Вплив занять міні-футболом у процесі фізичного виховання в умовах закладів вищої освіти на фізичний стан студенток

Автор(и)

  • Дмитро Цись Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0002-1137-7060
  • Наталія Хлус Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0001-9860-1047
  • Наталія Цись Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко, Україна https://orcid.org/0000-0001-5069-3659

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2021-4.07

Ключові слова:

міні-футбол, фізичний стан, студентки, морфофункціональна діагностика, скелетна мускулатура, вміст жиру, проби Штанге та Генчі

Анотація

Мета роботи – визначити вплив занять міні-футболом у процесі фізичного
виховання в умовах закладів вищої освіти на фізичний стан студенток. Матеріал та
методи дослідження. В дослідженні взяли участь 29 студенток 1-2 курсів Глухівського
національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, які відвідували
факультативні заняття фізичного виховання з міні-футболу. Методи дослідження:
теоретичний аналіз науково-методичної і спеціальної літератури, морфофункціональна
діагностика, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати.
Досліджувані студентки основної групи систематично відвідували заняття з міні-футболу, зміст яких складали три компоненти: 1) навчаючі програми формування рухових умінь і навичок (особливістю цих програм були спеціально підібрані підвідні вправи та відповідний алгоритм їх застосування); 2) тренувальні програми розвитку фізичних якостей (зміст цих програм складали як специфічні для міні-футболу засоби, так і неспецифічні; компоненти фізичного навантаження були оптимальними для спрямованого розвитку відповідних якостей; на заняттях для підвищення інтересу та мотивації студенток використовувався сучасний інвентар); 3) рухливі ігри як засіб загальної фізичної підготовки студенток (ігри підбиралися підвідні до міні-футболу, відповідали віку досліджуваних студенток; використовувалися для підвищення емоційного фону заняття). За результатом морфофункціональної діагностики наприкінці педагогічного експерименту в студенток основної групи було виявлено перерозподіл компонентів складу маси тіла в бік збільшення м’язового та зменшення жирового, покращення функції дихальної та серцево-судинної систем. Висновки. Впровадження розробленої програми занять з міні-футболу сприяло статистично достовірному покращенню більшості показників фізичного стану студенток основної групи в межах від 0,9 до 4,2 % (р<0,05), що свідчить про її ефективність.

Біографії авторів

Дмитро Цись, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Наталія Хлус, Глухівский національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Наталія Цись, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженко

асистент

Посилання

Гринь, А.Р. (2012). Оздоровчий вплив занять футболом на функціональний стан студентської молоді. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична і спорт», 26, 25-33.

Гузар, В., & Юськів, С. (2020). Вплив занять футболом на формування професійноприкладних фізичних якостей морських фахівців. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 1, 46-50.

Журавльов, С.О. (2019). Підвищення рівня рухової активності студентів ЗВО засобами мініфутболу. Актуальные научные исследования в современном мире, 11-4, 35-40.

Качан, В.В., & Лежньова, О.В. (2019). Формування рухових умінь і навичок з баскетболу в студентів у процесі фізичного виховання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15 «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт», 3 (111) 19, 69-73.

Костюкевич, В.М. (2016). Управление тренировочным процессом футболистов в годичном цикле подготовки: монография. 2-е изд. К.: КНТ, 683.

Момот, О.О., & Шостак, Є.Ю. (2020). Варіативний модуль «Футзал» навчальної програми з фізичної культури для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. Проблеми та перспективи розвитку фізичного виховання, спорту і здоров’я людини : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. (23-24 квітня 2020 р.), 169-172.

Пермяков, О.А., & Грущенко, A. (2020). Активізація рухової активності студентів в умовах пандемії. Гуманітарний вісник Національного університету імені Юрія Кондратюка : зб. наук. праць, 1-2(7), 78-85.

Романюк, В. П. (2007). Комплексна оцінка впливу занять футболом в умовах різних рухових режимів на морфофункціональний розвиток школярів 11–17 років: Автореф. дис. … канд. наук з фіз. вих. і спорту: 24.00.02. Харків, 21.

Самусь, А.І. (2018). Динаміка показників фізичного розвитку та фізичної підготовленості студенток під впливом занять зі спортивних ігор у процесі фізичного виховання в мовах ЗВО. Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини, (11), 317-325.

Хлус, Н.О., Цись, Д.І., & Цись, Н.О. (2020). Корекція фізичного стану студенток у процесі фізичного виховання засобами волейболу. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Серія: Педагогічні науки), 10 (166), 240-245. https://doi.org/10.5281/zenodo.4513841

Щепотіна, Н. (2013). Дослідження взаємозв'язку морфо-функціональних показників волейболісток з рівнем їх фізичної підготовленості. Фізична культура, спорт і здоров'я нації, 15, 428 – 434.

Щепотіна, Н. Ю. (2021). Особливості підготовки здобувачів вищої освіти фізкультурноспортивного профілю в умовах пандемії COVID-19. Revolution changes and innovations in the training of teachers of physical culture and sports: Internship proceedings, June 29 -August 7, 2021, 24-28.

Bielikova, N., Tsos, A., Indyka, S., Contiero, D., Pantik, V., Tomaschuk, O., Dedeliuk, N., & Podubinska, S. (2021). The Motor Activity Status and Students` Self-Assessment of Health During a COVID-19 Pandemic. Sport Mont, 19 (S2), 95-99.https://doi.org/10.26773/smj.210901

Chan, W.K., Leung, K. I., Ho, C. C., Wu, C. W., Lam, K.Y., Wong, N.L., Chan, C. Y. R., Leung, K. M., & Tse, A. C. Y. (2021). Effectiveness of online teaching in physical education during COVID-19 school closures: a survey study of frontline physical education teachers in Hong Kong. Journal of Physical Education and Sport, 21(4), 1622-1628. https://doi.org/10.7752/jpes.2021.04205

Kostiukevich, V., & Shchepotina, N. (2016). Model training tasks as a tool for building the training process of athletes of team game sports. Science in Olympic Sports, 2, 24-31.

Kostiukevych, V., Shchepotina, N., Shynkaruk, O., Koliadych, Y., Hatsoieva, L., Voronova, V., Vozniuk, T., Kaplinskyi, V., Diachenko, A., Chernyshenko, T., & Konnova, M. (2020). Highly qualified grass hockey sportswomen’s adaptation to training intensity in the macrocycle preparatory period. Journal of Physical Education and Sport, 20 (SI 1), 385-394, 2020. https://doi.org/10.7752/jpes.2020.s1055

Mozolev, O., Polishchuk, O., Kravchuk, L., Tatarin, О., Zharovska, О., & Kazymir, V. (2020). Results of monitoring the physical health of female students during the COVID-19 pandemic.Journal of Physical Education and Sport, 20 (SI6), 3280-3287. https://doi.org/10.7752/jpes.2020.s6445

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-13

Як цитувати

Цись, . Д., Хлус, . Н., & Цись, . Н. (2023). Вплив занять міні-футболом у процесі фізичного виховання в умовах закладів вищої освіти на фізичний стан студенток. Спортивні ігри, (4(22), 72–80. https://doi.org/10.15391/si.2021-4.07

Номер

Розділ

Статті