Напрямки вдосконалення тренувального процесу юних тенісистів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-4.04

Ключові слова:

юні тенісисти, методика тренування, спортивна підготовка

Анотація

Одним із завдань тренера з тенісу є поступове підвищення ефективності
гри юного спортсмена. Для його реалізації застосовують ряд методів і стратегій
тренування, що передбачають застосування різних засобів загальнопедагогічного,
спеціального спортивного та технічного характеру. Метою роботи є аналіз методичних
особливостей сучасної підготовки юних тенісистів. Методи дослідження: аналіз даних
наукових та методичних джерел в електронних базах даних Scholar Google, Scopus, Web of Science. Ключовими словами та фразами у пошуку були такі: «методи підготовки юних
тенісистів», «методи тренування у тенісі», «тренування юних тенісистів», «методика
підготовки юних тенісистів». З 78 публікацій, знайдених у рецензованих наукових журналах, було відібрано 20, які відповідали меті дослідження. Проаналізовані статті були як оглядовими, так і містили оригінальні дослідження. Результати. У зв’язку зі збільшенням змагальної практики у юному віці, спостерігається зменшення часу, який передбачено для розвитку рухових якостей тенісистів. Разом із тим час, який залишається, найбільше використовується для розвитку спеціалізованих навичок гри у теніс. Такий перебіг тренувального процесу протирічить раціональному розвитку організму та фізичних якостей юних гравців. Проте саме формування міцного «фундаменту» загальної фізичної підготовленості є запорукою успіху спортивної кар’єри. Вочевидь, має змінюватися і традиційних підхід до розвитку фізичних якостей юних тенісистів. Перспективними методологічними підходами у навчально-тренувальному процесі юних гравців слід вважати оптимізацію фізичної та техніко-тактичної підготовки із застосуванням інтегрального, колового та фітнес-тренування, а також використання сучасних технічних засобів спрямованих на освоєння спеціальних рухових навичко тенісистів, забезпечення контролю та зворотного зв’язку в тренувальному процесі, а також таких, що доповнюють процес підготовки. Висновки. Розробка методології тренінгу з тенісу виражається у формі альтернативних стилів тренувань або у використанні нових інструментів та обладнання на тренуваннях. У випадку ефективності такі підходи впливають на тренерську практику і можуть покращити тренувальний процес. Однак в плані вдосконалення підготовки юних
тенісистів необхідно звертати увагу на нововведення, враховуючи особливості розвитку
дитячого організму, формування тенісних навичок та відповідність обраних засобів
кінематичному зразку рухової дії.

Біографія автора

Андрій Єфременко, Харківська державна академія фізичної кульутри

к.фіз.вих., доцент

Посилання

Динь, Хунг Чыонг (2013). Применение комплексного метода подготовки начинающих теннисистов. Физ. культура: воспитание, образование, тренировка, 2, 46-48.

Лапицький, В.О., Міщенко, О.В., & Скрипка, І.М. (2017). Обґрунтування ефективності методики тренувального процесу юних тенісистів. Вісник Чернігівського

національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 2(147), 192-194.

Морозова, Л.В., Медведев, А.В., & Савенков, Г.И. (2019). Факторы, определяющие необходимость использования фитнес-тенниса для улучшения общефизической подготовки юных теннисистов. Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта, 7(173), 131-133.

Ноздрачева, А.В., & Степанова, М.Е. (2019) Сравнительный анализ подготовки юных теннисистов в различных странах мира. Актуальные научно-методические проблемы подготовки спортсменов в игровых видах спорта : Материалы Всероссийской научнопрактической конференции с международным участием, 97-99.

Прокопенко, А.О., & Константиновська, Н.О. (2021). Особливості використання рухливих ігор на етапі початкової підготовки тенісистів. Перспективи, проблеми та наявні здобутки розвитку фізичної культури і спорту в Україні : матеріали ІV Всеукр. електронної конференції «COLOR OF SCIENCE», Вінниця, 239-242.

Собко, І.М., Улаєва, Л.О., & Кушнір, Ю.В. (2019). Застосування технічних пристроїв у тренувальному процесі тенісистів початкового етапу навчання. Технології збереження здоров’я, реабілітація і фізична терапія : Збірник статей XII міжнародної наукової конференції, Харків-Торунь, 196-200.

Трачук, С.В., Давиденко, Е.В., Савельєва, А.В. (2012). «Особливості організації та використання засобів міні-тенісу у фізичному вихованні молодших школярів», Слобожанський науково-спортивний вісник, 3, 42-46.

Чехівська, Ю.С. & Гуренко, О.А. (2020). «Особливості етапів тренувального процесу в багаторічній підготовці тенісистів», Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова, 3(123), 168-172. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2020.3(123).31

Чжан, Сяоцюань. (2012). Начальная подготовка детей 6-10 лет в теннисе на основе эргономического похода. [Дисс. канд. пед. наук]. Санкт-Петербург.

Якубовский, В.С., Якубовский, Г.С., & Иванова, Т.С. (2012). «Адаптационные изменения в детском теннисе по программе международной теннисной ассоциации ITF «10 и младше», Физическая культура: образование, воспитание, тренировка, 6, 71-72.

Anderson, K. (2007). «United States tennis association project 36/60», Coaching & Sport Science Review, 42, 17.

Chalakov, M. (2020). «Optimizing the control of technical performance of forehand stroke among 12-year old tennis players using martin’s sigma method», Trakia Journal of Sciences, 18, 682-688. doi:10.15547/tjs.2020.s.01.110

García-González, L., Moreno, A., Gil, A., Moreno, M., & Villar, F. (2014). «Effects of Decision Training on Decision Making and Performance in Young Tennis Players: An Applied Research», Journal of Applied Sport Psychology, 26, 426-440.doi.org/10.1080/10413200.2014.917441

Gimenez-Egido, J.M., Ortega-Toro, E., Palao, J.M., Verdú-Conesa, I., & Torres-Luque, G. (2020). «Effect of Modification Rules in Competition on Technical-Tactical Action in Young Tennis Players (Under-10)», Frontiers in psychology, 10, 2789. doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02789

Kozina, Z., Yevtyfiieva, I., Muszkieta, R., Krzysztof, P., & Podstawski, R. (2020). «General and individual factor structure of complex preparation of young tennis players of 10-12 years», Journal of Physical Education and Sport, 20, 1242-1249. DOI:10.7752/jpes.2020.s2173

Le Noury, P., Buszard, T., Reid, M., & Farrow, D. (2021). «Examining the representativeness of a virtual reality environment for simulation of tennis performance», Journal of Sports Sciences, 4, 412-420. doi.org/10.1080/02640414.2020.1823618

Šlosar, L., de Bruin, E.D., Fontes, E.B., Plevnik, M., Pisot, R., Simunic, B., & Marusic, U. (2021). «Additional Exergames to Regular Tennis Training Improves Cognitive-Motor Functions of Children but May Temporarily Affect Tennis Technique : A Single-Blind Randomized Controlled Trial», Frontiers in psychology, 12, 611382. doi.org/10.3389/fpsyg.2021.611382

Yevtyfiieva, I.I., Korobeinik, V.A., & Kolisnychenko, A.O. (2020). «The influence of training loads of technical and tactical training on the cardiovascular system of tennis players 10-12 years», Health, sport, rehabilitation, 5(4), 23-32. doi.org/10.34142/HSR.2019.05.04.03

Yıldız, S. (2018). «Relationship between Functional Movement Screen and Athletic Performance in Children Tennis Players», Universal Journal of Educational Research, 6, 1647-1651. DOI: 10.13189/ujer.2018.060803

Yildiz, S., Pinar, S., & Gelen, E. (2019). «Effects of 8-Week Functional vs. Traditional Training on Athletic Performance and Functional Movement on Prepubertal Tennis Players», Journal of strength and conditioning research, 33(3), 651-661. DOI: 10.1519/JSC.0000000000002956

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-13

Як цитувати

Єфременко, . А. . (2023). Напрямки вдосконалення тренувального процесу юних тенісистів. Спортивні ігри, (4(22), 45–54. https://doi.org/10.15391/si.2021-4.04

Номер

Розділ

Статті