Показники ігрових дій команд-учасниць Rugby World Cup 2023
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2024-2.05Ключові слова:
регбі-15, ігрові показники, груповий етап Rugby World Cup 2023Анотація
Інтерес до дослідження зосереджено на вивченні характеристик змагальної діяльності команд-учасниць Rugby World Cup 2023, спрямованої на виявлення і аналіз сучасних тенденцій та ефективних стратегій в спортивному вимірі. Зазначаючи високий рівень конкуренції, розглядається взаємодія команд, їхні технічні навички, тактичні прийоми та стратегії гри. В контексті змагальної діяльності Rugby World Cup 2023 розкрито фактори, які визначають успіх чи неуспіх команд, що надає підстави для розробки рекомендацій щодо підвищення результативності та підготовки команд у майбутніх матчів. Метою роботи було проаналізувати компоненти змагальної діяльності кращих команд світу з регбі-15 попереднього етапу групи D, а саме: кількісних показників змагальної діяльності команд-учасниць Rugby World Cup 2023. Матеріли і методи дослідження. У нашій роботі використовувались загальноприйняті методи, зокрема: аналіз науково-методичної літератури та джерел Інтернету, аналіз офіційних протоколів ігор, методи математичної статистики; аналіз, синтез і моделювання окремих аспектів змагальної діяльності провідних регбійних команд світу. У даній статті здійснено аналіз компонентів змагальної діяльності п’яти збірних команд групи D учасників Rugby World Cup 2023. Чемпіонат світу проходив у Франції в період з 8 вересня по 28 жовтня 2023 року. В цілому було проаналізовано 10 ігор. У педагогічному дослідженні використані показники змагальної діяльності регбійних команд, що офіційно затверджені Міжнародною федерацією регбі (International Rugby Board, IRB). Зокрема було проаналізовано такі компоненти змагальної діяльності, як: кількість набраних та пропущених очок, кількість занесених та пропущених спроб, кількість передач, кількість ударів ногою по м’ячу. Результати. За результатами дослідження найкращий результат у показнику здобутих очок спостерігався серед регбістів збірної команди Англії та становив 150 ігрових очка; у показнику «кількість пропущених очок» найкращий результат продемонстрували гравці тієї ж збірної команди – 39; найбільшу кількість спроб здійснили переможці групи D, знову ж таки збірної команди Англії – 17; найкращі позиції англійців виявились і в показнику кількості ударів по м’ячу за груповий етап, виконавши 33,75 в середньому за гру. Водночас, за кількістю виконаних передач найкращий показник продемонстрували регбісти збірної команди Аргентини – 622. Висновки. Аналіз компонентів змагальної діяльності доводить, що регбісти збірних команд Англії і Аргентини демонструють перевагу в усіх проаналізованих показниках, що у підсумку призвело до першого та другого місця у групі D попереднього етапу Rugby World Cup 2023.
Посилання
Бикова, О.О. (2016). Зв’язок ефективності змагальної діяльності гандболістів 13-14 років з показниками фізичної підготовленості. Вісник Прикарпатського університету, Фізична культура, 23, 16-20.
Івченко, О.М. (2020). Обґрунтування контролю змагальної діяльності баскетболістів на етапі попередньої базової підготовки. Матеріали XI Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні проблеми та перспективи розвитку фізичного виховання здоров’я і професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту», 19-20 березня 2020 року м. Київ, 182-185.
Квасниця, О. (2023). Аналіз показників змагальної діяльності у стандартних і напівстандартних положеннях провідних збірних команд Європи з регбі-15. Спортивні ігри, 2 (28), 53-60. doi: 10.15391/si.2023-2.05
Квасниця, О.М., & Тищенко, В.О. (2021). Засоби і методи контролю у регбі. Фізичне виховання та спорт, 4, 120-127.
Квасниця, О.М., & Тищенко, В.О. (2022). Фізична підготовка як запорука досягнення високих спортивних результатів у регбі. Фізичне виховання та спорт, 2, 95-101.
Костюкевич, В.М. (2013). Показники фізичної підготовленості спортсменів-командних ігрових видів спорту протягом підготовчого періоду річного макроциклу. Спортивний вісник Придніпров’я, 3 (3), 95–99.
Костюкевич, В.М. (2014). Теорія і методика спортивної підготовки(на прикладі командних ігрових видів спорту): навчальний посібник. Вінниця: Планер.
Костюкевич, В.М. (2017). Теорія і методика спортивної підготовки у запитаннях і відповідях: навчально-методичний посібник. Вінниця: Планер.
Коханець, П. (2017). Аналіз показників змагальної діяльності кваліфікованих футзалістів. Спортивний вісник Придніпров`я, (2), 87-90.
Латишев, М., Квасниця, О., Спесивих, О., & Квасниця, І. (2019). Прогнозування: методи, критерії та спортивний результат. Спортивний вісник Придніпров'я, (1), 39-47.
Лисенчук, Г.А., & Тищенко, В.О. (2020). Технология контроля технико-тактической подготовленности футболистов высокой квалификации. Наука в олимпийском спорте, (1), 52-56.
Мартиросян, А. (2006). Швидкісно-силова підготовка кваліфікаційних регбістів у підготовчому періоді : Автореф. дис. …к.фіз.вих. Харків: ХДАФК.
Пасько, В. (2016). Інноваційні технології удосконалення фізичної та технічної підготовленості регбістів на етапі спеціальної базової підготовки : Автореф. дис. …к.фіз.вих. Дніпропетровськ.
Платонов, В.Н. (2021). Сучасна система спортивного тренування: підручник. Київ: Перша друкарня. 672.
Полищук Д., & Сушко Р. (2020). Вплив селекційної роботи у футболі на ефективність змагальної діяльності команд. Науковий часопис НПУ імені М. П.
Драгоманова, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури, 3(123), 113-119.
Тищенко, В.О, & Лисенчук, Г.А. (2019). Аналіз сучасних підходів до використання інноваційних технологій для вдосконалення спеціальної фізичної та техніко-тактичної підготовки в спорті. Науковий часопис Національного педагогічного університету М.П.Драгоманова, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 6 К (114), 99-104.
Тищенко, В., Соколова, О., & Попов, С. (2019). Совершенствование специальной физической и технической подготовленности волейболисток высокой квалификации. Фізична культура, спорт та здоров'я нації, (8), 218-225.
Cahill, N., Lamb, K., Worsfold, O., Headey, R., & Murray, S. (2013). The movement characteristics of English Premiership rugby union players. Journal of Sports Sciences. V. 31: Issue 3. 229-237. URL: https://doi.org/10.1080/02640414.2012.727456
Eggers, T., Cross, R., Norris, D., Wilmot, L., & Lovell. R. (2022). Impact of Microcycle Structures on Physical and Technical Outcomes During Professional Rugby League Training and Matches. International Journal of Sports Physiology and Performance. V. 17: Issue 5. 755-760. URL: DOI: 10.1123/ijspp.2021-0307
Martyrosyan, Artur, Pasko, Vladlena, Rovnyi, Anatoliy, Ashanin, Volodymyr & Mukha, Volodymyr (2017). An experimental program for physical education of rugby players at the stage of specialized basic training. Slobozhanskiy herald of science and sport, 3(59), 45-50. https://doi.org/10.15391/snsv.2017-3.015
Matthew, R. Blair, Simon, F. Body, & Hayden, G. Croft. (2017). Relationship between physical metrics and game success with elite rugby sevens players. International Journal of Performance Analysis in Sport, 17(4), 418-428. https://doi.org/10.1080/24748668.2017.1348060
Speranza, M.J.A., Gabbett, T.J., Greene, D.A., Johnston, R.D., & Sheppard, J.M. (2017). Changes in Rugby League Tackling Ability During a Competitive Season: The Relationship With Strength and Power Qualities. The Journal of Strength & Conditioning Research, 31(12), 3311-3318. DOI: 10.1519/JSC.0000000000001540
Tim J. Gabbett. (2014). Effects of Physical, Technical, and Tactical Factors on Final Ladder Position in Semiprofessional Rugby League. International Journal of Sports Physiology and Performance. V.9: Issue 4. 680-688. URL: 10.1123/IJSPP.2013-0253