической деятельностью в командных спортивных играх : монография. Запорожье

Евпак, Н. (2016). Управление соревновательной деятельностью команды в водном поло. Спортивний вісник Придніпров’я, 2. 61-65.

Колосов, Ю.В. (2003). Подготовка ватерполиста. Москва,

Матвеев, Л.П. (2002). Теория спорта : монография. Москва : Советский спорт.

Михайлов, В.В., & Минченко В.Г. (2008). Распределение тренировочной нагрузки в годичных циклах подготовки спортсменов. Теория и практика физической культуры, 3, 23-26.

Пилипко, О.А., & Попрошаев, А.В. (2001). Особенности структуры специальной подготовленности ватерполистов 14-15 лет в зависимости от игрового амплуа. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 7, 36-40.

Пилипко, О.А., & Попрошаев, А.В. (2007). Совершенствование системы управления тренировочным процессом юных ватерполистов на основе анализа структуры специальной подготовленности: метод. реком. для студ., слушателей ФПК ин-тов физ. культуры, тренеров ДЮСШ по водному поло. Харьков.

Платонов, В.Н. (1997). Общая теория подготовки спортсменов в олимпийском спорте : учеб. для студентов вузов физ. воспитания и спорта. Киев : Олимпийская литература.

Платонов, В.Н. (2015). Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев: Олимпийская литература.

Пуцило, О.Б. (2002). Особливості спеціальної плавальної підготовленості кваліфікованих ватерполістів в залежності від ігрового амплуа. Педагогіка, психологія та медикобіологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 15, 17-23.

Рыжак, М.М. (2002). Водное поло. Москва : Олимпийская панорама.

Фролов, С. Н., & Чистова, Н.А. (2018). Многолетняя спортивная тренировка в водном поло (этап спортивной специализации): учеб. пособие. Москва : РГУФКСМиТ.

Шинкарук, О.А. (2011). Відбір спортсменів і орієнтація їх підготовки в процесі багаторічного вдосконалення (на матеріалі олімпійських видів спорту) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт». Київ.

Шкребтій, Ю.М. (2005). Управління тренувальними і змагальними навантаженнями спортсменів високого класу. Київ, автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт». Київ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-27

Як цитувати

Пилипко, . О., Пилипко, . А., & Саліхов, . А. (2023). Ефективність застосування тренувальних вправ воротарів в процесі підготовки висококваліфікованих ватерполістів, які виконують функції центральних захисників. Спортивні ігри, (1(23), 33–42. https://doi.org/10.15391/si.2022-1.04

Номер

Розділ

Статті