Вивчення думки студентів щодо результатів проходження практики за фахом (на прикладі студентів спортивних спеціалізацій ігрових видів спорту)
DOI:
https://doi.org/10.15391/si.2019-3.07Ключові слова:
студенти, баскетболісти, гандболісти, футболісти, тенісисти, практика за фахом, анкетуванняАнотація
Головна мета і зміст практики полягають в опануванні студентами сучасних засобів, методів і форм організації роботи тренера-викладача з обраного виду спорту, формуванні на базі отриманих знань, умінь і навичок необхідних для здійснення професійної діяльності, прийняття самостійних рішень, виховання постійної необхідності систематичного оновлення своїх знань та творчого потенціалу, а також реалізація його у
практичній діяльності. Мета дослідження – вивчення думки студентів ігрових видів спорту щодо результатів проходження практики за фахом. Методи дослідження. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, анкетування, методи статистичної обробки даних. В анкетуванні прийняли участь 62 студенти 4 курсу ХДАФК ігрових спортивних спеціалізацій: теніс (10 студентів), гандбол (8 студентів), волейбол (14 студентів), баскетбол (14 студентів), футбол (16 студентів). Анкетування проводилося після проходження практики за фахом. Результати дослідження. 58,1 % студентів відзначили, що практика за фахом це їх перший крок до майбутньої професії. 42 %
студентів відповіли, що атмосфера на практиці була формальною, 31 % студентів не мали труднощів під час проходження практики, 64 % студентів переконалися в правильності професійного вибору, 46 % студентів готові у подальшому продовжити свою трудову діяльність на базі практики, 48 % пропонувалося працевлаштування у якості молодого спеціаліста. Можливість закріплення знань і навичок, отриманих за увесь час навчання під час практики студенти оцінили: 38,7 % на «5», 45,2 % – на «4», 12,9 % – на «3», 3,2 % – «2». Можливість перевірки своїх професійних компетенцій: 38,7 % на «5», 38,7 % – на «4», 22,6 % – на «3». Можливість збору і підготовки практичного матеріалу для виконання кваліфікаційної роботи – 54,8 % на «5», 19,4 % – на «4», 22,6 % – на «3», 3,2 % – «2». У майбутньому 80 % опитаних студентів, які навчаються за спортивною спеціалізацією на ігрових видах спорту планують працевлаштування у якості тренера.
Посилання
Бережна, Ж. В. (2010). Особливості професійної компетентності майбутнього тренера.
Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Запоріжжя. 6, 46–51.
Воловик, Н. І., & Березовський, В. А. (2017). Тренерська практика: методичний посібник для студентів факультетів фізичного виховання та спорту вищих педагогічних навчальних закладів. К. : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова.
Гресь, Н. (2008). Виробнича практика студента: досвід роботи за фахом випускника ВНЗ.Освіта і управління. 11(1), 100-105.
Деркач, А. А., Исаев, А. А. (1987). Педагогическое мастерство тренера. М. : Физкультура и спорт.
Павлюк, Є. О., Чопик, Т. В. (2012). Аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців з олімпійського та професійного спорту у вищих навчальних закладах. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2, 92-95.